Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#86509
Ik zag dit staan in het boekje "Mijn hond ziek en gezond" van JdBL en volgens mij zit er een hoop waarheid in! Ben benieuwd wat jullie er van vinden:

"Komt zeer veel voor bij oudere honden maar ook wel jongere exemplaren van de dwergrassen en het is gewoonlijk het gevolg van constipatie en van ontbinding van het voedsel. Bij oudere honden kunnen ook slechte tanden de oorzaak zijn. Als honden correct gevoerd zouden worden, in overeenstemming met de wetten der natuur, zou bedorven adem nooit voorkomen, en zouden de tanden der dieren tot aan hun dood in uitstekende condietie blijven, ongeacht hun leeftijd".

Ik vond vooral als oorzaak constipatie zeer interessant omdat ik bij Pinkel gemerkt heb dat zij inderdaad gigantisch uit haar straatje gaat meuren wanneer zij moeilijk kan poepen (haar darmen zijn een beetje verziekt door haar vorige "baas" - ik weet nu gelukkig exact hoe ik constipatie bij haar kan voorkomen).

Heeft 1 van jullie dit wel eens opgemerkt?
Door luca
#86560
Ja, zelfs bij mensen. In ons rusthuis hadden we een bejaarde man die een zeer slechte adem had door een darmobstructie. Het kan zelfs zover komen dat de uitwerpselen zich een uitweg zoeken via de mond.
Door Lizzy
#86701
luca schreef: Ja, zelfs bij mensen. In ons rusthuis hadden we een bejaarde man die een zeer slechte adem had door een darmobstructie. Het kan zelfs zover komen dat de uitwerpselen zich een uitweg zoeken via de mond.
Zeker :-X!

Kun je nagaan hoe belangrijk het is dat hond (en mens) gewoon goed kan poepen!
Door Truus
#86711
Lizzy schreef:

Zeker :-X!

Kun je nagaan hoe belangrijk het is dat hond (en mens) gewoon goed kan poepen!
Nu jij het toch over poepen hebt Lizzy....ik vroeg me vandaag af, toen ik Mila zag poepen, hoe nu toch de uitleg is waarom ze zulke kleine drolletjes produceren ::)
Ze zijn zo piepklein.
Het zal wel met de vertering te maken hebben, maar ik vraag me af...wat poepen ze nu eigenlijk uit..het is gewoon niks ???
Door Lizzy
#86715
Maar jij hebt natuurlijk ook kleine honden (niet piepklein natuurlijk!). En hoe minder afval en balaststoffen je ze geeft, hoe minder ze zullen poepen. Maar ja, zolang ze maar blijven poepen, dan is het goed! Is Mila nou diegene die Fyto krijgt? Nee toch? Of vergis ik me nu weer?

(Whoofer poept van Fyto namelijk fikse drollen!).
Door Truus
#86720
Lizzy schreef: Maar jij hebt natuurlijk ook kleine honden (niet piepklein natuurlijk!). En hoe minder afval en balaststoffen je ze geeft, hoe minder ze zullen poepen. Maar ja, zolang ze maar blijven poepen, dan is het goed! Is Mila nou diegene die Fyto krijgt? Nee toch? Of vergis ik me nu weer?

(Whoofer poept van Fyto namelijk fikse drollen!).
Timo krijgt Fyto en dat zijn mooie compacte keutels hoor.
In de brokkentijd poepte ze mega drollen en nu alletwee kleine keuteltjes, vandaar.
Ik weet dat het aan de voeding ligt maar wist dit niet goed uit te leggen aan anderen, vandaar.
Door Lind@
#86747
Bedorven adem herken ik wel bij mijn honden, ik moet zeggen dat Josephientje ook aardig stinkt (maar die kreeg brokken met blikvlees) maar ze poepen hier goed hoor ::)
Door Lind@
#87278
Tsssssss, dat is toevallig.
Josephientje stinkt dus aardig (behoorlijk)uit haar bekkie en het viel me op dat ze vandaag behoorlijk moeite had met poepen, pas thuis in de gang en de woonkamer ??? ::) :o kwamen er een paar hele harde keuteltjes uitgevallen (misschien hingen ze nog in haar haar ;D)
Door SHIVA
#87283
Mijn honden poepen ook op de fyto fikse drollen
en ze keutelen wel eens als ze te veel bot hebben gehad
maar uit hun bek stinken is me niet opgevallen
ja als ze net pens hebben gehad en ik krijg een lebber van ze
maar dat is anders
gr shiva
Door avalon
#87288
Nou Avalon kan ook hopen produceren van de fyto. Als je dan ziet wat Angie uitscheid dan zou je zeggen dat het niet bij haar past. Das gewoon een klein keuteltje.
Door Lind@
#97324
Josie stinkt nog erger uit haar bek dan Sunna en Lothar bij elkaar :-[ :-X
Maar wat kun je daaraan doen?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#97333
Als ze veel tandsteen heeft zou je dat eerst eens moeten (laten) verwijderen.
Gitte stonk met brokken ook zo uit haar bek, na het overzetten op versvlees werd het eigenlijk niet veel beter, haast nog slechter. Maar nu 2 maand later is dat over, en stinkt ze niet meer. :D
Door Lind@
#97365
Laatst hebben ze bij de trimsalon haar tanden schoongemaakt.
Ze heeft altijd brokken gehad bij de vorige eigenaar en staat nu pas een week of 3 op vers, dus wacht ik het nog maar even af en hoop ik maar dat het wat minder wordt over een poosje.
Door Jolly
#97390
johhh Chasey meurde ook altijd uit zijn straatje toen die nog brokken at, nu ook nog wel eens, maar dat komt omdat hij dan kippenstront of iets anders heeft lopen vreten. >:(.

Ik denk zelf dat als het tandsteen weg is gehaald en ze nu dus vers krijgt, dat je het even moet aankijken. Let er wel op dat het ook misschien iets met de achterste kiezen kan zijn en dat zie je niet 1-2-3, maar dat meurt wel ongelooflijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door