Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anthraciet
#865986
Ik heb al diverse topics gelezen over de groentemixen die je de honden kan geven, maar nergens zie ik staan of deze mixen rauw of gekookt gegeven worden.
Ik zal er best wel overheen lezen, maar vroeg me dit toch af.

En wordt het dan gepureerd of grof gelaten?
Door Lizzy
#866004
We voeren of rauwe groente helemaal gepureerd (waarbij we de plantencellen kapot maken zodat de hond de groente kan verteren - honden kunnen deze cellen niet afbreken), of we voeren niet-gepureerde gestoomde/gekookte/geblanceerde groente. Zelf geef ik de voorkeur aan een rauwe groentemix. Mijn honden vinden dat ook heerlijk. Maar er zijn zat honden die het lekkerder vinden om gekookte broccoli, gekookte worteltjes, gekookte andijvie, witlof, etc. in grote stukjes te eten en die mieren en zeuren met de rauwe groentemix. Nou, ik vind: beter gekookte groente dan geen groente.
Door Anthraciet
#866027
Ok, gewoon een kwestie van uitproberen dus ::)

De honden krijgen nu ook wel eens wat groente wat van ons zelf overblijft en zijn daar over het algemeen wel gek op, dus ik verwacht met gekookte groente niet veel problemen.
Als ik een mix maak, zal ik ook rauw eens proberen, maar mijn monsters kennende zal dat wel minder geliefd zijn ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#866119
Soms kunnen ze je verbazen hoor: Ik heb er hier een die dagelijks zijn pure, rauwe gepureerde mix met smaak opeet (daar zit dus géén smaakmakertje bij) maar een gekookte sperzieboon of worteltje dus echt niet blieft  ::)
Door Malamoods
#866130
Hi hi, de meeste malamutes zijn zulke vreetzakken, die eten (zowat) alles! :D

Hier ook rauwe groentenmixen... Meestal maak ik voor een week of 3 a 4 in 1 keer klaar en dan portioneer ik en vries het in. Honden die de groentenmix niet graag eten, lusten het vaak wel met wat yoghurt, een rauw eitje, of met wat orgaanvlees (zoals bijv. pens)...

Rachel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door