Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#869878
Sinds een paar dagen hoor ik telken bij beide honden heel veel maag/darm geluiden.
Het borrelt wat af daar binnen.
Is dit een bijkomstigheid van rauwvoeding?
Of kan er iets anders aan de hand zijn?
Door Staftime
#869886
Ze krijgen nu rauw sinds....
Even denken hoor, bijna drie weken als ik het goed heb.
Ze eten elke dag cb.
En ik hoor het nu sinds een dag of drie.
Misschien komt het omdat ik vanaf donderdag ook kippennekken en karkasjes bij geef? (niet elke dag trouwens)
Door Staftime
#869889
Nog even wat extra info, want ik hou alles bij in een schrift:

Donderdag:
Cb + kipkarkas

Vrijdag:
Cb + kippennek + 1 ei + groente mix

Zaterdag:
Cb + kipkarkas + fruitmix

Zondag:
Cb

Maandag:
Cb + kippennek

Ik hoor de geluiden sinds zaterdag dacht ik.
Door Staftime
#869896
Ja, de ontlasting is goed.
Daar let ik elke keer op.
Voor donderdag aten ze alleen cb, en dat krijgen ze nu ongeveer drie weken.
Door Staftime
#869906
misschien komt het dan wel van het ei.
Maar blijven de darmen dan nog tot zoveel dagen erna rommelen?
Ze hebben er iig geen last van, en gedragen zich verder vrolijk.
Gebruikersavatar
Door pike
#869929
Behalve van ei kan het ook van fruit kunnen zijn, fruit kan gaan gisten.
Maar als ze normale ontlasting hebben en zich verder normaal gedragen zou ik me er niet druk om maken. Hier vindt ook vaak een luidruchtig produktieproces plaats  ;)
Door Lizzy
#869975
pike schreef: Behalve van ei kan het ook van fruit kunnen zijn, fruit kan gaan gisten.
Maar als ze normale ontlasting hebben en zich verder normaal gedragen zou ik me er niet druk om maken. Hier vindt ook vaak een luidruchtig produktieproces plaats  ;)
Ik wou dat net gaan schrijven. Kan wel eens van het fruit zijn. Dat gaat gisten in de darmen. Ik zou daar zelf mee stoppen. En fruit vervangen door groente. En verder zou ik me er ook geen zorgen over maken. Gaat vanzelf over. Als je twijfelt aan de spijsvertering: kun je ook probiotica geven.
Door Staftime
#870023
Komt het dan omdat het fruit tot pap is vermalen?
Want ze krijgen hier heel hun leven als stukjes fruit.
Als ik meloen eet, krijgen ze altijd wat stukjes, zo ook bij appel en mandarijn, ook banaan enz enz.
Dat zijn ze gewend, en ik heb nog nooit rommelende darmen gehoord.

Probiotica, dat is toch bijvoorbeeld Yakult?
Door *Natasja*
#870058
Staftime schreef: Komt het dan omdat het fruit tot pap is vermalen?
Want ze krijgen hier heel hun leven als stukjes fruit.
Als ik meloen eet, krijgen ze altijd wat stukjes, zo ook bij appel en mandarijn, ook banaan enz enz.
Dat zijn ze gewend, en ik heb nog nooit rommelende darmen gehoord.

Probiotica, dat is toch bijvoorbeeld Yakult?
Voor zover ik weet, is het vooral de combinatie fruit met vlees wat voor gisting zorgt.  Maar ik heb hier een hond, die van appel sowieso meer gaat poepen. Als ik hem na 4 uur 's middags een stuk appel geef, moet hij er gegarandeerd 's nachts uit. Hij krijgt het dus nog maar af en toe, en altijd vóór de middag  ;)
Door hermine
#870080
*Natasja* schreef: Voor zover ik weet, is het vooral de combinatie fruit met vlees wat voor gisting zorgt. 
Misschien een beetje off-topic, maar ik liep als kind 's avonds altijd rond met een (pijnlijke) buik als een ballonnetje. Wij kregen vroeger altijd fruit als toetje. Alle zure fruitsoorten zijn toen als dessert geschrapt en mijn bolle buik was weg. Ik eet sindsdien alleen fruit op een redelijk nuchtere maag en dat gaat goed. Kan me voorstellen dat het bij je honden hetzelfde probleem is.
Door Laura2004
#870089
Staftime schreef: Probiotica, dat is toch bijvoorbeeld Yakult?
Yakult is een probiotica drankje met veel toevoegingen. Voor je hond kan je beter bij de reformzaak probiotica in poedervorm kopen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door