Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#86458
Weet iemand of de Panalog zalf verboden is in Nederland ?
Een vriendin van mij wil het voor haar hond hebben, maar volgens Westerhuis is het niet meer te koop in Nederland, zelfs verboden.
Waar is het eventueel nog wel te koop ?
Het schijnt namelijk, dat dat het enige is wat wel helpt, bij de oorproblemen van haar hond.
Of weet iemand misschien een goed alternatief ?
Laatst gewijzigd door K@rin op zo 25 apr 2004, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#86473
Hé wat toevallig, gisteren heb ik met het opruimen van mijn medicijnkastje een onaangebroken tube Panolog gevonden, de houdbaarheidsdatum is echter tot 01-2004. Ik weet niet of dit erg is? Ik heb het gekregen via mijn Duitse DA, de bijsluiter is ook in het Duits. Als je het wil hebben, geef maar een gil. Maar die houdbaarheidsdatum, ik weet niet hoe strikt je zoiets moet nemen. ???
Door Mister T
#86478
hoi Karin,ik heb ooit 's van Paul gehoord dat je bij oorproblemen citopogeen moet mengen?met water (handwarm)en met een babyspuit/knijpbal in het oor moet druppelen...
Ik schrijf dit soort dingen altijd in een boekje maar heb er geen datum bij gezet,misschien is er ondertussen al een middeltje wat beter werkt....
Tim heeft nog nooit oorproblemen gehad dus zelf heb ik er geen ervaring mee... :-\

gr.pam

p.s.citopogeen kun je dacht ik bij de apotheek bestellen...
Door Mister T
#86479
mmmmmm,kijk net ff verder bij oordingen,daar staat dat Sylvia specicare aan beveelt maar dat moet je ff navragen dan...
succes!!!
Door K@rin
#86527
Nitus schreef: Hé wat toevallig, gisteren heb ik met het opruimen van mijn medicijnkastje een onaangebroken tube Panolog gevonden, de houdbaarheidsdatum is echter tot 01-2004. Ik weet niet of dit erg is? Ik heb het gekregen via mijn Duitse DA, de bijsluiter is ook in het Duits. Als je het wil hebben, geef maar een gil. Maar die houdbaarheidsdatum, ik weet niet hoe strikt je zoiets moet nemen. ???
ik weet niet of dat kwaad kan .....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#86631
Karin & Pyrs schreef:

ik weet niet of dat kwaad kan .....
Ik ook niet ....
Door Timmy
#86807
Zalven en creme's kun je beter niet gebruiken als de houdbaarheid verlopen is. In principe kan het niet zo heel veel kwaad, maar juist omdat die oren al zo gevoelig zijn, zou ik het er niet op wagen.

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door Nitus
#86819
Dat vind ik idd een hele goede reden om het maar niet uit te probren, dan gaat die tube dus nu de prullebak in. Dank je wel Linda :), sorry Karin :(.
Door lekker kort
#86839
pam schreef: hoi Karin,ik heb ooit 's van Paul gehoord dat je bij oorproblemen citopogeen moet mengen?met water (handwarm)en met een babyspuit/knijpbal in het oor moet druppelen...
Ik schrijf dit soort dingen altijd in een boekje maar heb er geen datum bij gezet,misschien is er ondertussen al een middeltje wat beter werkt....
Tim heeft nog nooit oorproblemen gehad dus zelf heb ik er geen ervaring mee... :-\

gr.pam

p.s.citopogeen kun je dacht ik bij de apotheek bestellen...
Even over het reinigen van oren met een citopogeen oplossing, vroeger (15 jaar geleden) spoelde ik (in de salon) de oren ook wel uit met een citopogeen of saflon oplossing, ik ben daar ca 12 jaar geleden mee gestopt kreeg ik te horen van mijn d.a dat het gevaarlijk kon zijn bij honden die een lek trommelvlies hebben, citopogeen is verkrijgbaar bij de d.a en dierenwinkels kunnen het ook bestellen, de kleinste verpakking is 1 ltr en het is niet goedkoop.

Groeten Fritz.
Laatst gewijzigd door lekker kort op zo 25 apr 2004, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#86848
lekker kort schreef:

Even over het reinigen van oren met een citopogeen oplossing, vroeger (15 jaar geleden) spoelde ik (in de salon) de oren ook wel uit met een citopogeen of saflon oplossing, ik ben daar ca 12 jaar geleden mee gestopt kreeg ik te horen van mijn d.a dat het gevaarlijk kon zijn bij honden die een lek trommelvlies hebben, citopogeen is verkrijgbaar bij de d.a en dierenwinkels kunnen het ook bestellen, de kleinste verpakking is 1 ltr en het is niet goedkoop.

Groeten Fritz.
Klopt helemaal Fritz!!!!!!!!!!!!! Echter oren spoelen bij honden met een lek trommelvlies mag NOOIT!!!!!!!!
Niet met Citopogeen maar ook niet met product A, B of C.
Ik heb dat ook altijd aangegeven.

Citopogeen is prachtig verpakt in een alluminium fles en flink aan de prijs. Veel DA's hebben gewoon jerrycans staan van 5 liter en zijn bereid om 1 liter over te gieten in een bruine plastic fles voor een heel andere prijs.
Je kunt er trouwens ook prachtig de kennel enz. mee ontsmetten alleen stinkt het als de Botlek ;)
Door lekker kort
#86864
Paul_Barte schreef:

Klopt helemaal Fritz!!!!!!!!!!!!! Echter oren spoelen bij honden met een lek trommelvlies mag NOOIT!!!!!!!!
Niet met Citopogeen maar ook niet met product A, B of C.
Ik heb dat ook altijd aangegeven.

Citopogeen is prachtig verpakt in een alluminium fles en flink aan de prijs. Veel DA's hebben gewoon jerrycans staan van 5 liter en zijn bereid om 1 liter over te gieten in een bruine plastic fles voor een heel andere prijs.
Je kunt er trouwens ook prachtig de kennel enz. mee ontsmetten alleen stinkt het als de Botlek ;)
In de trimsalon kan ik niet zien of een hond een lek trommelvlies heeft daarom doe ik het ook niet meer, en
ik gebruik citopogeen in het kattenpension maar ik vindt het wel lekker ruiken Paul.

Groeten Fritz.
Door Paul_Barte
#86872
Meen je dat echt....lekker????? Haalde altijd jerrycans maar de lucht kan volgens mij niet chemischer zijn hahaha.
Door lekker kort
#86882
Paul_Barte schreef: Meen je dat echt....lekker????? Haalde altijd jerrycans maar de lucht kan volgens mij niet chemischer zijn hahaha.
Ja dat meen ik echt, ik heb mezelf wel aangewend om na het gebruik meteen wat anders aan te trekken, ik ben één keertje zo naar de appie happie gegaan en daar stonden mensen echt te snuiven waar die lucht toch vandaan kwam ;D ;D

groeten fritz.
Door Paul_Barte
#86884
lekker kort schreef:
Ja dat meen ik echt, ik heb mezelf wel aangewend om na het gebruik meteen wat anders aan te trekken, ik ben één keertje zo naar de appie happie gegaan en daar stonden mensen echt te snuiven waar die lucht toch vandaan kwam ;D ;D

groeten fritz.
;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#86987
Paul_Barte schreef:

Klopt helemaal Fritz!!!!!!!!!!!!! Echter oren spoelen bij honden met een lek trommelvlies mag NOOIT!!!!!!!!
Niet met Citopogeen maar ook niet met product A, B of C.
Ik heb dat ook altijd aangegeven.

Citopogeen is prachtig verpakt in een alluminium fles en flink aan de prijs. Veel DA's hebben gewoon jerrycans staan van 5 liter en zijn bereid om 1 liter over te gieten in een bruine plastic fles voor een heel andere prijs.
Je kunt er trouwens ook prachtig de kennel enz. mee ontsmetten alleen stinkt het als de Botlek ;)
Bij de BB/Welkoop is het ook te verkrijgen, meestal de literflessen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door