Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellyenrob
#871238
Omdat ons oudje maar zo'n dikke buik bleef houden, ook na weken van minder eten, hebben we haar laten onderzoeken.
Op foto's zagen ze veel lucht in maag en darmen en een verdikking bij haar darmen/nieren.
Was niet helemaal duidelijk of het schaduw was of een verdikking.
Dus een dag later een echo en gelukkig was er niks geks ontdekt.
Ze maakt totaal geen zieke indruk, maar heeft een afwijkend poep gedrag 1x per 2 dagen en dat is het erg dun.
Nu denkt onze da aan een maag/darmontsteking veroorzaakt door een allergie, dus vanaf nu alleen maar lamsvlees met witterijst(eliminatie dieet).
Wie kent deze klacht "veel lucht in maag en darmen" en een allergische reaktie die resulteerd in darmonsteking
En wat was daar de oorzaak van.
En hoe is het verholpen
Door Mevroi Kruim
#871314
Zelf geen ervaring mee, gelukkig.
Maar over eliminatie-dieet: heeft jouw oudje nog nooit lam gegeten? Want alleen een diersoort die ze nog nooit gegeten heeft kan voor een eliminatie-dieet gebruikt worden.
En ik zou zelf nooit rijst in zo'n dieet stoppen, behoorlijk wat honden zijn juist overgevoelig voor granen, ook voor rijst.
Als je hier zoekt op eliminatiedieet dan vindt je heel veel informatie.
Door Femke
#871315
ik heb er geen ervaring mee, maar heb even een klein vraagje over het eliminatiedieet: heeft jouw hond nog nooit lam gehad? Want dan heeft het weinig zin....
En ik zou de rijst ook weglaten.....
Door Femke
#871319
Kruimel schreef: Zelf geen ervaring mee, gelukkig.
Maar over eliminatie-dieet: heeft jouw oudje nog nooit lam gegeten? Want alleen een diersoort die ze nog nooit gegeten heeft kan voor een eliminatie-dieet gebruikt worden.
En ik zou zelf nooit rijst in zo'n dieet stoppen, behoorlijk wat honden zijn juist overgevoelig voor granen, ook voor rijst.
Als je hier zoekt op eliminatiedieet dan vindt je heel veel informatie.

oh, ja, dat zei jij ook al zie ik nu 8)
Door bloemetje
#871339
De klacht van 'lucht in de darmen' herken ik zeer zeker. Mijn teefje heeft er altijd al last van gehad. Een rommelende maag is een veeg teken. Het doet haar ook nogal eens zeer (kramp in buik?). Tot nog toe heb ik er nog geen oplossing voor gevonden. Probio forte gaf geen verbetering en vers vlees ook niet. Ik heb het ook ontdekt door een rontgenfoto (ik dacht dat ze een baarmoederontsteking gehad of een tumor of zoiets). Ze had geen verdikkingen of iets dergelijks. Ze is wel gevoelig op de darmen. Maar ze vreet ook zo'n beetje alles wat voor haar neus komt (ook dingen die ze niet zou moeten eten  :-X). Dat kan ook een oorzaak zijn.

Ze schijnt het ook door te geven, haar dochter en kleindochter hebben het ook.
Door ellyenrob
#871342
Kruimel schreef: Zelf geen ervaring mee, gelukkig.
Maar over eliminatie-dieet: heeft jouw oudje nog nooit lam gegeten? Want alleen een diersoort die ze nog nooit gegeten heeft kan voor een eliminatie-dieet gebruikt worden.
En ik zou zelf nooit rijst in zo'n dieet stoppen, behoorlijk wat honden zijn juist overgevoelig voor granen, ook voor rijst.
Als je hier zoekt op eliminatiedieet dan vindt je heel veel informatie.
We hebben de afgelopen paar jaar geen lamproducten gebruikt.
En ja de witterijst, het is een keus tussen de ene koolhydraat of de andere
Door conleeuw
#871374
ellyenrob schreef: We hebben de afgelopen paar jaar geen lamproducten gebruikt.
En ja de witterijst, het is een keus tussen de ene koolhydraat of de andere
ik zou geen koolhydraten voeren, voor de nodige extra energie indien nodig kan je heel goed een beetje vet inzetten, maar voorzichtig, want té veel vet veroorzaakt diaree ;)
Door mcSnurk
#871379
Onze had een maag/darmontsteking door een allergie. Hij had altijd pruttelen in de buik. Sinds hij geen brokken meer krijgt heb ik dat niet meer gehoord. op de echo zou je verdikkingen in de darmwand moeten kunnen zien bij een langdurige ontsteking dus misschien ben je er op tijd bij.  En Carnibest heeft een maaltijd voor eliminatiedieet meen ik. met rijst zou ik voorzichtig zijn, daar kan ook iets inzitten waar ze allergisch voor is.
Laatst gewijzigd door mcSnurk op ma 15 feb 2010, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ellyenrob
#871468
gemmaa schreef: Ayuk had een maag/darmontsteking door een allergie. Hij had altijd pruttelen in de buik. Sinds hij geen brokken meer krijgt heb ik dat niet meer gehoord. op de echo zou je verdikkingen in de darmwand moeten kunnen zien bij een langdurige ontsteking dus misschien ben je er op tijd bij.  En Carnibest heeft een maaltijd voor eliminatiedieet meen ik. met rijst zou ik voorzichtig zijn, daar kan ook iets inzitten waar ze allergisch voor is.

Bedankt dan wordt het alleen lamsvlees ;)











Door pallas
#871481
ellyenrob schreef:

Je kan alles van het lam gebruiken (bot, vlees, orgaan), dan kun je een goed barf menu voor haar maken.
Zeker met klachten als veel lucht in de darmen zou ik dus geen koolhydraten voeren.
Als je graag groente erbij voert is het ook wel handig om de groentenmix vrij simpel te houden. Niet meer dan 3 of 4 soorten en dan geen nachtschade-soorten.
Door ellyenrob
#871506
pallas schreef:
Je kan alles van het lam gebruiken (bot, vlees, orgaan), dan kun je een goed barf menu voor haar maken.
Zeker met klachten als veel lucht in de darmen zou ik dus geen koolhydraten voeren.
Als je graag groente erbij voert is het ook wel handig om de groentenmix vrij simpel te houden. Niet meer dan 3 of 4 soorten en dan geen nachtschade-soorten.
Ooohhh dus de botten mag ook en lamshart, nou dat geeft toch de nodige variatie :D
Zoooo blijf ik leren, super bedankt
Door Laura2004
#871522
ellyenrob schreef: Ooohhh dus de botten mag ook en lamshart, nou dat geeft toch de nodige variatie :D
Zoooo blijf ik leren, super bedankt
Ik zou idd ook alle delen van het lam geven. Dus spiervlees, botten (de geschikte botten natuurlijk ;)), orgaanvlees en zelfs pens natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 29 nov 2007, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door