Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Erna
#867719
Sinds een uurtje of twee ben ik in het bezit van een prachtige 10 jarige dalmatier teefje. (binnenkort te bewonderen op barfclub) en nu ben ik natuurlijk even haar papieren aan het doorspitten.

Ze heeft zo te zien alleen haar puppyentingen gehad en that's it.

Op 17-10-1997 Nobivac puppy DP
en ik schat op 19-2-1997 Nobivac L en P

Voor mij maakt het niet uit, als ze hier zou blijven zou ik haar verder ook niet meer laten vaccineren maar ze moet natuurlijk wel geplaatst worden.

Wat is nu wijsheid om te doen?
Door conleeuw
#867725
ik vindt 10 jaar wel lang.... :-\ en aangezien zij voor herplaatsing in aanmerking komt, zou ik haar laten titeren en of toch maar enten, je zou immers niet willen dat ze herplaatst wordt en dan ziek wordt, al is de kans erg klein, ik zou niet de hele ratteplan enten, maar alleen tegen leverziekte, parvo, hondenziekte.... maar goed, zoals zoveel ent dingetjes, het is en blijf een persoonlijke opvatting en of gevoel ;) ik ben benieuwd naar de foto van deze dame ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#867758
Tja, ik schat zo in dat ze geen of weinig bescherming heeft voor hondenziekte en HCC. Voor HCC is ze helemaal nooit geënt en voor hondenziekte alleen met 6 weken. Maar deze twee komen ook hoegenaamd niet meer voor.
Voor parvo zal ze waarschijnlijk geen antilichamen meer hebben behalve als ze met het virus in contact is geweest. Maar ik verwacht eigenlijk dat ze daar wel beschermd voor zal zijn door de geheugencellen.
En ze is zonder problemen 10 geworden.

Ik zou uit nieuwsgierigheid titeren en als je helemaal geen risico wilt lopen enten voor deze drie ziekten.
Maar de kans dat ze een van deze ziektes zal krijgen is niet zo groot.
Lekker duidelijk weer, he  ::)
Door Erna
#867770
Hitam schreef: Tja, ik schat zo in dat ze geen of weinig bescherming heeft voor hondenziekte en HCC. Voor HCC is ze helemaal nooit geënt en voor hondenziekte alleen met 6 weken. Maar deze twee komen ook hoegenaamd niet meer voor.
Voor parvo zal ze waarschijnlijk geen antilichamen meer hebben behalve als ze met het virus in contact is geweest. Maar ik verwacht eigenlijk dat ze daar wel beschermd voor zal zijn door de geheugencellen.
En ze is zonder problemen 10 geworden.

Ik zou uit nieuwsgierigheid titeren en als je helemaal geen risico wilt lopen enten voor deze drie ziekten.
Maar de kans dat ze een van deze ziektes zal krijgen is niet zo groot.
Lekker duidelijk weer, he ::)

Eigenlijk maakt het mij niets uit maar ze blijft niet hier en ik kan me zo voorstellen dat een eventuele nieuwe eigenaar met minder verstand van zaken over vaccinaties toch wel graag heeft dat ze gevaccineerd is.

Het is inderdaad wel een interessante hond om eens te titeren en te zien wat voor waardes ze nu eigenlijk scoort.

Wat wel meespeelt en daar ga ik ook gewoon eerlijk in zijn, zijn de kosten. De hond is niet door mij gefokt en uit uiterste nood vang ik haar op tot we een nieuwe baas hebben gevonden. Tot die tijd zijn de kosten voor mij en hoelang het gaat duren weet natuurlijk niemand. Ze is 10 jaar oud zodat de baasjes niet voor het oprapen liggen. De keuze is dus eigenlijk ga ik kosten maken voor titeren en een eventuele enting of ga ik alleen voor de enting.

Ik ga ff nadenken.
Door conleeuw
#867874
als ik eerlijk ben erna, dan zou ik gewoon enten, ik weet ook wel dat de risico erg klein is, maar als het nou wel zou gebeuren, dan loop je de risico dat het "jouw schuld is" dat "jij niet zorgvuldig genoeg was" en ik weet wel dat het onzin is, maar dat is wat mijn gevoel zegt.  :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#867897
Je kunt met een gerust geweten gewoon enten hoor. Dat titeren zou alleen uit puur nieuwsgierigheid zijn.
Door Erna
#867899
Hitam schreef: Dat titeren zou alleen uit puur nieuwsgierigheid zijn.
Inderdaad maar dat ben ik dus ook nu!. Het zou toch uitermate interessant zijn om te weten hoe zij scoort nu ze alleen een paar puppyentingen heeft gehad.

Ik denk toch dat ik ga voor het titeren en haar daarna gewoon laat enten.
Door Boefke
#867935
Erna schreef: Inderdaad maar dat ben ik dus ook nu!. Het zou toch uitermate interessant zijn om te weten hoe zij scoort nu ze alleen een paar puppyentingen heeft gehad.
Nou, daar ben ik ook reuze benieuwd naar!
Gebruikersavatar
Door koekje
#868309
wat kost een titertest, 2 tientjes ofzo?
kan je dat niet bereken in de prijs voor het nieuwe toekomstige huisje? je kan ze dan ook de uitslag voorleggen, ik neem aan dat op €20,- het er niet vanaf zal hangen of ze wel of geen nieuwe baasjes snel krijgt.
Door Jolly
#868433
koekje schreef: wat kost een titertest, 2 tientjes ofzo?
kan je dat niet bereken in de prijs voor het nieuwe toekomstige huisje? je kan ze dan ook de uitslag voorleggen, ik neem aan dat op €20,- het er niet vanaf zal hangen of ze wel of geen nieuwe baasjes snel krijgt.
nou doe maar eerder 3 of 4 tientjes hoor.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#868485
Voor de titertest zelf heb ik ongeveer 20 euro betaald.
Daarnaast kan de da consultkosten en kosten voor bloedafname berekenen.
De totaal prijs zal dus afhankelijk zijn van de da.
Door Erna
#868628
koekje schreef: wat kost een titertest, 2 tientjes ofzo?
kan je dat niet bereken in de prijs voor het nieuwe toekomstige huisje? je kan ze dan ook de uitslag voorleggen, ik neem aan dat op €20,- het er niet vanaf zal hangen of ze wel of geen nieuwe baasjes snel krijgt.
Welke prijs voor een toekomstig huisje? We praten hier over een 10 jarig teefje waarvan je ontzettend blij mag zijn als er ooit een baasje gaat komen.

Voor door mij gefokte honden vraag ik al bijna nooit geld als ze herplaatst worden (wel als het om puppies gaat en ik terugbetaald heb aan de oude eigenaar) laat staan voor Sita. De kosten zal ik dan ook zelf 'moeten' gaan dragen. (moeten even tussen aanhalingstekens omdat ik er zelf voor kies om haar op te vangen).

Ze zal zeker een titertest ondergaan. Edwin en Edith hebben mij een heel mooi aanbod gedaan, (ik noem ook zelden namen maar deze eer verdienen E&E ook) en nu moet ik even zien of we het logistiek rond kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#868691
ooww :-[

raskatten van 10 kunnen nog goed plaatsbaar zijn, en daar wordt vaak een kleine vergoeding voor gevraagd. voor de onkosten enzo.
ik ging ervan uit dat dat bij rashonden ook het geval was.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#869296
koekje schreef: ooww :-[

raskatten van 10 kunnen nog goed plaatsbaar zijn, en daar wordt vaak een kleine vergoeding voor gevraagd. voor de onkosten enzo.
ik ging ervan uit dat dat bij rashonden ook het geval was.
Nou ik denk dat je naar de plaatsbaarheid moet kijken. Erna heeft hier genoeg ervaring mee dus ik neem aan dat zij best kan bepalen of er een vergoeding aan "mag" zitten. Ik heb voor mijn herplaatser ook niets betaald en deze stond, net als Sita, op de nominatie om ingeslapen te worden. Daarbij komt dat katten over het algemeen ouder worden dan honden dus een 10-jarige kat is jongeer dan een 10-jarige hond.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door