Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door poesiemauw
#86440
wat is de beste manier om je kat te laten wennen?
ik wil gewoon mijn menuutje gaan maken en het ze voorzetten,als ze het niet eten hebben ze pech,dan krijgen ze gewoon nix anders,het lijkt mij dat ze dan vanzelf wel gaan eten.(blijf ze wel een handje brokjes geven per dag zodat ze toch iets eten).
of is het beter om ze iedere keer verschillende stukjes vlees e.d aan te bieden om te kijken wat ze lekker vinden?ik denk zelf dat ze aan het begin toch helemaal nix lekker vinden omdat ze het niet kennen ;D en dan kom je daar nooit achter natuurlijk!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#86980
De beste manier....ja dat moet je een beetje uitvogelen,iniedergeval blijven aanbieden,en er niet teveel aandacht aan besteden.Als je het vermoeden hebt dat ze iets niet lusten kan je dit apart aanbieden ,maar inderdaad in het begin zegt dat niet veel. Heb je het ook al geprobeerd met een beetje bouillon erover (zelf gemaakt zodat er geen zout inzit)
Of heb je nog geen verse maaltijd gegeven?
Door poesiemauw
#87004
ze krijgen nu nog wat brok en ik geef ze daarnaast nu een beetje een mengeling van wat vers (rodi/duck etc) zodat ze alvast aan de smaak kunnen wennen en straks misschien het barf wat makkelijker gaan eten.
het gaat nu op zich best aardig,de een eet het al zo op,en de ander moet ik een beetje aanmoedigen.af en toe stop ik een stukje in haar mond en dan eet ze het wel op.ook speelt ze er wat mee (met haar pootjes in het bakje).zij is er dus niet dol en eet het met lange tanden,maar het is beter als helemaal niet eten.
ik ga morgen naar een poelier toe en wat dingetjes meenenem,en dan wil ik er mee gaan beginnen.
ik ga het dan ook eerst met bouillon proberen.
ik merkte wel dat ze het beter aten als ik het vers opgewarmd had.
ook heb ik een mespuntje marmite erdoor groerd (voor de smaak,de marmite bleef grotendeels aan het mes zitten) :D en toen aten ze het ook al wat beter.
ook ben ik erachter dat ze asperges erg lekker vinden,die verdwenen namelijk opeens van mn bord... ;D
Laatst gewijzigd door poesiemauw op ma 26 apr 2004, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door poesiemauw
#87006
nog een vraagje:die potjes bouillon met stukken vlees erin,zit daar ook veel zout in?
en aangezien ik vegetarisch ben:hoe maak je die bouilon precies ??? :-[
Door zurca
#87064
poesiemauw schreef: nog een vraagje:die potjes bouillon met stukken vlees erin,zit daar ook veel zout in?
en aangezien ik vegetarisch ben:hoe maak je die bouilon precies ??? :-[
Die potjes daar zit inderdaad aardig wat zout in..
Je kan het het beste zelf even maken. Pan water opzetten, mergpijpje en soepvlees erin en dat een uurtje of 2 laten trekken..
(zo maak ik meestal bouillon)
Door zurca
#87079
poesiemauw schreef: oke dank je.kan ik ze daarna ook gewoon het soepvlees geven?
Dat is geen probleem denk ik..Ze zullen er alleen niet veel uit kunnen halen omdat het vlees natuurlijk helemaal doorgekookt is...Maar als tussendoortje moet kunnen.
Het mergpijpje zou ik niet geven!
Door zurca
#87089
graag gedaan ;) :D
Ik hoop dat het in de smaak valt ;D
Laatst gewijzigd door zurca op ma 26 apr 2004, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door