Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nina G
#863656
Al meerdere keren heb ik het onderwerp vakantie en voer voorbij zien komen, maar ik ben er jammer genoeg nog niet uit.

Ik geef mijn Kees en Sarplaninac smuldier. Op vakantie krijgen ze rodi worst. De tips die ik altijd lees over zelf een menu samenstellen vind ik in Frankrijk op de camping een hele uitdaging. Maw, ik geef liever iets wat ''klaar'''is.

Ik geef ze nu altijd rodi worst, maar de grote hond slaat om die reden regelmatig een paar dagen over. Zo'n drama is dat nu ook weer niet, maar ik vind het wel vervelend. Wanneer we op reis gaan, valt ze meteen af. Gewoon rijst met kip bedankt ze ook voor.

Heeft iemand een tip voor mij? Het ligt niet aan de warmte omslag, want zolang de smuldier pakjes in het vriezertje niet op zijn, eet ze nog driftig haar voer op.
Door Boefke
#863659
Toch is het niet moeilijk hoor, zelf samenstellen tijdens vakantie. Voor een of enkele weekjes kijkt het  niet zo nauw. Alsje hond geen botten eet dan kun je eierschaalpoeder als calciumbron meenemen (de schaal van  eieren vermalen tot poeder) en in de supermarkt gewoon een lapje vlees en wat orgaanvlees kopen en dat met een theeleper eierschaalpoeder voeren. Misschien nog een eitje af en toe, of wat yoghurt of groentetjes en je hond krijgt prima te eten.
Door Nina G
#863664
ze krijgt nu 900 gram tot 1 kg smuldier per dag.

Betekent dit dat ik een lap vlees gewoon rauw geef  met een stukje eierschaal? Kip ook rauw? En dan ook 1 kg? Of heeft ze daarvan minder nodig?

Klink inderdaad niet moeilijk, maar ik vind het toch niet ideaal. Want vaak zit je toch niet naast de supermarkt en om nou iedere dag een uur te gaan rijden voor een lapje vlees...
Door Boefke
#863673
[quote="Nina G"]
ze krijgt nu 900 gram tot 1 kg smuldier per dag.

Betekent dit dat ik een lap vlees gewoon rauw geef  met een stukje eierschaal? Kip ook rauw? En dan ook 1 kg? Of heeft ze daarvan minder nodig?

Klink inderdaad niet moeilijk, maar ik vind het toch niet ideaal. Want vaak zit je toch niet naast de supermarkt en om nou iedere dag een uur te gaan rijden voor een lapje vlees...
[/quote]
De hoeveelheid zal idd ongeveer hetzelfde zijn. Naast lappen vlees moet je wel af en toe wat hart of lever erbij geven. Dat is altijd wel te krijgen. En geen stukje eierschaal, dan wordt het niet opgenomen, de schaal moet helemaal tot poeder verpulverd zijn.
Als je een koelbox kunt bergen dan kun je misschien voor een paar dagen inslaan?
#863715
In Frankrijk kun je prima aan ingredienten komen om te barfen. Ze liggen daar gewoon in aparte vitrines in de Grand Marché. Ik zou niet de hele vakantie Rodiworst geven, dat is toch niet echt een fijn plan. Verder kun je makkelijk aan kip komen dus haal een hele kip, wat lever (ook goed te krijgen), visje, wat groenten (desnoods gekookt zonder kruiden of saus natuurlijk omdat je waarschijnlijk geen keukenmachine meeneemt :D). Zelf heb ik overigens ooit eens rauw de grens over gesmokkeld naar Zwitserland (Bibi) in de skibox op het dak ;D
Door Fynn
#863718
Zit je in een caravan of tent en heb je koel en vriesvakje ?

Wij zijn op vakantie geweest met 2 grote honden(ridgebacks )op een camping in Frankrijk.
We hadden een stacaravan met een koelkast met vriesvakje erboven.
Ik namzoveel mogelijk Bibi mee in een koelbox wat daar in het vriesvak ging.
Was het op haalde ik in de supermarkt als we onze eigen boodschappen deden vlees bv konijn,kalkoendijen,kip en vis.
Ze vonden het heerlijk en hadden er geen problemen mee ,ze waren thuis ook wel gewend aan dit soort dingen.
Soms moet je er wel wat extra moeite voor doen maar ik vind het niet erg want thuis laten doe ik ze echt niet.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Nina G
#863744
Idaad, thuis blijven is geen optie. We hebben een caravan met een klein koelkastje. Ik kan hooguit voor 4 dagen smuldier meenemen, blijven nog minimaal 18 dagen over. Ik weet wat ze allemaal in de grote supermarche's hebben, we gaan dit jaar voor de 4e keer naar frankrijk.

Buiten dat de supermarkten nooit heel dicht in de buurt zijn, mogen de honden natuurlijk niet mee naar binnen. Verder kan ik niet meer dan voor twee dagen inslaan. Die kleine doet het op die rodi worst helemaal prima. En die raakt echt snel aan de diaree.

Ik ben echt superblij met de tips (ik heb een alternatief), maar ik zou zo graag willen weten hoe ik die grote hond makkelijk aan het eten krijg, zonder dat het al te slecht is voor haar, en toch makkelijk mee te nemen is. (zoals rodi worst). Overigens nature diet heb ik ook geprobeerd.

Overigens, hoef je die kip etc niet te koken? gewoon rauw?? Ivb salmonella enzo?
#863759
[quote="Nina G"]
Overigens, hoef je die kip etc niet te koken? gewoon rauw?? Ivb salmonella enzo?
[/quote]

Ik begrijp deze vraag niet. Wat geef je normaal aan je honden dan? Als je Smuldier geeft, geef je dat toch ook rauw?
Door Nina G
#863786
;-)) mijn vraag over dat koken is ivb met vakantie in het buitenland, (frankrijk /spanje, wellicht Italie, plaatselijke slagertjes, Hygiëne ....).
Ik breng mijn smuldier hier niet aan de kook nee. Op vakantie wil ik absolut geen risico lopen met een hond aan de diaree. We hebben dat het eerste jaar en dat is niet prettig. Maar goed, toch bedankt voor het meedenken, ik snap je vraag ook wel..

en ómdat ik verder op de site lees, is juist mijn vraag:

Heeft iemand ervarig met een product wat niet al te slecht van kwaliteit is, maar toch ''lekker'' genoeg zodat de hond het opeet én wat ik kan meenemen.

Wanneer ik verder lees over mogelijke producten lees ik over yarrah blikvoer, waarvan wordt gezegd dat het niet al te best is, nature diet (wat ik al geprobeerd heb, https://vet-concept.com/, waarvan ik de kwaliteit niet helmemaal kan beoordelen.

kortom, ik zoek iets dergelijks wat ik nog niet ken. Of met meer ervaringsverhalen.
En misschien is het er gewoon niet.
#863867
[quote="Nina G"]
;-)) mijn vraag over dat koken is ivb met vakantie in het buitenland, (frankrijk /spanje, wellicht Italie, plaatselijke slagertjes, Hygiëne ....).
Ik breng mijn smuldier hier niet aan de kook nee. Op vakantie wil ik absolut geen risico lopen met een hond aan de diaree. We hebben dat het eerste jaar en dat is niet prettig. Maar goed, toch bedankt voor het meedenken, ik snap je vraag ook wel..

en ómdat ik verder op de site lees, is juist mijn vraag:

Heeft iemand ervarig met een product wat niet al te slecht van kwaliteit is, maar toch ''lekker'' genoeg zodat de hond het opeet én wat ik kan meenemen.

Wanneer ik verder lees over mogelijke producten lees ik over yarrah blikvoer, waarvan wordt gezegd dat het niet al te best is, nature diet (wat ik al geprobeerd heb, https://vet-concept.com/, waarvan ik de kwaliteit niet helmemaal kan beoordelen.

kortom, ik zoek iets dergelijks wat ik nog niet ken. Of met meer ervaringsverhalen.
En misschien is het er gewoon niet.
[/quote]
Dit vind ik altijd zo typisch, dat mensen denken dat het in het buitenland slechter is gesteld met de hygiène dan in Nederland (het zijn Europese landen, geen derde wereld landen), waarom zou dat zo zijn? Geloof me dat ze in die landen veel meer waarde hechten aan een super goed stukje vlees dan hier. En als je ziet hoe in die landen bijvoorbeeld orgaanvlees en andere soorten vlees wordt uitgestald, daar kunnen ze hier nog een puntje aan zuigen ;), dus om de hygiène wat betreft vlees daar zou ik me geen zorgen maken. ;) Ik zou me eerder zorgen maken om de hygiène wat betreft het eten van ijs en andere dingen waar toeristen zo gek op zijn.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 17 nov 2007, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#863897
Onlangs was ik in Frankrijk met de camper. Eten is meestal geen probleem. Rodi worst, nature diet, het verdwijnt allemaal makkelijk in mijn vuilnisvaten. Onder weg koop ik dan vlees bij. De Rodi en de nature diet zijn voor de dagen dat ik niet in de supermarkt kan komen. Nu had ik deze keer de jongste erbij, voor haar de eerste keer op vakantie in de camper. Die vond het allemaal wat vreemd en wilde het vlees ook niet eten. Nu kook ik vaak Indisch en in de camper heb ik dus trassi. Wat trassi opgelost in warm water en dat over het vlees. Toen ging het er wel in.
gr.
Nicolette
Door pallas
#863906
Als ik het dus goed begrijp lusten jouw honden dus alleen maar smuldier?
Misschien raar gedacht van mij, maar waarom niet wat eerder beginnen met andere (barf) dingetjes voeren? Dan weet je wat ze wel lusten en kan je kijken of je er in frankrijk ook gemakkelijk aan kan komen.

Als je honden smuldier lusten zullen ze denk ik een penslap ook wel lusten (zit toch ook in smulcompleet?) kippetjes erbij kopen en de filet en pootjes voor jezelf houden. Met wat afwisseling met bv rundvlees zit je dat toch best wel aardig voor een paar weekjes.
Gebruikersavatar
Door koekje
#863912
ik neem aan dat je pas van de zomer naar frankrijk gaat op vakantie (je hebt t immers over warmte e.d., dat is nu niet).
wat je zou kunnen doen is alvast wat dingen waar je daar makkelijk aan kunt komen in het menu te verwerken. eventueel gemalen bv om toch een structuur die gelijk is aan kvv te verkrijgen, zodat het makkelijker wennen is.

frankrijk is redelijk een culinair walhalla, dus je zou er veel kunnen vinden wat de hondjes ook mogen.
je zou bv kunnen proberen om je eigen smuldier te maken. boots het na met zelfgekochte ingredienten en maal het en gebruik ongeveer dezelfde verhoudingen. meng dit met smuldier uit de winkel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door