Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Eidos
#8649
INK??? Waar ben je??? Jij hebt me toen een keer die link doorgegeven naar die site van brokkenfeiten, maar kan hem niet meer vinden :'( :'(.

Ik kan je anders wel een mailtje sturen jeanne die ik van paul heb gekregen. Gaat ook over brokkenfeiten..
Door oebaya
#8654
Maar zoals ik ook bij de door mij gevolgde cursussen al menigmaal heb mee gemaakt is dat de leraar het wel goed vertelde maar dat sommige mensen het op de één of andere manier verkeerd blijven uitleggen.Zeker met driekleur vererving wil het bij mensen hun snappertje wel eens niet goed gaan,wie zegt dat die discussie niet ging over het kruisen van twee driekleur die homozygoot dominant waren dan is het dus inderdaad onmogelijk dat er twee kleuren geboren worden,het lijkt mij namelijk heel onlogisch en erg raar dat een kynoloog zoiets beweerd als de twee kleur een normale kleur is bij de beagle.
Maar goed over het algemeen is de lesgeving best goed geregeld
Geloof je onmiddellijk Sylvia, dat er KC's zijn met een goed niveau, maar er zijn er natuurlijk een heleboel waar het niet goed gaat.
En dat kleurverhaal van de Beagle is mij door een volstrekt integere Beagle-fokster verteld.
En het verhaal van Jolly waar een afgestudeerd dierenarts niet alleen brokken als enige zaligmakend preekt, maar het dan ook nog over iets heeft, dat niet bestaat, ja, dan krijg ik toch echt mijn twijfels. :-/
Door sylvia
#8655

Geloof je onmiddellijk Sylvia, dat er KC's zijn met een goed niveau, maar er zijn er natuurlijk een heleboel waar het niet goed gaat.
En dat kleurverhaal van de Beagle is mij door een volstrekt integere Beagle-fokster verteld.
En het verhaal van Jolly waar een afgestudeerd dierenarts niet alleen brokken als enige zaligmakend preekt, maar het dan ook nog over iets heeft, dat niet bestaat, ja, dan krijg ik toch echt mijn twijfels. :-/
als een iets als "all meat syndrome"in een bepaalde context gebruikt wordt gaat het iets betekenen,dit dus dat je hond tekorten op loopt van vlees,of de term verzonnen is of niet .dat da's niet veel van voeding weten is ook niet nieuw,ik denk dat hij hetzelfde verkondigd als 90% van zijn collega's.
En dat je bron een integere beagle fokster is zegt niets of ze het genetica verhaal goed gesnapt heeft wat er toen vertelt werd en in welke context.
Ik ken heel gerenomeerde en integere fokkers binnen mijn ras die heel precies weten wat ze op elkaar moeten zetten om een bepaald kleurtje te krijgen,maar dan wel vertellen dat een rood witte geen drie kleur kan vererven omdat die geen zwart kan vererven.
En inderdaad uit rood wit X rood wit zal nooit iets annders komen dan rood wit,maar wat is een driekleur ....een zwart witte met tan.En die tan vererft een rood witte dus wel ,kan dus zelfs een roodwitte met tan zijn ,maar ja dat zie je niet he als de gekleurde platen dezelfde kleur hebben als de tan.Ik bedoel maar,hoe kan je iets verkeerd intrepeteren.
Door Nelly
#8656
Weet toevallig van een Cavalier-fokker die na veel denkwerk alle vier de kleuren, tricolour, blenheim (=rood-wit), ruby(rood) en black and tan in één nest wist te fokken! :D
Door sylvia
#8657
Weet toevallig van een Cavalier-fokker die na veel denkwerk alle vier de kleuren, tricolour, blenheim (=rood-wit), ruby(rood) en black and tan in één nest wist te fokken! :D
dan denkt ze niet zoals ik,want eenkleuren en bonten worden bij de cavaliers dacht ik toch ook het liefst apart gefokt.
Door Nelly
#8659
dan denkt ze niet zoals ik,want eenkleuren en bonten worden bij de cavaliers dacht ik toch ook het liefst apart gefokt.
Het was een hij, en het was bedoeld als experiment, om te bewijzen dat het mogelijk was. En dat was het dus. :D
Door sylvia
#8660
Het was een hij, en het was bedoeld als experiment, om te bewijzen dat het mogelijk was. En dat was het dus. :D
o een experiment  :-/
Door Ink
#8662
Mocht ie weer gaan zeiken grijp dan terug op de basics:
het spijsverteringsstelsel (effe simpel maag/darmen) en het gebit. Laat hem dAAr dan maar es effe over stoeien.
Laatst gewijzigd door Ink op do 04 sep 2003, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#8663
hehe vandaag ging het al beter, jaja hij is er geen voorstander van, maar als het goed uitgebalanceerd was en de fosfor/calsium verhouding werd goed in acht genomen nou dan kon het misschien wel werken.
Dus ik meteen: Eten wolven dan ook elke dag helemaal uitebalanceerd? Hij;' nee maar we hebben het nu over honden en geen wolven. (klaar af basta) dat zei die wel neit, maar ik zag het hem denken
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door