Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Chubby
#862869
Passen insecten als krekels als lekkernij binnen het menu voor een kat?

Ik ga straks naar de dierenwinkel voor nieuwe kuikens en een muisje en bedacht me dat een krekel (dood) misschien ook wel iets is?
Door Mevroi Kruim
#862931
Wat een idee  :o maar ik heb gehoor dat insecten heel voedaam zijn dus ik zou denken ach, waarom niet?
Ben benieuwd  ;D hier vangen ze trouwens zelf insecten als ze de kans krijgen, die gaan ook nar binnen *crunchknauw*.
Door Staftime
#863007
Krekels krijg je toch levend mee?
Wat doe je als je katten ze niet hoeven?
Dan springen ze straks door je hele huis  :D
Kan je er zelf achteraan hihi  ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#863085
het enige wat mijn blije katten zelf kunnen vangen zijn ook insecten, en ze vinden het geweldig.
sien vangt ook graag hommels buiten, maar daar ben ik iets minder blij mee. ze is al eens goed in dr bek gestoken  :-X
als er hier een spinnetje op een vlieg binnenzit, rennen ze er met zn 2en op af. eerst even erna kijken alsof het t 8e wereldwonder is, dan even samen ermee voetballen, en diegene die m heeft platgemaakt, mag m opeten  :D
Door Marlijn
#863417
Ik haal wel eens sprinkhanen bij de terrariumwinkel. Deze krijg ik dan levend mee, ik zet ze in een grote bak met rietblaadjes en dan af en toe krijgt Sjeng er een.
Hij vindt dat echt geweldig! ;D Soms zit hij op de monitor van de computer om gebiologeerd naar de sprinkhanen in de bak te kijken, echt een mooi gezicht dan dat koppie ;)
Als ik hem er dan een geef speelt hij er ongeveer een kwartier mee en dan eet hij hem op. Het leukste is als de sprinkhaan een stuk springt of zelfs een beetje vliegt, dan 'vliegt' Sjeng er ook achteraan. Soms laat hij hem onder de kast verdwijnen en zit hij dus de hele tijd onder de kast te loeren tot de sprinkhaan er weer onder vandaan komt of zit hij wat te hengelen met z'n pootje.
Leuke verrijking voor een kat ;)

Ik heb ook wel eens krekels geprobeerd maar die vindt hij niet zo leuk. Hij zit er wel een beetje achteraan soms, maar laat ze meestal lopen. Ik denk dat die iets te klein zijn.
Door Staftime
#863534
Misschien ook wel een leuk idee voor één van mijn honden  :P
Julia heeft eens een krekeltje gevangen in huis.
Vraag me niet waar dat beest vandaan kwam.
Maar die heeft ze dood gemaakt, ipv hem op te eten, ging ze erin rollen  :-X
Ze vond het schijnbaar een heerlijk luchtje.
Door Rianne145
#863570
Ik haal regelmatig een bakje krekels op, helemaal fantastisch!!!!!! :D

Het is een enorm groot feest en ja, er ontkomt ze nog wel eens 1, dan zit ik lekker relaxt op de bank en opeens zit er een gefixeerde kat onder de bank te loeren, komt er dus  nog 1 onder vandaan. Maar dat zijn dan krekels van 1,5 tot 2 cm ofzo, dus redelijk grote. De eerste keer had ik niet helemaal door dat er een stuk of 10 onderaan het eierdopje zaten en die sprongen dus tegelijk door mijn huis, nou, dat was helemaal gaaf. hihi blehhh
Door Marlijn
#864413
Nu heb ik ook wat grotere krekels en die vindt Sjeng al een stuk leuker dan de kleinere die ik eerst had.

Opeens zie je dan een kat ergens op gefixeerd en weet je dat er weer een krekeltje zit ja  ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door