Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#869872
daar ik eigenlijk net een hond heb verloren zit ik nu met een andere hond.

sheila heeft al heel lang last van haar voor poten. kan maanden goed gaan maar kan ook in ene niet goed zijn. kan door sport en gebeurd ook wel eens door gewoon wandelen. dan loopt ze mank of nog erger ze loopt op 3 poten. dit weekend heb ik mijn dierenarts gemaild met de vraag of het artrose kon zijn. aan het einde kwam eruit dat ik maar even langs moest komen. vanavond ben ik dus al bij de dierenarts geweest. het schijnt haar elleboog te zijn. er zijn foto's gemaakt. nou was er wel iets te zien maar niet echt artrose misschien ED? nou moet ik dus naar een orthopeed toe. misschien hoeft er niks te gebeuren en misschien dus wel opereren mits hij dat nodig acht. ook achter zien te komen of sport nu ook echt taboe is... nu geef ik al glucosamine maar heeft er iemand anders nog tips wat ik nog meer kan geven? ze heeft zoals nu dus echt pijn. heb haar dus net wel een pijnstiller gegeven maar wil ze niet blijven geven. in eerste instantie gaan ze het dan ook meer belasten omdat ze dan geen pijnvoelen en wil niet blijven werken met alleen maar chemische rommel. kan ik al meer gaan geven dan glucosamine en ook iets anders wat pijnstillend werkt?

vandaag koste mij niks bij de DA. die zei tegen me dat dit op haar kosten worden gedaan want ze wilde mij wel weer eens zien lachen. tja de laatste tijd bof ik niet als ik bij de DA vandaan kom dus lachen doe ik al een tijdje niet meer. dus gelukkig vanavond bij de dierenarts koste mij niks... maar ben bang voor de orthopeed iets zegt me dat, dat niet goedkoop is. heeft er iemand tips voor me??
Door jantjehermien
#869879
Wat sneu voor je.Ik zou dr zeker niet laten rennen en springen nu het zo erg is.Hoe oud is je hond?En wat voor ras?
Door jantjehermien
#869888
Ik zou toch naar een goede orthopeet gaan.Die kan misschien beoordelen wat er nu precies aan de hand is en dan samen tot een oplossing komen.Sterkte. :-*
Door Lizzy
#869977
Je bent toch verzekerd? Volgens mij worden orthopedische behandelingen (groten)deels vergoed. Ik zou toch eerst naar een orthopeed gaan. Je kunt in mijn ogen niet van alles in je hond gaat stoppen terwijl je niet weet wat er loos is.
Door Minna
#869993
Volgens mij bij meeste verzekeringen worden afwijkingen wat rastypisch/ te verwachten zijn niet vergoed... :(
En bij een mix duitse herder kan je natuurlijk wel zoiets een beetje verwachten. Jammer, want meestal geeft ED meer last dan HD, en moet je idd sport gaan zoeken wat minder belastend is, weet niet wat je nu doet maar behendigheid bvb met een elleboogprobleem is wel not-done, behalve recreatief een keer door een tunnel/ slurf... :-\
Glucosamine-chondroitine preparaat is idd goed, en verder misschien iets homeopatisch? Ik zou in ieder geval naar de orthopeed om zekerheid te krijgen over wat het is, met opereren zou ik er goed over nadenken, omdat vaak is de andere elleboog ook zwak, en dan gata de hond die weer overbelasten omdat de andere elleboog geopereerd is...
Met pijnstillers idd oppassen als de hond al uit zichzelf een hoge pijngrens heeft. Dat zou ik ook niet blijvend willen geven.
Door lightning
#870029
nee deze hond is niet verzekerd.... wilde gewoon iets vinden op homeopatisch vlak naar de orthopeed ga ik wel maar heb het geld nu eventjes niet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door