Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#865171
Het is de laatste week aanpoten hier...ik krijg het eten NIET aangevoerd voor de 4 miezerige kleine gesteriliseerde jonge poezen  >:(
Eergisteravond laat met de laatste voederronde voor de paarden nam ik zelfs een extraatje mee en kreeg van een klein zwartharig loeder een forse haal!!! naar het lekkers en recht in mijn wijsvinger!is nu goed gehavend... :-X
Ze krijgen nu precies 1 kilo barf per dag en soms nog wat extra's...ze worden eindelijk ook aardig wat dikker maar hongerig  :o ...ieder moment van de dag breek je je nek over de kleine onderkruipers,zelfs de 2 grote dikke vette muizen werd om gevochten na een kilootje barf  ::)
Nog meer geven? of maar naar het asiel?  ;D ;D
#865200
Is het misschien een idee om een wormenkuurtje door het eten heen te mengen?

Maar goed, er ligt daar nu natuurlijk ook een flink pak sneeuw, dus het kost ze extra energie om warm en gezond te blijven, en daarnaast zal het ook moeilijker zijn om hun eigen kostje bij elkaar te scharrelen. Het zou mij niet zo'n ramp lijken als ze deze periode wat extra's krijgen :)

Oh, en beterschap met je vinger  :-*
#865366
Joh, 250 gram per dag per minipoes, da's best veel! De 5 kilo kater hier eet gemiddeld 150 gram per dag en blijft daar mooi van op gewicht.

Misschien helpt het om wat vaker per dag te voeren en de katten daarbij apart te houden? En als je poezels de hele dag door de sneeuw moeten tijgeren kan het wellicht ook geen kwaad wat vetter te voeren.

Succes met je barfmonsters!
#865378
ik heb een voorkeur voor stronghold; iedereen een pipetje en klaar, is ook gelijk tegen de vlooien.

jouw katten wonen buiten? en t vriest daar vaak een graadje of 40?

dan zou ik ze misschien 2x zoveel geven. klinkt als heel veel, maar als het zo koud is, verbruiken ze heel veel energie, en ze hebben een stevige speklaag nodig tegen de kou.

sien is ook een vreselijk barfmonster, maar ze eet mij er tenminste niet bij op  :D
#865423
koekje schreef: ik heb een voorkeur voor stronghold; iedereen een pipetje en klaar, is ook gelijk tegen de vlooien.

jouw katten wonen buiten? en t vriest daar vaak een graadje of 40?

dan zou ik ze misschien 2x zoveel geven. klinkt als heel veel, maar als het zo koud is, verbruiken ze heel veel energie, en ze hebben een stevige speklaag nodig tegen de kou.

sien is ook een vreselijk barfmonster, maar ze eet mij er tenminste niet bij op :D
Jij hebt zeker even niet meegecalculeerd dat de katten van Tineke half wild zijn, en dus niet even makkelijk hanteerbaar voor een pipetje in de nek... ::) ;)
Dus als je ze al iets wilt geven, is door het eten mengen de beste optie. En als ze zó hongerig zijn zullen ze het ws ook zonder morren opeten ;D

Maar misschien ook iets van visolie ofzo er aan toevoegen. Da's vet en gezond, dus dat zal zeker helpen in de winter.
#865687
Mieuw schreef: Jij hebt zeker even niet meegecalculeerd dat de katten van Tineke half wild zijn, en dus niet even makkelijk hanteerbaar voor een pipetje in de nek... ::) ;)
Dus als je ze al iets wilt geven, is door het eten mengen de beste optie. En als ze zó hongerig zijn zullen ze het ws ook zonder morren opeten ;D

Maar misschien ook iets van visolie ofzo er aan toevoegen. Da's vet en gezond, dus dat zal zeker helpen in de winter.
ooww, ik dacht dat ze gewoon wild waren van het lekkere eten :-[

sien roept ook het kot bij elkaar als ik de koelkast open doe, en otje springt er dan in.
#866082
Mieuw schreef: Is het misschien een idee om een wormenkuurtje door het eten heen te mengen?

Maar goed, er ligt daar nu natuurlijk ook een flink pak sneeuw, dus het kost ze extra energie om warm en gezond te blijven, en daarnaast zal het ook moeilijker zijn om hun eigen kostje bij elkaar te scharrelen. Het zou mij niet zo'n ramp lijken als ze deze periode wat extra's krijgen :)

Oh, en beterschap met je vinger :-*
Ik ga ze ook een wormenkuurtje door het eten geven,ligt al klaar ;)
En blijf ze maar volstoppen met extra's.
#866086
Chubby schreef: Ze krijgen dus sowieso al 250 gr per dag, buiten wat ze eventueel zelf vangen? Wowie....

Verbruiken ze veel energie door het weer, veel spelen en jagen, of bewaren ze ergens een voorraadje?
Ze vreten echt alles in 1 keer op en een kippennek is in een paar tellen verslonden :o
Ze spelen veel en jagen veel,dus zeker nu het kouder is zullen ze veel meer energie verbruiken.
#866353
Als ik de vergelijking doortrek: onze blote eet ook als een bouwvakker terwijl de harige al snel genoeg heeft..

Ik denk dat Murdock gerust 200 a 250 gram oppeuzelt terwijl het een opdondertje van 2 kg is, als ik meer zou geven zou hij meer eten.. Af en toe lijkt het alsof ik 'm uithonger, zo fel is hij als ik in de keuken bezig ben..
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door