Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door avalon
#8634
27/28 sept MECC- complex in Maastricht
11/12 okt IJshallen Zwolle
1/2 nov Flora holland veilinghal Bleiswijk
6/7 dec RAI- complex Amsterdam Winner
20/22 dec Olympic sportcentrum Wychen
Door oebaya
#8636

voor de rest is het trouwens geen onzin maar vindt ik het minimale wat je moet weten over honden wil je er mee gaan fokken.(ik zelf vindt dat dat nog wel iets pittiger mag)
Nou Sylvia, ik ken een paar docenten. Er geeft er één erfelijkheidsleer, terwijl hij zelf KK1 niet eens heeft, ook geen AKK, een andere docent vertelt glashard, dat 2-kleurige Beagles niet kunnen bestaan, omdat zwart dominant is, dus er altijd 3-kleur geboren zal worden. Ik denk dus, dat als Jolly zelf eens wat boeken ter hand neemt of al heeft genomen, ze nog wel meer onzin ontdekt over wat er wordt gezegd.
Tot slot nog even een vraagje: wat wordt er met 'all meat syndrom bedoeld? Dacht dat ik toch alles al had gehoord, maar dit is nieuw.
Door Ink
#8637

Tot slot nog even een vraagje: wat wordt er met 'all meat syndrom bedoeld?
Ex Roger: dit is net zoiets als het 'all kibble syndrom' of het 'all pepernoot syndrom' of het 'all jonge jenever syndrom'.
Geef je hond uitsluitend het tussen all en syndrom genoemde en de kans is niet gering dat je op problemen stuit.
Door Paul_Barte
#8638
All meat syndrom bestaat helemaal niet. Het is een stompzinnige uitdrukking van mensen die in das blaue hinein lullen en proberen interessant te doen.
Natuurlijk loop je hond een tekort aan voedingsstoffen op indien je ALLEEN vlees gaat voeren. (met name door het gebrek aan calcium).

Ken mensen die hebben last van het All Big Mac Syndrom.....
Door roger
#8639
[quote]


<<Tot slot nog even een vraagje: wat wordt er met 'all meat syndrom bedoeld? Dacht dat ik toch alles al had gehoord, maar dit is nieuw.<<


Oebaya, het all meat syndroom bestaat niet.

Het is afgeleid van Raw meat syndroom, en dat bestaat wel maar dat heeft niks , maar dan ook nis met honden te maken maar wel met mensen.

Waarschijnlijk heeft een of andere leepe brokken verkoper wel eens over Raw Meat Syndroom gehoord en gedacht dat hij met All Meat Syndroom iets nieuws gevonden had om uit te pakken naar de versvleesvoerder toe.

De term op zich All Meat Syndroom is dus pure verzinsel, net zoals bijvoorbeeld  het All Wheat Syndroom , of het All " Whatever " Syndroom.

Gr.
Roger.  
Door jeanne
#8642
Ja MENSEN, eindelijk jootje is aan haar KK1 cursus begonnen, voor diegenen die dat niet weten kk1=kynologische kennis deel 1.

Maar nu meteen de eerste les kregen we het over nutrienten en vroeg meneer DA wat iedereen voerde.
iedereen dus brokken en jootje in der uppie van de 32 man cursisten dus vers vlees. Nou zei hij dan ben jij de pineut vandaag. Dus ik dacht nou hij gaat vragen wat ik dan doe enzo, nee hij is dus ANTI-VLEES . En dat terwijl hij darvoor net verkondigde dat een hond een VLEES eter is. Ook het all meat syndroom bleef hij maar herhalen en wat voor erge dingen dat met je hond kan doen enzo. blablavlabla Ik werd op een gegeven moment best een beetje pist omdat hij totaal niet eens wilde weten hoe en wat.

Dus help mij a.u.b. alleen aan de info, zodat ik hem kan laten zien volgende week dat het niet zomaar iets is.
Ik ga van het weekend de hele barfplaats leeg printen. Ook ben ik driftig op zoek naar DA'S die wel voor vers vlees voeding zijn, want hij zei dat die niet bestonden, nou ja zeg  >:(

Dus helllppppppppp mij.
Wat een arrogante bal zeg!  >:(
Door jeanne
#8643
Zeg, hier heb ik ooit ergens een link zien staan naar een site over wat er nu precies in hondenbrokken zit? Weet alleen niet meer waar????????
Was ik al langer naar opzoek, wilde dat uitprinten en aan geinteresseerde klanten meegeven. Hahahaha, denk dat ik dan een lading stiekum bij de da in het rek leg ;)  Of bij de dierenspeciaalzaak (zou ik dat durven?)
Door sylvia
#8645

Nou Sylvia, ik ken een paar docenten. Er geeft er één erfelijkheidsleer, terwijl hij zelf KK1 niet eens heeft, ook geen AKK, een andere docent vertelt glashard, dat 2-kleurige Beagles niet kunnen bestaan, omdat zwart dominant is, dus er altijd 3-kleur geboren zal worden. Ik denk dus, dat als Jolly zelf eens wat boeken ter hand neemt of al heeft genomen, ze nog wel meer onzin ontdekt over wat er wordt gezegd.
Tot slot nog even een vraagje: wat wordt er met 'all meat syndrom bedoeld? Dacht dat ik toch alles al had gehoord, maar dit is nieuw.
Het niveau waarin KK1 gegeven wordt is heel erg afhankelijk aan waar je de cursus volgt,dit komt omdat er niet direkt gekwalificeerde mensen de lessen geven.De kynologen verenigen die de cursus geven moeten zelf mensen zien te vinden die deze lessen gaan verzorgen.De AKK heb ik in Rotterdam gevolgd waar zeer wel opgeleide mensen de lessen verzorgde,Rotterdam heeft ook geld om deze mensen te bekostigen en had met AKK ook een hoog slagingspercentage.KK1 heb ik bij KC de hoeksewaard gedaan en daar heb ik (buiten de voeding) ook geen onzin gehoord.We hadden voor de voeding iemand uit de fabrikanten wereld ,ik heb in het echie niet zo de motivatie om mensen te overtuigen van het nut van vers,toen zaten er twee die dat wel hadden,en deze man gaf toe na dat hij geen kant meer op kwam en de les niet verder ging en zelfs ik zoiets had houd je kop over dat vlees en laat de les verder gaan,dat het geen verkeerd idee was om 1 x in de week een vlees dag in te plannen om de darmflora gezond te houden.
verzorging/voortplanting kregen we van een kynoloog die het beroep verloskunde beoefende,geweldige man die mij de graafse folikel nooit meer doet vergeten  ;D
Genetica kan iedereen uit een boek leren maar iemand die het leuk weet te brengen is handig.Rassenkennis ja daar valt weinig aan verkeerd te gaan .structuur is het blauwe boekje uit je hoofd leren en goed de vragen lezen,gedrag is zeer oppervlakkig wat je krijgt,terminologie ja das ook uit je hoofd stampen van vaststaande dingen,en gezondsheid leer wat je daarvan moet weten hoort iedere fokker te weten voor hij zelfs maar overdenkt een nest te fokken en is ook niet al te diepgaand.Als je hiermee bij een KC dingen krijgt die complete onzin zijn dan klopt er iets niet in de boeken want  ook genetica ligt vast,als je een leraar hebt die zelf de les niet snapt kun je uit je boek het tegen bewijs presenteren.Maar zoals ik ook bij de door mij gevolgde cursussen al menigmaal heb mee gemaakt is dat de leraar het wel goed vertelde maar dat sommige mensen het op de één of andere manier verkeerd blijven uitleggen.Zeker met driekleur vererving wil het bij mensen hun snappertje wel eens niet goed gaan,wie zegt dat die discussie niet ging over het kruisen van twee driekleur die homozygoot dominant waren dan is het dus inderdaad onmogelijk dat er twee kleuren geboren worden,het lijkt mij namelijk heel onlogisch en erg raar dat een kynoloog zoiets beweerd als de twee kleur een normale kleur is bij de beagle.
Maar goed over het algemeen is de lesgeving best goed geregeld
Door Eidos
#8646
Zeg, hier heb ik ooit ergens een link zien staan naar een site over wat er nu precies in hondenbrokken zit? Weet alleen niet meer waar????????
Was ik al langer naar opzoek, wilde dat uitprinten en aan geinteresseerde klanten meegeven. Hahahaha, denk dat ik dan een lading stiekum bij de da in het rek leg ;)  Of bij de dierenspeciaalzaak (zou ik dat durven?)

Ik geloof dat het : www.brokkenfeiten.nl is jeanne
Door sylvia
#8647
O ja Jol,bedacht me net bij een vraag hier op het forum over gecastreerde reuen.
Als je bij je examen de vraag krijgt "kunnen gecastreerde reuen dekken",vul dan ja in...een heleboel mensen trappen erin om te denken dat er bedoeld wordt of ze zich voort kunnen planten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door