Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#864578
Ik heb een visboer en daar haal ik dus normaal me zalmkoppen maar helaas is het al een paar weken niet echt aanwezig nu vroeg hij of ik dan geen vissnijsels wil hebben voor de honden.
Nu wil ik dus van jullie weten of de honden dat mogen eten.
Dus bij deze wie kan me helpen.
Mi :-[
Door dorinekok
#864601
lijkt me helemaal geen kwaad kunnen! Meestal zit in snijafval geen graat dus daar kunnen ze zich niet aan vergalopperen. Vis is vis, of het nu een zalmkop is of snij afval van een andere vis. Alleen in vette vis zit meer omega 3 het geen weer super gezond is en belangrijk voor een volwaaridg dieet. Maar op deze manier geef je weer een andere diersoort erbij.
Door roefus
#864885
Nou, ik zou toch willen weten om wat voor snij-afval het gaat.
Als het veel afval van zoute haring (hollandse nieuwe) is, dan zou ik het niet willen.
En ook niet als het overwegend ingewanden zijn.
#864940
roefus schreef: Nou, ik zou toch willen weten om wat voor snij-afval het gaat.
Als het veel afval van zoute haring (hollandse nieuwe) is, dan zou ik het niet willen.
En ook niet als het overwegend ingewanden zijn.
En dat zit dus wel in snij-afval. Tegenwoordig komen een aantal vissoorten aan wal met de ingewanden er nog in. Bij het schoonmaken van de vis worden de vinnen er ook afgeknipt, weliswaar afhankelijk van de soort. Van die vissevinnen wil je echt niet hebben dat je hond dat eet. Te denken valt oa. aan roodbaars. Hartstikke scherp en wanneer je je er aan prikt een gat in je vinger. Bezint eer ge begint, zou ik zeggen.
#865339
Het ging hier alleen om het velletje van de vis geen graten en botten en ingewanden dus ja ik dacht ik vraag het maar.
*fausto ik ben niet dom hoor om het zomaar te geven anders had ik het hier niet gevraagd.
Mi :)
#865632
Mi schreef: Het ging hier alleen om het velletje van de vis geen graten en botten en ingewanden dus ja ik dacht ik vraag het maar.
*fausto ik ben niet dom hoor om het zomaar te geven anders had ik het hier niet gevraagd.
Mi :)
En dus krijg je antwoorden op je vraag. Gewoon even opletten wat er allemaal in het snij-afval zit, meer niet. ;) Dat ze smakelijk mogen eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door