Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wonkybonk
#865730
Nou dat was weer een kostbaar hondendagje, maar ja voor je beessie heb je alles over. Een paar maanden geleden bleek ineens dat onze labrador 's avonds mank liep. Ook was duidelijk te zien dat hij anders liep, niet meer op zijn buitenste teen linksvoor en dat er een bobbel op zijn voetjes zat. Met een paar periodes rust ging het niet over. Na inspanning werd de bobbel weer groter en liep Wonka weer manker. Foto's bij de DA brachten geen uitsluitsel. Dus was ik vanmorgen om 11 uur bij Crama en zal vanmiddag pas om 15.15 uur weer in de metro terug. Het blijkt dat bij het buitenste kootje aan de linkerpoot toch onregelmatigheden zitten in het gewricht. Het ziet er niet zo uit als het zou moeten en het lijkt wel of er stukjes kraakbeen of bot in het gewrichtje zwerven. Wonka was helemaal weg van dr. Crama. Direct na binnenkomst gaf Crama al het probleem weer zonder dat ik iets hoefde te zeggen. Na een lang consult met veel frolicjes eerst maar eens nieuwe (aanvullende) foto's maken. Er wordt door de artsen en assistenten heel wat afgeknuffeld met de hondjes en Wonka was dan ook heel anders en ging rustig onderzeil. Uit de foto's bleek dat een spalk van zijn voet momenteel de beste optie is. Hij is door dr. Crama gespalkt en moet volgende week weer terug. Deze spalk moet waarschijnlijk een aantal maanden blijven zitten. Ook wordt Wonka getest op SLE, reuma en Lyme gezien ook zijn overige klachten (jeuk, diarhee en veel klapperen met oren). Dat worden dus zware maanden voor onze mannie.
Lizzy (mijn Clumberpupje) vond de spalk machtig interessant en wilde Wonka wel even bevrijden. een bacteriele infectie, dus maar weer een antibiotica kuurtje en smeren met Normaderm. Dus hebben we het wel weer even gehad. Was voor eventjes een klein vermogen kwijt, dus dat wordt zuinig winkelen op de Winner. Ben wel blij nu wat meer te weten over wat Wonka mankeert en ook blij dat zijn heupen er erg goed uitzagen en ook de banden van zijn knieeen en ellebogen goed waren.
Door Jo
#866351
Hoi !!

Nog een Crama ganger dus ! ;) :)
Over de spalkmaanden kan ik je echt wel gerust stellen. Kaya ( onze X Hollandse Herder) heeft ook een maand of drie met een spalk gelopen en nu heeft ze nog steunverband. Wij hebben vooraf heel wat kopbrekers gehad over "Hoe gaan we dat in Godsnaam doen??" Kaya is een hele levendige hond en wij zagen al van alles mis gaan met die spalk. Maar ik kan je vertellen dat dat reuze meevalt. Zij had geen enkele moeite met haar spalk en nu ook niet met haar steunverband. Ze ziet het gewoon als een verlenging van zichzelf geloof ik ;) :)
Je staat nu nog vóór het hele gebeuren en het lijkt een lange weg te worden, maar ik kan je vertellen dat de tijd behoorlijk snel gaat hoor.
Wij zijn nu al vier maanden onderweg en voor ons is het al heel normaal. Ik denk dat wij er straks zelfs heel erg aan moeten wennen als we weer naar een blote poot kunnen kijken ;D ;D

Kaya is ook helemaal gek van Crama. We hoeven hier zijn naam maar te noemen en dan staat ze al te trappelen om er naartoe te gaan. Als ze hem ziet gaat ze altijd helemaal uit haar dakkie en zou hem het liefst over de behandeltafel willen zoenen :o ;D
Maar Crama is dan ook wel onwijs lief voor zijn patiënten. Ik vind hem echt een geweldige vent en vind een bezoek aan hem haast een "uitje" ;)

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes met het herstel en hoop dat het net zo voorspoedig mag verlopen als bij onze Kanjer. ;) :)
Door wonkybonk
#866555
Vooralsnog is Wonka vooral erg beledigd en heeft hij nog weinig zin op op de spalk te lopen. Vroeger hoefde ik maar te zeggen ga je mee, en hij stond al bij de voordeur. Nu moet ik lullen als brugman om hem mee naar buiten te krijgen en dan kijkt hij mij buiten steeds zielig aan en blijft dan demonstatief staan. Ik hoop dat dat wel verbeterd want hij is nu evn mijn vrolijke mannie niet meer.  :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door