Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door roksefloks
#869146
Mijn acht maanden oude hond eet textiel. :o
Het is begonnen met de vulling van knuffels. Ze haalt het eruit, wat mijn vorige honden ook deden, maar eet het dus ook op.
Ook de draadjes van flostouwen bijt ze af en slikt ze in.
Nadat ze een kwart van een dweil had opgegeten moest de dierenarts haar via een injectie laten braken.
Vanavond was het weer prijs. Nu een stuk van een vetbed met antislip. Ik heb meteen twee theelepels zout in haar keel gegooid en water er achteraan gespoten. Toen braakte ze alles weer uit.
Waarom doet ze dit toch?
Er liggen kauwstaven en nylabones op de pak.
Door dorinekok
#869182
sorry, de reden van dit gedrag weet ik ook niet. Mijn Babiche eet ook wel ballen op. Gewoon in stukjes en die poept ze ook weer uit gelukkig. Ik moet er niet aan denken om met zout in de weer te moeten. Ik neem het af (als ik het zie), zeg "nee" en negeer haar dan verder.
Misschien vinden ze het gewoon lekker. Het scheurt ook wel lekker he. Ik bedoel, gewoon eten zouden ze van een kadaver moeten scheuren. Dat doen ze eigenlijk nooit. Misschien hebben ze gewoon behoefte aan flink trekken en sjorren en dat dan automatisch  de speeksel klieren gaan werken en het "ik-moet-eten" systeem op gang komt.
Zoiets als : je hoort water stromen en promt moet je naar de wc.
Goed ik verzin het terwijl ik het schrijf maar misschien zit er een kern van waarheid in.
Door Staftime
#869185
Klinkt op zich helemaal niet zo gek hoor wat je zegt.

Maar kan me heel goed voorstellen dat het aardig frustrerend is als je hond dit doet.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#869299
Het eten van niet-eetbare dingen zoals jij hier noemt is afwijkend gedrag. Je zou eens een gedragsdeskundige hierover moeten raadplegen want het is niet normaal en zeker niet voor zo'n jonge hond. Weliswaar kan hier een lichamelijke oorzaak aan ten grondslag liggen maar dan moet je toch meer weten over de hond. Ik vermoed dat het niets met voeding of "ik-moet-eten" te maken heeft.
Door Lizzy
#869314
roksefloks schreef: Mijn acht maanden oude hond eet textiel. :o
Het is begonnen met de vulling van knuffels. Ze haalt het eruit, wat mijn vorige honden ook deden, maar eet het dus ook op.
Ook de draadjes van flostouwen bijt ze af en slikt ze in.
Nadat ze een kwart van een dweil had opgegeten moest de dierenarts haar via een injectie laten braken.
Vanavond was het weer prijs. Nu een stuk van een vetbed met antislip. Ik heb meteen twee theelepels zout in haar keel gegooid en water er achteraan gespoten. Toen braakte ze alles weer uit.
Waarom doet ze dit toch?
Er liggen kauwstaven en nylabones op de pak.
Linga deed dit ook toen ze jong was. Handdoeken, kleedjes in de bench: het werd opgegeten. Bij haar was het volgens mij pure verveling. Sinds ze volwassen is doet ze dit eigenlijk nooit meer, tenzij ze lang in de auto zit, dan vreet ze haar kleedje op.
Door brutus 05
#869316
Brutus heeft als puppy ook van alles opgegeten.
Hele knuffels als hij de kans had, papiergeld(!), vloetjes, knijpers ( soms nog wel ) en zo kan ik nog wel doorgaan.
Is het niet gewoon puppygedrag?
Volgens mij heeft het ook te maken met het soort hond.
Maar vervelend is het wel, wij hebben Brutus als pup in de bench gedaan als wij er niet waren en 's nachts, maar je kunt ze niet 24/7 in de gaten houden.
Gelukkig is het nu een stuk minder ( hij is nu 2 en een half)
succes!! :)
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#869669
Lizzy schreef: Linga deed dit ook toen ze jong was. Handdoeken, kleedjes in de bench: het werd opgegeten. Bij haar was het volgens mij pure verveling. Sinds ze volwassen is doet ze dit eigenlijk nooit meer, tenzij ze lang in de auto zit, dan vreet ze haar kleedje op.
En is bij jou alle textiel via de natuurlijke weg er weer uitgekomen? Ik ben op mijn dood dat ze vandaag of morgen een obstructie in haar darmen heeft.
Door hellenbanjerbo
#869892
een vriendin van mij had een beagle (het dier heeft een heel respectabele leeftijd gehaald) en een kast vol tropheeën. allemaal knuffels (geen kinderwagen was veilig voor hem) lapjes textiel, kleine plastic speeltjes e.d. wat hij opvrat. na geheit 4 weken kotste hij het weer uit en na een schoonmaakbeurt werd het dus vol trots in de kast bijgezet.
Gebruikersavatar
Door pike
#869931
hellenbanjerbo schreef: een vriendin van mij had een beagle (het dier heeft een heel respectabele leeftijd gehaald) en een kast vol tropheeën. allemaal knuffels (geen kinderwagen was veilig voor hem) lapjes textiel, kleine plastic speeltjes e.d. wat hij opvrat. na geheit 4 weken kotste hij het weer uit en na een schoonmaakbeurt werd het dus vol trots in de kast bijgezet.
pas na VIER WEKEN  ??? ??? ???
Door Lizzy
#869971
roksefloks schreef: En is bij jou alle textiel via de natuurlijke weg er weer uitgekomen? Ik ben op mijn dood dat ze vandaag of morgen een obstructie in haar darmen heeft.
Daar moet je ook zeer bedacht op zijn.... Ik gaf Linga op een gegeven moment gewoon niet meer de kans om wat op te vreten. Alles, maar dan ook ALLES werd Linga-proof opgeruimd.
Door Minna
#869982
Ja idd afwijkend gedrag, meestal krijgt een hond dan niet genoeg geestelijke uitdagingen binnen, weet niet wat je met de hond doet qua dagelijkse training?
Toen Hoopje hier kwam vrat ze ook van alles, bij de vorige eigenaar sneuvelde alle was ook, plus kleedjes etc. Nu als ze elke dag een paar sessies training heeft en genoeg beweging doet ze het niet maar oh wee als ik een paar dagen te druk heb om haar echt genoeg aan te bieden qua hersengym... :( Welke van je honden is het, de rottie of een van de kooikers?
Door lightning
#870228
mijn bordercollie die ik had (helaas overleden) die deed het ook als pup zijnde maar ook ik haalde alles weg. en dat werkte op een gegeven moment kon ik wel weer een kleedje in de bench leggen
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#870278
Minna schreef: Ja idd afwijkend gedrag, meestal krijgt een hond dan niet genoeg geestelijke uitdagingen binnen, weet niet wat je met de hond doet qua dagelijkse training?
Toen Hoopje hier kwam vrat ze ook van alles, bij de vorige eigenaar sneuvelde alle was ook, plus kleedjes etc. Nu als ze elke dag een paar sessies training heeft en genoeg beweging doet ze het niet maar oh wee als ik een paar dagen te druk heb om haar echt genoeg aan te bieden qua hersengym... :( Welke van je honden is het, de rottie of een van de kooikers?
Het is één van de kooikers. (Rottie is al 12 1/2 jaar) ;)
Ze krijgt dagelijks voldoende beweging tijdens de wandeling en in de tuin. Dan speelt ze samen met haar zuster dat de stukken er af vliegen. Dagelijks doen we ook wat obedienceoefeningen.
Het is niet zo dat ze dagelijks van alles qua textiel naar binnen werkt. Soms gaat het weeeeken goed en dan opeens weer. :(
Ik heb goede hoop dat het puppygedrag is. Haar kussen in haar bench laat ze wel met rust overigens. ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door