Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lightning
#866118
hoi,

naar die hele toestand met mijn bordercollie die er helaas niet meer is en ik me behoorlijk eenzaam voel en mijn andere hond die flink in een dip zit. komt er volgend jaar toch een nieuwe pup in huis. zal pas rond april zijn denk ik. ik wil eerst mijn border zien te verwerken. ik wilde dus niet gaan barfen (denk ik) mwet mijn pup. ik wilde kvv gaan geven ik dacht aan duck. kan je zo iets meteen geven als die bij de fokker vandaan komt? want bij de fokker krijgen ze gewoon brokjes en die wilde ik niet geven. misschien als de pup ouder is zachte dingen van barf geven maar ben bang om deze border dan ook kwijt te raken :-[ sorry ben nog steeds erg angstig :-[. mijn andere 3 honden blijven wel barfen maar de nieuwe twijfel ik dus over.... nog maals het is geen vervanging want mijn kanjer is niet te vervangen. maar het gemis om lekker te sporten met mijn hond is er wel :-[ :'(.
Gebruikersavatar
Door pike
#866132
Dat is leuk zeg, heb je echt iets om naar uit te kijken!
Zover ik weet kun je een pup direct op kvv zetten als hij bij je komt. Maar van de verschillende merken weet ik niets. Ik heb hier op bp altijd begrepen dat je het beste af kunt wisselen. ;)
Door Do
#866133
gewoon meteen op kvv zetten
en wat barfen je kan ook zachte dingen geven
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#866653
Ja hoor, gewoon meteen op kvv overzetten. Heb ik met Ramses ook gedaan en dat ging prima.
Door Malamoods
#866706
Ikijok heeft bij de fokker ook brokken gegeten als pup. Toen hij bij ons kwam heb ik hem meteen op kvv gezet (nooit een brokje voor hem hoeven kopen). De eerste maaltijden had hij niet veel interesse, maar dat had volgens mij meer te maken met de nieuwe indrukken (nieuw huis, nieuwe mensen, geen nestgenoten meer, en een enorme reis vanuit Italië). Had volgens mij weinig of niets met de overstap naar kvv te maken. Mijn ervaring met kvv was dus zeer positief! Inmiddels staat hij al heel lang op full-time barf...

Rachel.
Door lightning
#866802
krijgen ze geen diarree als de voeding meteen anders word? want alles word al zo anders voor de pup natuurlijk.... ik wil in ieder geval duck gaan geven ik dacht aan compleet uitmuntend
Door *wendy*
#866830
[quote="lightning"]
krijgen ze geen diarree als de voeding meteen anders word? want alles word al zo anders voor de pup natuurlijk[/quote]

Ik denk dat die kans toch al aanwezig kan zijn. Sommige honden reageren ook met diarree op "stress".
Gandor heb ik half half gezet de eerste week, maar meer omdat ik nog een emmer brokjes meekreeg.  :D
Door Malamoods
#866835
Ikijok heeft geen last gehad van diarree. Heeft ook niet gespuugd. Vergeet niet dat pups nog maar heel kort op brokjes staan bij de fokker. Daardoor is de overschakeling gewoon heel "klein"... Juist met een pup (die nog maar zo kort brokken eet) is het makkelijker om de overstap te maken...
En ja, ook op stress (verandering van de situatie van fokker naar nieuwe eigenaar) kan diarree opleveren. Het kan je dus ook gebeuren als hij brokken blijft eten....

Rachel.
Door Do
#866975
diaree kan
maar ik heb het nooit meegemaakt
ook niet bij de honden waar ik het adviseer
Door evenstar
#866992
Hallo Do je was mij voor met je vraag  :) :) :)alleen zou ik graag willen weten met welk vlees ik begin te voeren als een pup 3 á 4 weken is Voor dat ik kvv ging voeren kregen mijn pups als eerste rijstepap als "vast"voer maar hebben gelezen dat dat helemaal niet hoeft kan ik bv gelijk met een beetje tartaar beginnen Ik heb namelijk op dit moment een super klein nestje hier liggen ( 1 puppy) van 19 dagen
vr gr evenstar
Door Maai
#867088
Zeker doen hoor.
Ik ben afgelopen maandag met mijn pup( morgen 14 wkn) overgegaan op kvv. Hij heeft nergens last van gehad. :)
Als er ooit een volgende pup komt dan gaat die meteen aan de kvv ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#867187
hier ook overgezet, zonder pardon, de dag dat hij hier kwam direct op kvv en 3 dagen erna z'n eerste kippenek!!!!
Zonder problemen!!!!
ellen
Door K&D
#867331
[quote="evenstar"]
Hallo Do je was mij voor met je vraag  :) :) :)alleen zou ik graag willen weten met welk vlees ik begin te voeren als een pup 3 á 4 weken is Voor dat ik kvv ging voeren kregen mijn pups als eerste rijstepap als "vast"voer maar hebben gelezen dat dat helemaal niet hoeft kan ik bv gelijk met een beetje tartaar beginnen Ik heb namelijk op dit moment een super klein nestje hier liggen ( 1 puppy) van 19 dagen
vr gr evenstar
[/quote]

De fokkers van onze hondjes gaven hun pupjes met een week of 4 (dacht ik) de puppy variant van Carnibest. Dat is heel fijn gemalen. Ik heb destijds toen het K-nest er net mee begon mee helpen voeren.
Er zijn hier fokkers die er ervaring mee hebben, open anders gewoon even een nieuw topic.
Veel plezier met je pup (wat zal die een aandacht krijgen  ;D)
Laatst gewijzigd door K&D op do 22 nov 2007, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door