Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door judithenwillem
#869419
Hoi iedereen,

Wij hebben een Hollandse Smoushond, genaamd Hiero, wordt in januari 7 jaar. Nooit problemen gehad tot afgelopen augustus. Kreeg ineens blaasjes in zijn bek en werd lusteloos en had er absoluut geen zin meer in. Kortom onherkenbaar voor ons want hij is gek op iedereen en altijd actief. Na de diagnose kreeg hij Imuran en Prednison. Prednison inmiddels afgebouwd en de reactie is super. Vorige week bloed laten prikken en alles was goed. Nu willen wij ook het liefste af van die Imuran. Wij (ook de dierenarts) twijfelen wat wijsheid is. Hij is nu super dus ik ben bang dat als we met Imuran stoppen weer terug bij af zijn. Ik las op jullie site dat er nog iemand was met dezelfde problemen dus zou graag willen weten hoe dit verder gegaan is. Wij willen gewoon een hond die zoals nu prima in zijn vel zit en willen dat graag zo houden. Ben alleen bang dat Imuran toch schadelijk is voor zijn gezondheid maar als we daar een gelukkige hond mee hebben dan is dat geen probleem natuurlijk. Graag horen we jullie reacties.
Groetjes, Judith, Willem en Hiero natuurlijk.
Door Borke
#869442
Welkom op Barfplaats!
Het is handig als je ons ook even vertelt wat je je honden voert, uiteindelijk is dit een voedingsforum!
Door evenstar
#869449
Een van onze honden heeft bij de huis en tuin DA zo noem ik hem maar want hijzit  bijna omde hoek ook de diagnose auto immuun ziekte gehad naar een bloed onderzoek. Wij waren hier niet blij mee en hadden zoiets van we doen een second opiën bij een DA die zeg maar echt verstand van honden heeft en hij kwam tot de conclusie dat de hond een intolerantie heeft voor streptococcus en staphylococcus spp / aureu's.
Het probleem hier mee is dat je deze altijd bij je draagt ieder mens en hond maar als je weerstand slecht is ze je erg ziek kunnen maken bij haar openbaarde zich dat door grote zweren in haar mond- keel en slokdarm. Ze stikte toen ook bijna maar gelukkig waren we er op tijd bij.Ze heeft een jaar lang zware breed sprectrum AB gehad er ligt gewoon standaard een kuur in huis namelijk en daarnaast prednison- moderin en dexametason dit zijn allemaal cortisönen. Ik ben was het zat al die troep had daarvoor een gezonde hond gehad en ben me gaan verdiepen in de weerstand van een hond mijn conclusie is dat een bepaald voer ook de weerstand af breekt en naar het lezen van het boekje van Tannetje Koning ben ik KKV gaan voeren aan haar en wobenzym tabletten De wobenzym tabletten bevatten enzymen die de gevaarlijke eiwitten afbreken waar in dit geval de strepto en staphylococcus zich in verbergen. Op dit moment gaat het goed (even afkloppen) en slikt ze geen medicijnen alleen probiotica en wobenzym en kruiden verder voer ik haar
KVV zonder granen en rijst. Ze is 3 kg aangekomen en ziet er goed uit is aktief en blij wat wil ik nog meer
:) :) :) ja een nestje van haar maar ook een gezonde hond ook al zal ik altijd op mijn hoede moeten zijn met haar  
Door mcSnurk
#869473
bij ons was nl. ook de diagnose immuunziekte na een bloedonderzoek, werd alleen maar zieker van de medicijnen en de speciale DAbrokken. hele diagnose en de behandeling klopte niet.
Laatst gewijzigd door mcSnurk op ma 15 feb 2010, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#869535
de enige ervaring die ik heb met prednison en immuran is dat ik het zelf heb gebruikt, en nog andere niet zulke aardige medicatie, ook ik heb een auto immuun ziekte,  voor mijzelf ben ik er van af door het volgen van een dieet, waarin alle eenvoudige koolhydraten uit mijn dieet gehaald is, ik ben van alle medicatie af en ook mijn gezondheid is ronduit goed te noemen, er is geen reden waarom het met een hond niet ook kan lukken, goekope koolhydraten bedoel is, zuikers, lactose, granen, mais, rijst, tarwe je weet wel, alles wat in brokken ook zit. Dus, ga maar vers voeren, wat mij betreft KVV, maar dan wel een variant waar geen koolhydraten in zit, dat is volgens mij de sleutel tot success, dan wel een tijd goede voeding voordat je het overweeg om de immuran weg te laten. Ik heb voor mijzelf 6 weken na het starten van mijn dieet alle medicatie de deur uit gewerkt, wel iets waar iedereen op moet letten is dat je Prednison of gelijke middelen niet meteen kan of mag stoppen die moet je afbouwen  ;)
Door evenstar
#870154
Ik weet uit ervaring ook bij me zelf dat je goed moet afbouwen met alle prednison achtige middelen Ik hoef alleen maar naar foto's met mijn opgeblazen hooft te kijken  ;D ;D en heb ook bij mijn hond voorzichtig afgebouwd maar heb wel moeite mee als een DA zo makkelijk wat anders voorschrijft of zegt stop er maar mee ook vind ik dat ze deze middelen wel erg snel voorschrijven terwijl het gewoon bocht is voor het lichaam alles wat onderdrukt en niet verholpen een AB kuur doet nog wat want die bestrijdt de ziekmakende
bacteriën maar prednison en aanverwanten onderdrukken de boel
Gebruikersavatar
Door Hitam
#870237
Bij autoimmuunziektes kan het wel handig zijn om de boel te onderdrukken. Ander is de hond dood voordat je iets kan doen. Imuran is minder heftig dan prednison maar lekker is het niet.
Je zou kunnen proberen om langzaam maar zeker je hond weer zover te krijgen dat hij zonder kan maar dan moet je wel wat doen, zoals voeding veranderen en supplementen geven.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#870282
Imuran minder heftig? Jaren terug moest Roxy het ook, omdat de prednison niet voldoende werkte. Ik moest de Imurantabletjes met handschoenen aan snijden omdat het volgens de DA zulke troep was.
Met de Imuran moesten we overigens al snel stoppen omdat het bij Roxy averechts werkte.
Met Imuran kregen we haar trombocyte pupura??? onder controle. Daarna heeft ze nog negen jaar op een lage dosis prednison geleefd.
Door conleeuw
#870534
Hitam schreef: Bij autoimmuunziektes kan het wel handig zijn om de boel te onderdrukken. Ander is de hond dood voordat je iets kan doen. Imuran is minder heftig dan prednison maar lekker is het niet.
Je zou kunnen proberen om langzaam maar zeker je hond weer zover te krijgen dat hij zonder kan maar dan moet je wel wat doen, zoals voeding veranderen en supplementen geven.
Gek dat er gezegd wordt dat immuran minder heftig is dan prednison, ik heb al van een aantal mensen gehoord dat ze veel zieker waren van immuran dan van prednison, maar eerlijk is eerlijk, er zijn mensen die het jaren lang gebruiken zonder last. Hoe je het wend of keer, dit zijn middelen die soms gewoon moeten, al is het tot de boel een beetje tot rust kom, maar ik ben het met jou eens, eerst voeding veranderen, dan na een tijdje kijken of je het achterwegen kan laten. welke supplementen zou je moeten geven ?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#870603
Het is allebei troep maar ik heb minder ernstige bijwerkingen gezien op de Imuran dan op de prednison. Maar dat kan per individu verschillen.
Welke supplementen is afhankelijk van de klachten. Visolie en antioxidanten is altijd goed maar verder is het afhankelijk van wat er precies gaande is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door