Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#865727
Vanmiddag is Didot gaan hoesten. Alhoewel, het is meer een soort keelschrapen. Hij hoest geen slijm op en met het buitenspelen en achter de bal aan rennen heeft hij niet gehoest. Tis niet ernstig maar ja, ik ben dus wel een super muts :-[

Ik heb in zijn keel gekeken, maar meneer kan zijn tong alle kanten uit wurmen dus heel veel kon ik er niet van maken. Wel nog mij hand tot aan de pols in zijn strot geduwd en goed gevoeld: niks.

Omdat ik toch het idee had dat er wat in de keel zat , heb ik hem yoghurt met lauw water laten drinken, maar het heeft niet geholpen.

Kan dit misschien kennelhoest zijn? We hebben zaterdag een behendigheid workshop (buiten) waarbij we vooral lange lijne gaan lopen, dus behoorlijk intensief.

Als hij kennelhoest kunnen we niet gaan. :'(

Zometeen krijgt hij eten, kijken wat hij daar mee doet :-\
Door Ine
#865732
Ja, dit zou kennelhoest kunnen zijn!
Zolang hij geen koorts heeft, kun je met een tijmsiroop helpen.
Even goed in de gaten houden.
Het heerst op het moment. :-\
Door pallas
#865740
Samen met Ronald nog een goed poging gewaagd om in de keel te kijken, nu goed diep kunnen zien , maar het ziet er rustig uit. Ook niks gevoeld, behalve twee hele scherpe kiezen :o
Hij heeft zijn bak met parelhoenkarkas en eenderug in no time leeg gegeten.
We kijken het vanavond en vannacht even aan, morgen haal ik wel wat voor zijn keel,
Kan je tussistin ook aan een alergische hond geven? Of dan toch liever gewoon een lepeltje honing om de boel wat te verzachten?
Door nikèdog2000
#865759
hier had er 1 ook kennelhoest
ik weet bij god niet hoe die er aan gekomen is
ik ben nergens met ze geweest
dus het zit in de lucht
net als griep
Door tigger
#865769
pallas schreef: Vanmiddag is Didot gaan hoesten. Alhoewel, het is meer een soort keelschrapen. Hij hoest geen slijm op en met het buitenspelen en achter de bal aan rennen heeft hij niet gehoest. Tis niet ernstig maar ja, ik ben dus wel een super muts :-[

Ik heb in zijn keel gekeken, maar meneer kan zijn tong alle kanten uit wurmen dus heel veel kon ik er niet van maken. Wel nog mij hand tot aan de pols in zijn strot geduwd en goed gevoeld: niks.

Omdat ik toch het idee had dat er wat in de keel zat , heb ik hem yoghurt met lauw water laten drinken, maar het heeft niet geholpen.

Kan dit misschien kennelhoest zijn? We hebben zaterdag een behendigheid workshop (buiten) waarbij we vooral lange lijne gaan lopen, dus behoorlijk intensief.

Als hij kennelhoest kunnen we niet gaan. :'(

Zometeen krijgt hij eten, kijken wat hij daar mee doet :-\



Toevallig hoorde ik Ginger vandaag ook de keel schrapen bij het rennen achter de bal aan en ook binnenshuis. Ik wijt het aan het feit dat ze gisteren bij flybal heel erg in de lijn heeft gehangen (volgende keer tuig om doen). Bij gebrek aan hoestsiroop geef ik haar yoghurt met een kwak honing.

Beterschap met Didot!
Door pallas
#865770
nikèdog2000 schreef: hier had er 1 ook kennelhoest
ik weet bij god niet hoe die er aan gekomen is
ik ben nergens met ze geweest
dus het zit in de lucht
net als griep
Didot komt overal, op training bij twee clubs, workshops, wedstrijden noem maar op. maar hij heeft nog nooit wat gehad, dus hoop ik dat het ook weer snel over is.

Van het trekken kan het niet komen, hij heeft sinds een paar dagen een heel mooi tuig en trekt helemaal niet meer.
Door Jolly
#865774
pallas schreef: Kan je tussistin ook aan een alergische hond geven? Of dan toch liever gewoon een lepeltje honing om de boel wat te verzachten?
pfoe dat weet ik niet, waar is hij allergisch voor?
Het staat bij Fenna op der kamer en die ligt te pitten, dus ik kan nu niet de ingredienten voor je opzoeken.

heb ff gegoogled voor je: http://www.gezondheidaanhuis.nl/viewima ... ervrij_VSM
Laatst gewijzigd door Jolly op di 20 nov 2007, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sylvi@
#865776
Hier hebben ze ook beide kennelhoest gehad. (nog meer hondjes die bij de dogdance workshop zijn geweest?).

Heb ze hier honing, tussistin en weerstandcompositum gegeven, beide zijn wel ff zoet geweest ermee. Zo erg hebben ze het nog nooit gehad :-\ echt gigantisch hoesten :-\
Door pallas
#865779
sylvi@ schreef: Hier hebben ze ook beide kennelhoest gehad. (nog meer hondjes die bij de dogdance workshop zijn geweest?).

Heb ze hier honing, tussistin en weerstandcompositum gegeven, beide zijn wel ff zoet geweest ermee. Zo erg hebben ze het nog nooit gehad :-\ echt gigantisch hoesten :-\
wanneer kregen die van jou klachten?
Door Sylvi@
#865787
Savanne een week geleden, Shannado die dag erna dacht ik.
Maar met Savanne was het de eerste dag ook nog niet zo duidelijk hoor, maar de woensdag wel.

Sprak nog een vrouw op de training van Shannado, die wist dus helemaal niet wat kennelhoest was, haar hondje had ook iets in de keel dacht zij (al een paar dagen) dus ja ook kennelhoest. Dus zeg maar waar ze het hebben opgelopen, niet iedereen weet wat kennelhoest is :-\

Gelukkig hebben ze hier geen koorts gehad, Shannado is er 1 dag goed beroerd van geweest (sloom op de bank liggen) aan Savanne heb ik behalve het hoesten helemaal niets gemerkt.
Door pallas
#865788
Nou Didot ligt lekker te maffen en ik ga ook mijn bedje in, morgen staat de wekker weer erg vroeg.

we houden het goed in de gaten, je hoort van me!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#865818
Sanne heeft gelukkig (nog) geen last gehad na de workshop doggydance.

Wat bij haar echt mega goed helpt als ze gaat hoesten is Bisolvon, werkzame stof broomhexine, gewoon bij de drogist te koop.
Binnen een dag is dan bij haar het hoesten over (Tussistin, thijmstroop, honing enz doet bij haar echt helemaal niets)
Het is speciaal op de markt voor veterinair gebruik, maar ik wed dat de Kruidvat goedkoper is...

Bron: Fidin Repertorium

Samenstelling
Per tablet: broomhexinehydrochloride 8 mg.
Eigenschappen
Zie inleiding.
Doeldier
Hond en kat.
Indicaties
Aandoeningen van de luchtwegen, waarbij abnormaal veel slijm wordt gevormd.
Contra-indicaties
Geen.
Bijwerkingen
Transpireren, duizeligheid, maagklachten.
Dosering/Toediening
Oraal. 0,3 - 1 mg broomhexine per kg LG, tweemaal daags, gedurende 5 - 7 dagen. Dit komt overeen met 1 tablet Broomhexine 8 per 8 - 26 kg LG, tweemaal daags, gedurende 5 - 7 dagen.
Wachttijdadvies
NVT.
Waarschuwingen
Geen.
Door Saskia C.
#866000
Hier ook eentje die aan het hoesten is geslagen. Gelukkig is hij er verder niet echt ziek bij. Heb al tijmsiroop gekocht en daar heeft hij al wat van op. Wist niet dat ik ook Tussistin kon geven, want die had ik voor mezelf gekocht omdat ik ook ziek ben. Zal hem dat ook nog geven.
Door pallas
#866019
Vannacht heeft Didot twee keer flink staan hoesten, lekker als je hond altijd op de slaapkamer slaap. Hij vindt het wel vervelend, dus springt hij tijdens zo'n hoestbui op bed om steun bij de baas te krijgen (watje :smitten: ). Nox is dan ook meteen zo lief om even bij hem te kijken en springt dan ook op bed, maar geen plek, dus boven op mij....ook een muts. ;)

Je snapt wel dat de wekker om half vijf wel erg vroeg was.. >:(

Ronald meldde dat hij vanochtend met wandelen ook nog een paar keer heeft gehoest, dus heb ik de d.a. maar gebeld.

we kunnen vananvond bij haar terecht en ze wou hem geen siroop ofzo geven ivm met zijn allergie, ook geen a.b. want das misschien nog erger voor de darmen. (wou ik ook niet) ze wil hem wel een injectie geven voor de keelpijn en de evt. zwelling in de keel (wel medicijn weet ik nog niet)

Hij oogt niet ziek en doet verder normaal , maar we gaan toch maar even heen, ook ivm de workshop is het natuurlijk wel fijn als hij weer snel beter is. Maar als hij niet 100% is gaan we niet. Didot's gezondheid gaat voor!

we gaan een rustig stukje wandelen en jullie horen vanavond wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door