Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yvo1
#869523
Mijn hond is een tijdje uit logeren geweest.  :) Sindsdien eet ze Carnibest. De oppas gaf ook kipkarkas en eendennekken mee. Wie weet hoeveel mijn hond per dag daarvan mag hebben? Kan het kwaad als ze teveel bot binnen krijgt? De hond weegt ongeveer 22 kg.
Ook vertelde de oppas dat zij een zalmkop had gekregen tijdens onze afwezigheid. Mag de zalmkop in het geheel gevoerd worden?
Graag reactie op mijn vragen, ik wil mijn hond het beste geven.
Door Boefke
#869534
Hoi,
carnibest is een volledig voer.Je hoeft daar dus in principe niets naast te voeren. Wb de hoeveelheid kun je als maatstaf zo'n 2 tot 5% vanhet lichaamsgewicht van jehond aanhouden. Per dag. Maar verder moet je met je ogen voeren. Dus, wordt de hond te dik,dan minder voeren, wordt ie te mager: meer voeren.
Als je ook dingen als botten en viskop ernaast wilt gaan geven dan kun je je het beste eerst inlezen daarin. Een  zalmkop is niet echt een beginnersbot. Eerst moet je hond leren bot goed te verteren. Beginnen met kippennekken, dan vleugeltjes en kippenpootjes, als dat goed gaat een karkas en zolangzaam verder. Hier staat veel te lezen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html
In de link wordt weerverwezen naar andere links.
#872115
Omdat mijn hondje maar 7,5 kg weegt, zou ik niet precies kunnen zeggen hoeveel jouw hond mag hebben, maar Petal krijgt geregeld (2 tot 4 keer per week) een kippenek of een sardientje, naast haar carnibest. In het begin heb ik de kippenek platgeslagen met een hamer omdat ik het toch wel eng vond, maar nu doe ik dat niet meer. Wel blijf ik er altijd bij als ze het eet, zodat ik kan ingrijpen als ze schrokt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door