Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Alithia
#862232
Beste Barfers,

Zoals jullie wellicht weten barfen mijn honden al sinds bijna een jaar. Tot volle tevredenheid van de honden en, om eerlijk te zijn, ook van mijn portemonnee.  ;)

Vanaf het voorjaar en gedurende de zomer heb ik het spul  buiten op de grasmat hun maaltje gevoerd. Ging prima, maar het gras overleed er wel aan. Dat vond ik toch ook wel jammer, want zo'n grote tuin heb ik niet en het viel nogal op, die kale lelijke plekken in mijn tuintje...

Dussss.... ben ik maar weer binnen gaan voeren.  :-\

Maarrrrr.... de dames en heer slepen het liefst hun spullen uit de bak en eten het dan pas naast de bak met veel geklieder op. Plumeau eet heel netjes en likt alles schoon, Nina is hebberig en snel dus slordig maar wil wel weer graag de restjes opeten van Felix die een echte knoeisik is en ook nog steeds zijn groenten niet blieft.  ::)

Om het slepen door de kamer te voorkomen voer ik ze in hun benches. Dat is dus driemaal kussen/kleedje eruit, bakken erin, na het eten Nina loslaten en hopen dat die de meeste rommel nog opeet en dan gebukt en wel met Dettol en keukenpapier de benches uitboenen. Met kip of rund is dat nog te doen maar als ze ZALM gegeten hebben GETVERDERRIE!!!  :nono2:

De bodem van de benches blijft maar slijmerig en tegen de tijd dat ik klaar ben is de keukenrol op, en mijn rug een halve hernia rijker. Ik heb me ondertussen suf gepeinsd om te verzinnen hoe ik ze kan voeren zonder dat ik met al dat schoonmaken geconfronteerd word, maar helaas, ik kan niks verzinnen. Ik heb een kleine voortuin, die als woontuin gebruikt wordt en een hele kleine achtertuin met stoeptegels die meer een soort van patio is. Versvoeren op die tegels geeft vetvlekken die niet meer verdwijnen, dus dat is geen optie en het gras in de voortuin heeft heel veel werk gekost om weer te herstellen.

Wat nu? Enneh, hoe doen jullie dat???

Alithia
Door *Natasja*
#862234
Hier eten ze (als ze binnen eten, als het even kan eten ze buiten) op een groot badlaken en/of een oud dekbedovertrek. Gesleep met het eten sta ik niet toe, en na het eten gaan de kleden meteen in de wasmachine.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#862242
hier eten ze of buiten(en inderdaad mijn tegels zijn ook niet meer wat het geweest is!) of binnen, en behalve de ribben(die eten ze in de bench op hun kleed die daarna de was in gaat) of ze eten gewoon keurig uit hun bak!
Er mag wel eens iets naast vallen maar dat is zo weg met de dweil!
ellen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#862258
Vreetzeil in de bench leggen en na het eten, zeil eruit leegschudden en schoonmaken.

Hier eet alles uit een bak en als ze geitenrib gegeten hebben loop ik er met een mop achteraan.
Door tiny
#862273
Ik zet buiten de bakken met eten. Rosco deponeert het ernaast en begint te kluiven. Tessa pakt het uit de bak en gaat op een pluk bodembedekker in de tuin liggen, tussen afgevallen blad in de modder. Daarna gaat de een bij de ander het plekje schoonmaken en de ander loopt naar de een om hetzelfde te doen. :D
Door dorinekok
#862276
een zeil over je tegeltuintje leggen lijkt mij ook de beste optie en anders gewoon accepteren dat je nou eenmaal barft. Af en toe de hoge druk spuit erover met wat chloor et voilà, je tuintje is weer fris en fruitig
Door pallas
#862286
Hier eet Didot van een tafellaken (plastic) en Nox buiten op de tegels. Bij heel slecht weer eet zij ook binnen op een tafellaken in de keuken. De eerste keer wouden ze nog met hun eten slepen, maar na een paar keer terug leggen snapten ze het al. Al het eten wordt keurig uit de bak gehaald en op het zeil gelegd,daarna verdwijnd het in de hond, zeiltje wordt keurig schoon gelikt en gaat in de wasmachien. De bakken in de vaat...klaar!
Door Willemijn
#862288
Misschien kun je kranten op de bodem van de bench leggen? Die kun je na afloop dan oppakken en weggooien. Wel wat werk maar de boel blijft schoon.
Door Deesje
#862313
kito eet ook in de bench.. geef zijn vleesbot gewoon op de grond (eet het liefst liggend).. als hij klaar is moet ie wachten en maak ik zijn poten schoon met een nat washandje.

de bench maak ik schoon met 1/2 glorix doekjes.. dat werkt perfect. keukenrol lijkt me ook niet optimaal maar met de glorixdoekjes krijg ik ook dat slijmerige weg zonder al te veel moeite.. bevalt mij erg goed..
Gebruikersavatar
Door Billie
#862325
dorinekok schreef: een zeil over je tegeltuintje leggen lijkt mij ook de beste optie en anders gewoon accepteren dat je nou eenmaal barft. Af en toe de hoge druk spuit erover met wat chloor et voilà, je tuintje is weer fris en fruitig
Chloor??? hoe eco vriendelijk is dat? >:(
Weinig fruit in je tuintje over denk ik  ;D ;D
Door Sietie
#862333
hier krijgen ze hun eten op een fleecedeken waar ze netjes op blijven liggen, na het eten deken in de was en klaar! Zomers gaan ze naar buiten en met vis gaan ze zowiezo naar buiten
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#862371
Alithia schreef: Enneh, hoe doen jullie dat???
Mijn honden eten altijd buiten ongeacht het seizoen. Ze krijgen hun voer in een bak en die staat op het betegelde gedeelte van de tuin. Ze slepen altijd eerst alles uit de bak maar eten vrijwel nooit op het gras. Plassen echter wel! Ach ja, mij boeit het niet. Als je honden hebt en die graag buiten hebt (zoals ik) dan kun je haast geen nette tuin behouden tenzij je drastische maatregelen neemt.
Door tigger
#862378
Vis wordt buiten gegeten; de rest gewoon in de kamer op een kleedje, kleedje gaat de was in. Wordt er geknoeid op het laminaat dan even een dweiltje erover. Gelukkig wordt hier niet gesleepd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door