Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#869261
Sientje geeft melk.......aan Miesje,en die neemt er gretig aftrek van.
Nou is Sientje geholpen,een week nadat we Miesje kregen.
Ik weet niet of het kwaad kan dat dit gebeurt en hoe lang moet ik dit toestaan?
het is eigenlijk een week na de operatie begonnen en dat is nu (denk ik) 1,5 maand geleden.
Miesje is van 18augustus.

groetjes eefje
Laatst gewijzigd door eefje op do 29 nov 2007, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mieuw
#869269
Bij mijn weten kan het in principe geen kwaad. Ik heb een kitten gehad van ruim 7 maanden die nog bij een poes (niet de moeder) dronk. Ik heb die twee ruim 2-3 maanden gescheiden moeten houden voordat het kitten het was afgeleerd, maar dat was met name omdat ik wil dat de poes spoedig krols zou worden.
Ik zou wel Sientje regelmatig controleren op ontstoken tepeltjes (dikker, roder, warmer dan de anderen, het geeft pus ipv melk, etc.), dan kan wel gebeuren wanneer ze kittens zogen, maar dat geld voor alle zogende poezen. Voor de rest kan het geen kwaad hoor.
Door eefje
#869290
ja ik controleer haar idd regelmatig,ook op bulten enz want ze drinkt maar uit 2 tepels dus ik kijk dan of de rest niet opzwelt zeg maar.
Sientje stuurt haar wel al steeds vaker weg hoor,als het haar te gortig word .
En Miesje groeit als een tierelier,iedereen staat er versteld van hoe hard dat bij haar gaat,harder dan bij alle andere katten die ik in mijn leven heb meegemaakt :o dus wie weet heeft de melk toch ook nog wat toegevoegde waarde......

ben blij dat het geen kwaad kan.
groetjes eefje
Door Loeka
#869347
Busara van 4,5 maand drinkt ook nog bij moeders. Maar volgens mij komt er niets meer uit de tepel en is het alleen sabbelen wat beide erg fijn vinden aan het gespin te horen  ;)

Mieuw is het echt zo dat dit voorkomt dat de krolsheid op gang komt? Fransje is nog maar 1 keer krols geweest naar haar zwangerschap, dat was toen de kittens opgenomen waren...
Als het zo is, mag ze van mij voorlopig blijven sabbelen!
Door eefje
#869378
Bij Sientje komt er echt melk uit,want ik dacht ook dat er niks uit kwam toen heb ik(owaterg  :-[  ;) ) er in geknepen om te kijken of er wat uit kwam en ja hoor een drupje melk was het gevolg........ik zag geen hangtietjes dus dacht echt dat er niks uit kwam,schijn bedriegt blijkbaar..... :)
Door Mieuw
#869406
[quote="Loeka"]
Mieuw is het echt zo dat dit voorkomt dat de krolsheid op gang komt? Fransje is nog maar 1 keer krols geweest naar haar zwangerschap, dat was toen de kittens opgenomen waren...
Als het zo is, mag ze van mij voorlopig blijven sabbelen!
[/quote]

Ik denk dat het verschilt per poes. Er zijn dames die doodleuk 2 weken na de bevalling weer krols worden, of de kittens nou drinken of niet, en er zullen ook dames zijn die zolang ze kittens zogen krijgen niet krols worden. Ik weet toevallig dat Pei bij de laatste groep hoort, dus ik heb bewust Daan apart gehouden in hoop dat Pei krols zou worden. Maar goed, op dit moment heb ik sowieso niets te verwachten, want ik heb de indruk dat alle dames hun 'winterstop' ingelast hebben  ::)
#871391
vanmiddag stak er iets uit miesje haar kontje :-X en toen ik het eruit had zag ik dat het leefde :o dus ze heeft wormen.
Maar ze eet volledig vers en de melk die ze binnenkrijgt van sientje .
Sientje is ook volledig vers.
Ik ben haar nu aan het ontwormen met exil maar ik dacht dat het zo goed als uitgesloten was dat ze wormen zouden krijgen als ze kvv of barf eten ???
ze is toen ze hier kwam ook al ontwormt dus ik snap er echt niets van......
zaterdag dus maar even ontworming voor de anderen halen ook want ik heb alleen voor die kleine nog genoeg......

groetjes eefje
#871404
De lintworm heeft als tussengastheer de vlo en ik dacht ook muizen. Zo komen katten aan de lintworm. Spoelwormeitjes komen overal voor in ons leefmilieu. De theorie is wel dat de dieren dankzij het verse voer een betere weerstand hebben maar parasieten zijn echt niet kansloos  :)
#871636
ja ze heeft natuurlijk 3-4 weken geleden een flinke opdoffer gehad met dat spugen enz dus ik denk dat ze wormen(welke het ook zijn) hun kans hebben gegrepen,ook kreeg ze destijds brokjes er nog bij .
Het was niet een typisch wormpje,hij was plat en kon zich in diverse vormen maken,heel eng eigenlijk :-X
Maakt het nog uit welke ontworming ik gebruik?
als iemand een aanrader heeft?????

groetjes eefje
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door