Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#863739
Vorige week heb ik van Connie ongeveer éénderde pompoen gekregen.  :-* Veel te groot natuurlijk voor mij in mijn eentje. Dus ik heb nog ongeveer de helft over. Kan ik dit verwerken in de groentemix voor de honden? Het is wel hard vruchtvlees dus vraag ik me af of het wel in de keukenmachine kan of dat ik het eerst even wat moet koken?
Door Laura2004
#863752
Ook heb ik hem weleens rauw door de groentemix heen gedaan, maar door het topic van Rachel heb ik besloten dat niet meer te doen.
Door dorinekok
#863758
Laura2004 schreef: Pas geleden heeft Rachel ongeveer dezelfde vraag gesteld:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 986.0.html

Maar je kan het er doorheen doen, maar er wordt aangeraden om de pompoen te koken of te stomen, ik heb de pompoen laatst gepoft voor ik hem aan de honden gaf en het was een succes!
Hoe pof je pompoen? In aluminium folie in de oven of kachel?
Door Laura2004
#863765
dorinekok schreef: Hoe pof je pompoen? In aluminium folie in de oven of kachel?
Ik doe hem gewoon in de oven, zonder aluminiumfolie, net als bijvoorbeeld kastanjes. En daarna is de schil er heel makkelijk af te halen ;). Ik doe de pompoen ook altijd in de oven voor dat ik er soep van maak en daarna bak ik hem nog even in de olijfolie, ik vind dat de smaak dan meer tot zijn recht komt, maar dit laatste heeft natuurlijk helemaal niks met barf te maken :-X
Door conleeuw
#864540
ik voer het ook wel rauw, ik snij het in stukjes zodat de keukenmachine het wel makkelijk kan versnipperen. Gekookt kan ook, maar aangezien ik lui ben...... :P
Door conleeuw
#864566
Kruimel schreef: Ik schil het wel trouwens, net als voor mezelf, scheelt behoorlijk in de gassen  :-X
;) ik ook, niet voor de gassen, ik wist niet dat de schillen gas veroorzaakte, nog nooit geprobeerd
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door