Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#865101
Breezer is een Staffordshire Bull Terriër van 5,5 jaar oud. Meneer woog in mei ruim 18 kilo! En in overleg met de dierenarts zijn we toen begonnen met lijnen. Hij kreeg altijd 2x 200 gram per dag, en we zijn toen gaan minderen naar 2x 150 gram per dag. En dan als hij nog honger had aanvullen met wat fruit of groente.
Begin oktober was het dan zover, Breezer was geleidelijk afgevallen en heeft zijn streef gewicht van 15 kilo bereikt.
Maar nu, hoe hou ik hem op dit gewicht? Hoeveel meer moet ik hem gaan voeren? Hij krijgt Carnibest afgewisseld met barf. Iemand tips of een theorietje?
Door pallas
#865104
ik zou tussen de 200 en 150 gr geven, dus ong. 175gr.
het is natuurlijk zaak om het goed in de gaten te houden, dus goed kijken en voelen of hij nog magerder danwel dikker wordt.

met barf kan je misschien opletten om wat mager vlees te geven en één keer per week witvis, maar misschien deed je dat al.

mooi dat hij nu op gewicht is :)
Gebruikersavatar
Door pike
#865108
Dat is mooi dat hij nu op zijn gewicht zit. Ik heb niet meer dan een theorietje voor je:
als 2x 200 te veel was
en Breezer met  2x 150 langzaam maar zeker afvalt
dan zou je om hem "stil te zetten" ergens er tussen in kunnen gaan zitten, en dan voor de zekerheid aan de lage kant beginnen, bijv. 2x 160, en dan zijn gewicht heel goed in de gaten houden. Blijft hij toch nog afvallen, dan kan je de porties nog een klein beetje vergroten.
Misschien is dat wat :-\
Door Breezer
#865138
pallas schreef: ik zou tussen de 200 en 150 gr geven, dus ong. 175gr.
het is natuurlijk zaak om het goed in de gaten te houden, dus goed kijken en voelen of hij nog magerder danwel dikker wordt.

met barf kan je misschien opletten om wat mager vlees te geven en één keer per week witvis, maar misschien deed je dat al.

mooi dat hij nu op gewicht is :)
Nee witvis gaf ik nog niet. Is dat geen vette vis ofzo? En wat versta je onder mager vlees?
Gebruikersavatar
Door Dian
#865142
Breezer schreef: Nee witvis gaf ik nog niet. Is dat geen vette vis ofzo? En wat versta je onder mager vlees?
witvis is magere vis zoals koolvis en kabeljauw
Gebruikersavatar
Door pike
#865146
Witvis is idd magere vis (kabeljauw, schelvis, koolvis)
Mager spiervlees: bijvoorbeeld kipfilet, kalkoenfilet, magere runderlapjes, konijn of haas
(lams en geitenvlees is vet, vel van eend of kip is vet)
Door Breezer
#865149
Okay dan gaf ik in principe altijd al mager vlees. Vers lamsvlees en bot kan meneer niet verdragen. Carnibest lam en rijst gaat weer wel goed, alleen vindt ik dat te duur om te geven.

Hij krijgt van mij runderstrotten, en alle kipdelen, pens, ossestaarten en een vismix van wijting met een blikje zalm.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door