Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Vena
#862760
Hallo, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het volgende:

Mijn hond is zonet aangevallen door een andere hond en heeft twee gaten in haar achterpoot. Bij de da is alles schoongemaakt en ze krijgt nu antibiotica. Ze krijgt altijd Bandit kvv en na het eten gaat ze graag even likken, bijvoorbeeld aan haar poten. Nu vraag ik mij af hoeveel gevaar er is voor infectie als ze eerst rauw vlees eet en dan haar wonden gaat likken. Haar wonden zijn nog open en dat moet ook even zo blijven.
Wat zouden jullie doen?
Door henneke
#862767
ik zou niks doen hoor , weet je ze komen op straat ook in aanraking met van alles dat smerig is en likken daarna hun wonden dus ik geloof niet dat dit veel kwaad kan .
hooguit zou ik het even schoonmaken nadien .
sterkte met de zielepoot  ;)
Door Lizzy
#862990
Vena schreef: Hallo, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het volgende:

Mijn hond is zonet aangevallen door een andere hond en heeft twee gaten in haar achterpoot. Bij de da is alles schoongemaakt en ze krijgt nu antibiotica. Ze krijgt altijd Bandit kvv en na het eten gaat ze graag even likken, bijvoorbeeld aan haar poten. Nu vraag ik mij af hoeveel gevaar er is voor infectie als ze eerst rauw vlees eet en dan haar wonden gaat likken. Haar wonden zijn nog open en dat moet ook even zo blijven.
Wat zouden jullie doen?

Niks. Want nee, dit kan geen kwaad.
Door Vena
#863105
Oke, dankjulliewel voor het advies! Ze heeft net met veel smaak haar kvv maaltijd opgegeten. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door