Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mieuw
#861889
Murphy's Law noemen ze dat hè? .....

Nou zit ik inmiddels ook met Yaku. Hij eet gelukkig wel (als een dijkwerker!), dus daarover geen zorgen, maar hij is wel wat niezerig.

Op zich is een beetje niezen niet zo heel vreemd en/of zorgelijk. Hij is hier tenslotte nog maar pas, en dit is toch weer een vreemde omgeving met een vreemde 'flora' om het zo maar te noemen, dus het is logisch dat hij er wat op reageert. Ook is het natuurlijk nogal een grote verandering in dieet. Van brokken is hij direkt over gegaan op Barf en Kvv. Gelukkig vind hij het heerlijk, dus dat ging vrij makkelijk. Maar goed, vanwege het rauwvoer kunnen er natuurlijk ook nog wat afvalstoffen in z'n lichaam los gekomen zijn. Al met al kleinigheidjes die op zich niet zo zorgelijk zijn, maar ondertussen zit ik wel met een niezende kat.

Ik wil graag weten of er iets is wat ik hem kan geven om z'n weerstand een oppeppertje te geven? Ik heb geen zin om hem direct mee te nemen naar de DA, want het enige wat die doet is er een antibiotica in proppen, en dat lijkt me echt te heftig voor de niesjes zoals hij die nu heeft.
Hij heeft verder geen waterige oogjes, een prima eet- en speellust, goede ontlasting en geen koorts.
Is er iets wat ik bij Spat of bij een reform/natuurwinkel kan halen om z'n weerstand weer een beetje op te peppen? Als het na het weekend niet beter is kan ik hem alsnog meenemen naar de DA.
#862212
Arme Yaku, misschien heeft hij toch een tikje niesziekte te pakken. Je kunt enten tot je scheel ziet maar er zijn zoveel virussen die dit soort verschijnselen geven, daar valt niet tegenop te vaccineren.
Zolang hij eet gaat het iig best goed met hem, vaak stoppen ze met eten als de neusjes goed dicht zitten en dan heb je echt een probleem.
Ik denk dat het een kwestie van uitzieken is, net als met een mensen-verkoudheid. En nysileen vind ik een prima idee!
#862455
Loeka schreef: Je hebt tegenwoordig weer neusdruppels die je 3 dagen moet geven. Om ze er net ff "doorheen" te helpen en waar AB net te veel van het goed is.
Bedoel je toevallig Rhinigenta (of zoiets...  ???).
#862481
'T probleem met weerstand is dat je eigenlijk al te laat bent als er een probleem zich aandient; 't is net zoiets als dat je de griep te pakken hebt en dan pas sinasappels gaat eten, je lijf moet dan nog een keer extra werken om al die vitaminen (e.d.) nog een keer te verstouwen, dat wil dan ook effe niet....
Waterrr.

Groet Flin
#862552
het doet me een beetje denken aan toen ik otje net had.
ze nieste af en toe een beetje, maar zeker geen niessalvo's. uiteindelijk toch mee naar de da genomen, want het ging niet over en vertrouwde het niet.

daar bleek dat haar keeltje ook helemaal rood en geïrriteerd was. ook had ze een beetje diarree. ot en sien een prikje (sien ook omdat ze samen op 1 kamer verbleven, en dezelfde poepdoos deelden), en voor ot een flesje vibravet.
na 10 dagen is ze weer terug geweest, en kreeg ze haar 2e enting. ik was op dat moment zelf op vakantie, maar volgens mn moeder was alles weer in orde.

zie het liever niet te lang aan met yaku.
hij is immers nog jong, en zit in een roerige periode. nieuw huis, andere katten, ineens een ander leven.

veel beterschap
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door