Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annemie
#86496
Hallo,

mijn hond krijgt meestal versvlees van Duck, maar ik kan aan visresten komen dus zou ik hem één maaltijd per week zalm willen geven. Is dat te veel vis of niet en moet ik er dan groenten bijgeven? en hoe kan ik het geven. Deze keer heb ik het vlees uit de kop en de staart gehaald, maar kan hij de ruggengraat ook mee opeten en wat met het vel? Ik heb al gelezen dat er mensen zijn die vis in zijn geheel geven, maar kan je dat ook doen met een hond die niet zo vaak botten eet. Vleesbotten zijn niet zo'n succes omdat hij ze niet goed kauwt en verteert, maar visgraat is zachter denk ik of niet.
Door Lizzy
#86505
Hoi Annemie, begrijp ik het goed dat je 1 maal per week vis wil geven in de vorm van visgraten, koppen, vel, etc.? Een keer per week lijkt me een prima idee. Ik zou het niet veel vaker gaan geven, maar 1 maal per week is wel gezond. Ik zou het zelf een beetje proberen op te leuken met gepureerde rauwe groentes of wat gekookte groente restjes van jouw eigen maaltijd. En eventueel wat yoghurt of huttekase er bij ofzo. Dan vormt dat toch weer een lekkere gezonde maaltijd! Mocht je bang zijn voor de graten (wel altijd rauw geven! Hoewel de graten van een blik zalm of sardientjes wel ook aan de hond gegeven kunnen worden): Je kunt de koppen en graten en vellen door de gehaktmolen halen.....!

Groetjes, Lizzy
Door qyan
#86540
hoi annemie,
qyan krijgt ook 6x per week (vanaf nu 5x per week) versvlees en heeft al maanden 1x per week een visdag.
als pup kreeg hij gewoon af en toe vis.
qyan krijgt op een visdag meestal zalm, sardientjes en makreel en sinds kort ook haring.
dat luste die eerst niet en sinds een paar weken opeens wel.
ook zalm heeft ie in het begin wel aan moeten wennen en moesten we eerst lekker maken, maar kom nu met zalm thuis en hij denkt dat het voor hem is ;D
op een visdag krijgt ie verder een rauw ei en meestal ook nog ene bakje yoghurt, maar verder eigenlijk niets, dus geen gf-mix en tot voor kort geen botten omdat ik die eerst niet durfde te geven.
sinds donderdag eet ie opeens botten en dat gaat goed, dus voortaan krijgt ie op een visdag ook een lekker bot.
en dat bevalt hem en mij prima.
dus dat kan volgens mij prima ;)

gr wendy
Door annemie
#86624
opleuken hoeft niet, tis een labrador ;) Dus de kop en het vel kan ik ook geven, is dat voedzaam, want nu heb ik die weggegooid. Ik denk dat ik de kop wel zal malen, kan ik dan een grote hoeveelheid malen en invriezen eventueel al met wat groentes erdoor?
Door Yorick
#87033
annemie schreef: opleuken hoeft niet, tis een labrador ;) Dus de kop en het vel kan ik ook geven, is dat voedzaam, want nu heb ik die weggegooid. Ik denk dat ik de kop wel zal malen, kan ik dan een grote hoeveelheid malen en invriezen eventueel al met wat groentes erdoor?
Kan perfect hoor! Ik vries ook porties in, een mengeling van groentes en vis of vlees en groentes. Is handig, laten ontdooien, beetje yougourt of huttekasse erdoor en klaar!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door