Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#869025
Wij willen Senna 450 gram per dag aan voeding geven.
Dat is 3150 gram in de week.
Hiervan moet 15% groente zijn, dat is 472 gram.
Hiervan moet  5%  fruit zijn      , dat is  158 gram.
en dan nog    10% supplimenten          315 gram.
Is dit niet wat veel??
We houden dan ook nog maar ca. 1890 gram aan gewoon vlees en botten over en dat lijkt ons weer weinig.
Als laatste hebben we dan nog 315 orgaanvlees.
#869055
senna-husky schreef: Ik heb het boek gelezen van Tannetje Koning,Het boek voor carnivoren.
Daarin staat een samenstelling,waarbij staat 10% supplimenten,zoals:Probiotica,Alfaalfa en kelp,knoflook,levertraan en eieren.
O maar ik zie die supplementen als onderdeel van de groentemix: probiotica (zie het nut niet om dit toe te voegen bij een normaal gezonde hond), alfalfa is groente, kelp gebruik ik niet zo ook geen levertraan, knoflook en eieren zitten ook in mijn groentemix en reken ik daar dus bij.
#869094
Ik denk dat er 10% aan diversen bedoeld wordt : 40% vleesbotten, 20% vlees, 15% orgaan,15% groentemix en dan blijft er nog 10% over voor andere nuttige aanvullingen als een rauw eitje, fruit, noten,zaden, enz. Het is een richtlijn.... ;)
#869159
Ik voer 10% groente en alfafa bijvoorbeeld maakt daar deel van uit.
Een eitje tel ik nooit mee, dat is gewoon extra.
Knoflook, probiotica of zeewier, als ze dat krijgen, tel ik ook niet mee, die dingen zijn ook niet of nauwelijks te wegen (beetje poeder, tabletje of vlokjes).
Fruit eten ze hier niet dat is  :puke: (tenzij het wilde frambozen of bramen zijn) maar als ze het wel zouden lusten zou ik dat ook gewoon extra geven, af en toe een stujkje appel of kiwi of zo van mijn eigen fruit..
#869354
Ik voer ca. 5-10% groentemix per week en daar zit dan per hond een ei doorheen. Fruit krijgen ze soms een stukje van uit de hand als het zo uitkomt.
Verder geef ik knoflook in de groentemix en eigenlijk niets aan supplementen, tenzij er problemen zijn.
#870305
Billie schreef: Hier ook geen groente en geen suplementen.
Is niet alles wat er hier gezegd wordt een richtlijn? 
Is het boekje niet ook een richtlijn?
Ja zo moet je het wel opvatten, vind ik. Eten is toch iets persoonlijks en dat geldt voor zowel de bazen als de honden.
Door dorinekok
#870307
mijn buuf had vandaag een hele groente maaltijd voor haar honden gemaakt. Moest wel even slikken maar dat interresseert haar geen moer. Ze doet toch lekker waar ze zichzelf goed bij voelt. Sie lieben es! roept ze dan want ze is Duits.  ;D
#870383
groente wat ik over heb van mijn eigen maaltijd
af en toe ook vers gemaakt het ligt eraan wat ik in huis heb
fruit krijgt ze als ik zelf eet
overige eitje knoflook hutte case
suplementen visolie voor de jeuk
kelp voor een mooie zwarte kleur

annie laumen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door