Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mutsie
#864564
Natuurlijk is in eerste plaats de DA hiervoor de aangewezen persoon, maar wellicht heeft iemand hier ervaring mee voordat ik allerlei foto's ga laten maken.

Sinds twee dagen geeft mijn hond over. Nu met een beetje bloed.

Zal er iets vastzitten? zo ja, kan ik hiermee nog even wachten of dit vanzelf verteerd of is het levensgevaarlijk.

De hond is nogal een schrokop maar alles komt er ook weer uit, hij heeft de laatste dagen geen groot bot of iets gehad, meer alleen karkas en kippennekken.

Voor de rest rent en loopt hij normaal en is gewoon levendig.

karin
Door Mevroi Kruim
#864568
Mijn hond Bas heeft dit gehad als gevolg van een forse gluten-intolerantie. Die k*tste en sch**t bloed, was echt afschuwelijk  :-X :-X
Maar ik heb het ook wel gezien als gevolg van echt krampachtig braken, door een gesprongen adertje. Dan is het op zich geen reden voor paniek; het krampachtige braken daarentegen is niet best.
Als je hond meerdere keren braakt zou ik toch ff naar de da, niet vanwege het bloed maar omdat er idd iets vast zou kunnen zitten. En dan wil je dus echt niet te laat zijn.
Door conleeuw
#864569
ik zou wel naar de da gaan, als er niets zit waardoor hij braakt, dan kan het zo zijn dat hij gewoon een antibraak middel krijg om de boel tot rust te brengen. Heeft hij wel normale ontlasting?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#864581
Ik zou ook naar de da gaan.
Niet omdat ik iets erntigs verwacht, waarschijnlijk is er gewoon een adertje geknapt door het vele braken.
De da kan dan een injectie geven om de maag weer tot rust te laten komen.
Kan die tevens even goed de buik aftasten om te kijken of hij wat abnormaals voelt.
Poept hij nog wel normaal? (ivm een obstructie)
Door mutsie
#864639
Nou hij poept wel normaal.

Daarom kijk ik het nog even aan tot morgenochtend, want ik denk dat door het overgeven van scherpe dingen het wellicht bloedt.

vanavond krijgt hij dan gewoon wat fijngemalen vleesmix, ik kijk dan even of het er weer uitkomt. Als het er weer uitkomt dan ga ik morgenochtend linea recta naar de DA.

hij is de laatste tijd zo aan het schrokken, de kippennekken gaan er heel in,
komen er heel uit en dan gaat hij ze nogmaals eten en kauwen.
(tot afschuw van mijn echtgenoot)

karin
Door Ine
#865022
mutsie schreef: Nou hij poept wel normaal.

Daarom kijk ik het nog even aan tot morgenochtend, want ik denk dat door het overgeven van scherpe dingen het wellicht bloedt.

vanavond krijgt hij dan gewoon wat fijngemalen vleesmix, ik kijk dan even of het er weer uitkomt. Als het er weer uitkomt dan ga ik morgenochtend linea recta naar de DA.

hij is de laatste tijd zo aan het schrokken, de kippennekken gaan er heel in,
komen er heel uit en dan gaat hij ze nogmaals eten en kauwen.
(tot afschuw van mijn echtgenoot)

karin

Door het kotsen kunnen er ook adertjes in de keel springen, waardoor er bloed meekomt.
Als de temp goed is, de hond normaal levendig en hij eet en drinkt ook nog graag, kun je best tot morgen wachten.
Door mutsie
#865264
Nou, alles gaat goed. Gisteravond is het eten erin gebleven en ook vanochtend.

Dus ik ga ervanuit dat het adertjes zijn die gesprongen zijn.
Ik wist niet dat het kon dus bedankt voor alle back-up.

Karin
Door lightning
#865523
kijk uit met brakende honden te vaak braken schijnt ook niet goed te zijn voor een hond (achter elkaar dan he ;)) gelukkig gaat het nu weer beter
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door