Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Loti
#865961
Mijn teckels krijgen een paar maanden Bandit. De ontlasting is nogal hard en gaat bij 1 hond tamelijk moeizaam. Op advies van iemand doe ik wat lijnzaad door het eten, dat helpt soms. Heeft iemand een suggestie om het te verbeteren zonder het tegenovergestelde effect te krijgen ;)
Door Cindy de Wolf
#865981
Dan zit er vermoedelijk voor jouw honden teveel bot in. Je zou wat meer groente/orgaan of spiervlees erbij moeten geven. Ik zou dan gaan voor spiervlees omdat orgaanvlees vaak al in ruime hoeveelheid in KVV zit.
Door Bobo
#866199
Ik heb idd hetzelfde probleem en geef nu als ik bandit geef een extra stuk spiervlees of een visje. Dit lost 9 van de 10 keer het probleem op. ;)
Gebruikersavatar
Door Loti
#866637
Het zijn maar kleine hondjes....zou een sardientje uit blik volstaan? Of zou ik b.v. wat sperziebonen uit blik door het eten kunnen doen?
Wat vinden jullie van lijnzaad....zou het kwaad kunnen wat meer te geven?
Gebruikersavatar
Door Loti
#866648
[quote="Cindy de Wolf"]
Dan zit er vermoedelijk voor jouw honden teveel bot in. Je zou wat meer groente/orgaan of spiervlees erbij moeten geven. Ik zou dan gaan voor spiervlees omdat orgaanvlees vaak al in ruime hoeveelheid in KVV zit.
[/quote]

Ik ging er van uit dat kvv compleet een goed uitgebalanceerde voeding is. Dat er niets aan toegevoegd hoeft te worden. Zou er naar verhouding niet te veel bot in zitten en zouden mijn honden tekorten kunnen krijgen aan voedingsstoffen? Het ziet er op het oog goed uit, ik zie veel vlees en weinig botstukjes.
Door Cindy de Wolf
#866674
[quote="Loti"]
Ik ging er van uit dat kvv compleet een goed uitgebalanceerde voeding is. Dat er niets aan toegevoegd hoeft te worden. Zou er naar verhouding niet te veel bot in zitten en zouden mijn honden tekorten kunnen krijgen aan voedingsstoffen? Het ziet er op het oog goed uit, ik zie veel vlees en weinig botstukjes.
[/quote]

KVV is op zich ook een uitgebalanceerd voer alleen wel voor de gemiddelde hond. Het zou zo kunnen zijn dat er voor jou hond teveel bot in zit en dat hierdoor het ontlasten moeilijker gaat. Het zou ook zo kunnen zijn dat er voor mijn hond te weinig bot in zit en dus dunne ontlasting. Vandaar dat veel mensen uiteindelijk toch gaan barfen omdat ze dan exact kunnen bepalen wat en hoeveel voor hun hond het beste is. Aangezien jij dat liever niet wilt zou je moeten kiezen of delen. Mss een andere kvv, mss de cb bio dadelijk of wat extra spiervlees, orgaan of groente geven. Wat Laura zegt wil ook nog weleens werken, wat ik ook van horen zeggen heb is dat een  schep mayonaise ook goed werkt. Maar dat heb ik echt allleen maar van horen zeggen.
Gebruikersavatar
Door Loti
#866733
[quote="Laura2004"]
Ik zou ipv lijnzaadolie, visolie geven, lijnzaadolie is niet geschikt voor honden ;)
[/quote]

Ik geef lijnzaad, geen olie ( dat schijnt idd niet geschikt te zijn voor honden ).
Een van de honden had er nog meer last van met cb.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#866734
[quote="Laura2004"]
Ik zou ipv lijnzaadolie, visolie geven, lijnzaadolie is niet geschikt voor honden ;)
[/quote]

[quote="Loti"]
Ik geef lijnzaad, geen olie ( dat schijnt idd niet geschikt te zijn voor honden ).
Een van de honden had er nog meer last van met cb.
[/quote]

??? waarom zit er dan lijnzaadolie in Carnibest?
Gebruikersavatar
Door Loti
#866747
Ik zie door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel verschillende menigen over lijnzaad en de manier waarop je het eventueel kan toedienen.
Dat lijnzaad in dit geval niet het gewenste effect heeft is me wel duidelijk, dus ik ga visolie proberen.
Heeft iemand een idee over de dosering, het gaat om een teckel van 4,5 kg.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#866795
Bot valt wel mee. Er zit meer spiervlees in dan gemiddeld en dat verteert erg goed. Ik zou er gemalen rauwe groente bij doen.
Olie werkt vaak maar tijdelijk.
Gebruikersavatar
Door Loti
#867499
Een paar vraagjes nog.
In welke verhouding kan ik dan het best rauwe groente toevoegen? Ze krijgen ongeveer 150 / 200 gr. bandit per dag ( honden wegen ongeveer 3,5 en 4,5 kilo ).
Ik maak het fijn met de staafmixer, is dat goed of moet het meer gepureerd worden?
Zijn er specifieke groenten geschikt om de ontlasting minder hard te maken?
Gebruikersavatar
Door koekje
#867520
[quote="Loti"]
Zijn er specifieke groenten geschikt om de ontlasting minder hard te maken?
[/quote]

pruimen en vijgen en ongezwavelde gedroogde abrikozen?
okee, het is fruit, maar als het niet giftig is voor de hond zou ik het proberen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#867542
[quote="Loti"]
Een paar vraagjes nog.
In welke verhouding kan ik dan het best rauwe groente toevoegen? Ze krijgen ongeveer 150 / 200 gr. bandit per dag ( honden wegen ongeveer 3,5 en 4,5 kilo ).
Ik maak het fijn met de staafmixer, is dat goed of moet het meer gepureerd worden?
Zijn er specifieke groenten geschikt om de ontlasting minder hard te maken?
[/quote]
De hoeveelheid is op effect maar ongeveer 50 gram kun je mee beginnen.
Ik zou kiezen voor groene bladerige groente: spinazie, andijvie, sla in alle soorten en maten. Maar ook andere groente mag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door