Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#868722
Het is weer eens zo ver.
Ik denk dat Romeo weer kennelhoest heeft.
Hij is al vanaf vanmorgen vroeg keihard aan het hoesten, kwijlen en slikken.
Normaal gesproken geef ik hem dan een pijnstiller en is het vrij snel over.
Maar ik heb dus geen speciale hondenpijnstillers meer in huis!
Weet iemand misschien een veilig huismiddeltje dat zijn keel iets kan verzachten?
Door Femke
#868793
honing verzacht de keel, dus een lepel honing kan sowieso geen kwaad.
Waarom geeft je normaal een pijnstiller als ik vragen mag?
Ik zorg altijd dat ik Tussistin Siroop in huis heb, voor als de honden een keer kuchen.
Door Staftime
#868809
Romeo heeft hier dus regelmatig last van.
En als ik hem een pijnstiller gaf, had hij geen last meer van zijn keel, waardoor hij stopte met hoesten en het daarna weg bleef.
Want als hij blijft hoesten, blijft zijn keel zeer doen, en dan wordt het dus een wisselwerking en wordt het steeds erger!

Maar ik heb hem een lepel honing gegeven, en hij ligt nu heerlijk ontspannen te slapen.
Dus ik denk wel dat het heeft geholpen.
Door pallas
#868820
Het schijn op dit moment dus weer te heersen :-[  Didot is net weer beter.
Sterkte met hem :-*
Door Staftime
#868826
pallas schreef: Het schijn op dit moment dus weer te heersen :-[  Didot is net weer beter.
Sterkte met hem :-*
Echt waar?
Gelukkig is Julia er niet gevoelig voor.
Telkens als Romeo het heeft, gebeurt er niets bij Julia gelukkig.
Het komt wel goed met mijn ventje, zolang hij maar niet zo erg blijft hoesten komt het helemaal goed!
Door pallas
#868926
Staftime schreef: Echt waar?
Gelukkig is Julia er niet gevoelig voor.
Telkens als Romeo het heeft, gebeurt er niets bij Julia gelukkig.
Het komt wel goed met mijn ventje, zolang hij maar niet zo erg blijft hoesten komt het helemaal goed!
Didot is ook nog nooit ziek geweest, maar nu dus voor het eerst. Ach erg was het niet, maar we hadden dus nog een workshop gepland en ik wou hem dus net ietsje eerder beter hebben.
Nox heeft trouwens ook nog geen klachten.
Door Staftime
#868964
Ik hoop maar dat het bij één zieke hond blijft.
De afgelopen tijd hebben we al genoeg narigheid achter de rug met de huisdieren.
Een dode rat, twee zieke ratten, een dood konijn, bloedtest bij de overige twee, blaasgruis en urine lekken bij Julia, verstopping bij Romeo en nu dit weer!
Er komt geen eind aan lijkt het wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door