Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#863979
ma 500 gr kippenvleugeltjes 200 gr hart
di bakje bandit geitenmix 500 gr
wo lap vuilepens ongeveer 500 gr 150gr GF met spiering (anders wil ze het niet)
do 500 gr kippennek 250 frosti-fit active met extra roodvlees
vr bakje bandit geitenmix 500 gr
za 250 gr zalmfillet 100 gr lever 250gr rundergehakt
zo 400 gr riblap

let op ben net begonnen kippevleugeltje gaan er goed in zag ik gisteren .
maar ze moet dus nog wennen aan bot  :)
zo even aangepast
Laatst gewijzigd door senna-husky op zo 18 nov 2007, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#863981
Eh, wat is spiering? Vis? En zo ja, is dat met, of zonder graat?

Ik heb even geen percentage uitgerekend, maar ik zou veel minder orgaan voeren. De rede waarom ik daarvoor zou kiezen, is omdat er in de kvv al (verhoudingsgewijs) veel orgaan zit. Ik zou daarom meer spiervlees gaan voeren. De kippenvleugels inknippen, de kippennekken effies platslaan... Als dat goed gaat, eens eendennekken proberen...

Lust ze sardientjes? Die kun je ook geven, in plaats van spiering. Gewoon de eerste keer even klein snijden en door de gf-mix doen, vaak lusten ze dat wel....

Rachel.
#863990
spiering is vis idd met graat een al . ik heb haar gisteren al een paar kippenvleugeltjes gegeven
eerst idd even in geknipt maar bij de derde was dat al niet meer nodig geloof ik ze beet ze in drie vier kauwe kapot en weg was het dat ging al goed dus. :) kippe nek sla ik idd ff kapot. volgende week dus eende nek gaan halen :D
#863999
Thanks Monique! Ik kende spiering helemaal niet. Is de graat hard? En valt spiering ook onder vette vis?

Ik zou evengoed de kippenvleugels even in blijven knippen hoor! Gewoon een paar maaltijden vol blijven houden. Het gaat niet om het stuk kunnen bijten, maar om het goed verteren (in maag en darmstelsel). Ook even stukmeppen, zoals bij de nekjes.... En als dat goed gaat, niet spugen en goede ontlasting, dan zou ik zeker eendennekken proberen (ook weer effies plat slaan). Rustig aan hoor, het hoeft niet stijl op sprong... Gun je hond tijd.....



Rachel.
#864000
oke ik heb mijn menu een beetje aangepast meer vlees minder orgaan die lap pens krijgt ze omdat ze dan even bezig is en niet hel de buurt bezig houd met haar gehuil als mijn vrouw is fitnisse  ;) ik dacht dat spiering ook vet
was ik gebruik spiering eigelijk voor op snoekbaars te vissen  ;D maar nou geef ik het maar aan senna ;)

ik heb eigelijk nog een vraag hoe vinden jullie senna eruit zien . wij vinden ze wel goed hoor maar ik hoor van veel mensen dat ze te mager is .  :( maar wij denken dus zelf dat het wel goed zit . eigenwijs is ook wijs  :)
Laatst gewijzigd door senna-husky op zo 18 nov 2007, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
#866031
[quote="senna-husky"]
zo nog even wat toevoegen .ze heeft net dus een lap vuile pens gekregen van een pond . nou die damen had het in een half uurtje kort.en ik dact dat ze er wel langer mee bezig zou zijn.
[/quote]

Half uur  :o :o hier is zo'n lap met 5 minuten weg  ::)

En mijn hondjes wegen 20 en 15 kilo ....
#866283
[quote="senna-husky"]
:o :o ik dacht at ze er wel iets langer over zouden doen  :'( maar ja wat is dan een goed odee om je hond even bezig te houden
[/quote]

Bij mij doen ze het langst over een lamspkop. Maar dat is wel echt iets voor gevorderde barfers, en je moet geen schrokkers hebben maar nette en bedachtzame knagers die ook stoppen als het te hard is.
Als je hond echt goed gewend is aan botten, ook de wat steviger soorten, dan zou je een kop kunnen proberen. Ze krijgen bij mij elk een helft en doen er tochw el een half uur over.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door