Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Willemijn
#866838
De islamitische slager waar ik veel van mijn barf haal, gaf aan mijn zoon (de koerier van alle barf!) door dat hij ook wel darmen van rund, geit en schaap kan leveren.
Kan ik dit mijn honden en katten voeren? Heb er hier nooit iets over gelezen dus ben wel benieuwd.
Door tieneke
#866881
Is puur afval waar de hond niets aan heeft,denk ook dat de meeste honden hier hun neus voor ophalen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#866886
ik weet niet of ze het wel eten.

als de poes van mn moeder iets barft (alleen zelfgevangen), laat ze ook zoveel mogelijk darmen liggen. tenzij ze zo klein zijn, dan eet ze dat ook op.

maar bij shaweca kan je wel weer darmen kopen, voornamelijk van grote dieren (koeien, schapen, lammetjes).

ik denk dat de katten het niet eten, en de honden misschien wel. die eten ook vieze dingen als pens enzo. sien de barfer vindt pens bijzonder vies, ze vindt t teveel naar poep ruiken.
lijkt me dat darmen nog meer naar poep ruiken, vooral het achterste gedeelte en de endeldarm.
Door Boefke
#867218
Denk dat er weinig tot geen voedingswaarde in zit? Ik heb het hier nog nooit gevoerd.
Door Lizzy
#867235
Ik zou zelf dit soort afval niet aan mijn honden voeren. Hele prooidieren met darmen : perfect. Maar een maaltijd met darm.... Nou, daar heb ik dus echt helemaal niks mee.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#867250
Ik zie er ook niks in. Voedingswaarde 0,weinig en als ik mag gokken denk ik dat de gemiddelde hond het laat liggen. :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door