Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Saartje_H
#864966
Hoi

Eén van m'n katten heeft al een hele tijd diarree gehad en nu stabiel dankzij het opnieuw uitknijpen van zijn anaalklieren, een ontstekingsremmer (anaalklieren waren onstoken) en nieuwe voeding. Hij kreeg eerst Royal Canin Indoor en nu dus Royal Canin/Waltham sensitivity control tegen voedselintolerantie.

Nu krijgt hij af en toe carnibest, hij eet dit heel graag.

Nu zitten we te kijken of we hem niet volledig op carnibest kunnen zetten. Het is goedkoper dan de dierenartsvoeding en waarschijnlijk ook gezonder.

Het enige waar we nu nog voor twijfelen is: Mickey is nu van zijn diarree af, wat we niet willen is dat we carnibest geven en dat we terug bij het begin zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes
Sarah
Gebruikersavatar
Door koekje
#864987
ik denk toch een eliminatiedieet, met een vleessoort die mickey nog nooit heeft gegeten.
hoe je dat precies moet doen, en ik welke termijnen je dingen toe moet voegen, weet ik eigenlijk ook niet.

misschien dat het draadje verplaatst kan worden naar de medische hoek? (ik vind t zo medisch :-[)
Door Saartje_H
#864993
Aha, had niet gezien dat er ook een medische hoek is.

Mjah eliminatie dieet, maar zou niet echt kunnen zeggen wat Mickey nog niet gegeten heeft.

Hij eet alles. Daarom dat hij ook CB eet, hij is hier de enige die het super goed eet.
Door YaYa
#864998
Ik zou het met de verschillende smaken van de carnibest gewoon proberen. Zit zelf te denken aan de lam/rijst omdat die over het algemeen bij voedselallergie toch het beste resultaat geeft.
Heb hier ook twee voedselallergiepatientjes. Ze krijgen geen diarree maar de een gaat zich kaal likken en de ander krijgt allemaal korstjes. Op de cb zijn ze er nu helemaal vanaf.
Door Chubby
#865212
Hier hetzelfde probleem (gehad). Onze Murdock is gevoelig op zijn darmen, ook de hypoallergene voeding van de dierenarts had niet het beoogde resultaat.

Katten krijgen nu sinds anderhalve week alleen vers vlees van gevogelte: kip, kwartel, kuikens, eend. Ze hebben nu prachtige keuteltjes en smullen enorm.

Morgen krijgen ze een muis voor het eerst. Is een veilig dier vwb intolerantie. En zo gaan we langzaam aan steeds meer soorten dieren toevoegen. Zodra er diarree optreedt, hebben we de oorzaak gevonden. En wie weet (hopelijk) blijkt Murdock voor geen enkel vlees gevoelig, maar voor een bestanddeel uit de brokken..
Door Saartje_H
#865269
Bij Mickey heeft de dierenarts voeding eigenlijk wel al resultaat, want hij heeft geen diarree meer. Maar we hadden gedacht dat CB misschien toch nog iets beter is.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door