Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rouw
#862992
Hallo, even een vraag:
Mijn whippets eten normaal Carnibest maar ik ben een beetje aan het overzetten naar Barf, ik wil het, als dat niet slecht is, naast elkaar doen. Helemaal Barfen brengt wat praktische problemen met zich mee,  :shy:maar af en toe of 1 barfmaaltijd per dag is te doen.
Maar nu..ik ben drie dagen geleden begonnen, met kip en eendenekken. Vandaag een runderstrot.
Maar tot mijn stomme verbazing vind ik de afgelopen twee nachten ineens weer plas en poep in de huiskamer  :P Dat punt waren we allang voorbij, mijn honden zijn 2 1/2 en 1 1/2. Heeft het er iets mee te maken, of is het toeval?
Ook de ontlasting verandert, beetje obstipatie, dat had ik gelezen dat dat kon door het bot, maar nu ook diarrhee. Herkenbaar voor iemand?
Door macgirlie
#863022
Ja, ik herken dat wel....veranderend ontlastingsgedrag.... wat ik er aan moest doen, wist ik toen ook niet. Het is vanzelf overgegaan nadat ze er meer aan gewend waren. Misschien toch nog even uitlaten vlak voordat je naar bed gaat.

Op de een of andere manier vond ik het ook wel een beetje logisch. Mijn ingewanden zijn ook wel eens van slag nadat ik iets anders dan anders heb gegeten.
Door Boefke
#863108
Hier geen problemen hoor op dat gebied. Heb het ook nog nooit eerder gehoord. Zou het kunnen komen doordat ze op andere tijdstippen nodig moeten, omdat de vertering anders verloopt en het echt niet op konden houden ???
Gebruikersavatar
Door pike
#863144
Die runderstrot is misschien ook wel de oorzaak. Hier poepen ze gewoon dun als ze strot (veel kraakbeen) hebben gehad. Ze kunnen het wel gewoon ophouden, maar misschien heeft een niet-ervaren barfer er meer last van.
Door Laura2004
#863166
Ziggy heeft in regelmatig in huis gepoept met de overgang naar BARF en als ze te veel heeft gegeten kan ze ook een ongelukje hebben in huis, maar dit heeft bij haar ook te maken met haar darmproblemen.
Ik zou ze ook zoveel mogelijk uitlaten en voordat je naar bed gaat zorgen dat ze poepen, dat is volgens mij het enige wat je kan doen en zorgen dat je niet teveel eten geeft.
Door spickenstef
#863258
mijn hond heeft er geen last van gehad toen ik 3 maand geleden overgeschakeld ben van brok op barf. Ik had de indruk net het tegenovergestelde. Nu moet ze s'morgens niet zo dringend naar buiten tewijl dat op brok wel was
Door Drijver
#863945
Een aantal van mijn honden had er ook last van. Maar nu ik de maaltijd in de middag geef en ze 's avonds nog eens goed uit laat voor het naar bed gaan, is het over.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door