Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#866794
Wat voor vleesmolen kan ik het beste aanschaffen ?
Ik wil mijn teefje als ze pups heeft ook vers voeren en ook de pups ( dat duurt nog wel een tijd )
Maar wat kun je met welke molen malen ? wie heeft er ervaring mee.

groetjes, Marijke
Door marsieyenna
#866906
Ik dacht zelf aan een electrische, want als ik voor de pups eten wil maken is dat best een grote hoeveelheid.
Wat kun je er dan in malen ?
Door Mevroi Kruim
#867011
Moet je wel een hebben met een sterke motor en goede overbelastingsbeveiliging.
Heer Kruimel fungeert hier als vleesmolenaandrijving (naast zijn hoofdberoep van afwasmachine  8)) en die jast er eendenvleugels en -nekken, hele karbo's, haaskarkassen en zelfs zachte lamsribben doorheen. Kost wel menig zweetdruppel, dus bijtanken met bier gewenst  8)
Door dorinekok
#867053
als je echt een goede wil die ook betrouwbaar is, dan ben je wel zo een paar honderd euro's kwijt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#867057
Ik gebruik voor het voer van pups een Kenwoodmachine, deze was iets van 90 euro. Al het vlees gaat er natuurlijk als een raket doorheen en daarnaast doe ik er ook de kipkarkassen mee. De rest heb ik maar niet geprobeert. Is ook niet echt nodig, want zodra er een beetje tanden doorkomen kun je ze al in stukjes gehakte kipnek geven. Het is eigenlijk alleen  voor de eerste 1,5 á 2 weken dat ik de botten maal. De rest van het vlees blijf ik wel even malen omdat dat gewoon sneller gaat dan alles in stukjes snijden.
Laatst gewijzigd door Angelique op do 22 nov 2007, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#867085
marsieyenna schreef: En wat voor nummer handmolen gebruikt Heer Kruimel dan ?
Heer Kruimel beschikt over een antieke Husqvarna maat 10  8)
Hij heeft trouwens wel een verzoek tot nieuw scherper mes ingediend, dus misschien komt er nog eens een nieuwe Porkert.
Door Chaos
#867102
In een kookwinkel kun je ze nieuw kopen, soms liggen ze in de kringloopwinkel, en op marktplaats worden ze ook regelmatig aangeboden
Door Hanny
#867509
Ik heb hier nog twee vleesmolens liggen, nummer 8 en 10.
Kun je zo ophalen. Ik woon in Twente, als je er ver voor moet rijden lijkt het me niet zo'n goed idee.
Ik heb ook een electrische gekocht, omdat ik niet meer sterk genoeg ben voor dat handwerk.

Hanny
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door