Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door saskia34
#861929
Ondanks visolie capsules vd Hema lijft mijn hond een doffe vacht houden.
Met de brok glom hij je echt te gemoet maar nu dus echt niet.
Ze krijgt nu een half jaar kvv/barf.
Wat kan ik haar geven om die vacht weer wat te laten glimmen?
Ze moet over 2 weken naar de winner en het zou wel fijn zijn als de vacht dan ook in orde is.

Saskia
Door Lizzy
#861932
Wat geef je je hond exact? En hoeveel visolie geef je haar? En wat voor hond heb je ook alweer? (wat voor vacht?).
Door saskia34
#861937
het is een curly coated retriever en ze krijgt vd hema de visolie capsules met borrage olie er door.
Ze krijgt er elke dag 1
Ik moet wel zeggen dat ze net door de verharing heen is.
2 weken geleden was ze helemaal uit vacht en ondanks dat werd ze toch nog reserve best in show op de clubmatch.
Maar ik vind haar vacht gewoon niet mooi.

Saskia
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#862088
ik geef mijn honden zeewier en ze glimmen je tegemoet!!!!
Ik koop dat altijd bij Zoowiera op de show, maar daar heb je nu niets aan.
Weet niet waar je woont maar ik heb altijd een paar emmers op voorraad.
eeln
Door saskia34
#862120
ik woon in de kop van noord holland, zal ws niet zo dicht bij jou zijn.
In iede rgeval bedankt voor het aanbod.
Is dat gewoon zee wier en is dat nergens anders te krijgen??

Saskia
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#862247
jawel, je kan het ook gewoon bij de dierenwinkel halen, maar ik zweer bij Zoowiera.
Anders koop je toch eerst een klein potje om het eens uitteproberen.
Ik vindt het echt super spul en ik gaf het in 't begin iedere dag(zo'n 2tot3weken) en nu geef ik het 3 keer per week.
ellen
Door Lizzy
#862259
Maar, wat krijgt je hond voor de rest te eten? Misschien dat je je menu kunt optimaliseren! (ik geloof niet dat zeewier je honden laat glimmen, als de basis beter kan).
Door saskia34
#862402
ze krijgt bibi, daarnaast krijgt ze eend,parelhoen,rund, herten vlees.
dus het is echt afwisselend barf/kvv

Saskia
Door Lizzy
#862634
saskia34 schreef: ze krijgt bibi, daarnaast krijgt ze eend,parelhoen,rund, herten vlees.
dus het is echt afwisselend barf/kvv

Saskia
Misschien onzin hoor, maar misschien moet je met haar naar een trimster om haar goed te laten verzorgen. Inwendig zou ik denken dat ze met Bibi en deze toevoegingen genoeg binnen zou moeten krijgen. Wat je daarnaast extra kunt doen is 3 rauwe eieren (met schil) per week geven, wat gemalen rauwe noten (geen macademia's!!) en nog wat extra visolie of vette vis (desnoods uit een blikje: zalm, makreel, sardien, etc) maar liever een rauwe haring of sardien.
Door Willemijn
#862979
lightning schreef: kan niet vinden dat er GEEN in staat. staat juist liever een rauwe sardien of haring ;)
Inderdaad!
Verkeerd gelezen, sorry.
Ik dacht al: zit ik met al die sardientjes in de vriezer. :)
Door saskia34
#863141
ze eet absoluut geen vis daarom krijgt ze ook visoliecapsules en de curly hoeft niet naar de trimsalon.
Het onderhoud vd vacht bestaat uit reglmatig nat maken en mat je handen goed door de vacht heen. Op die manier haal je er al heelveel haar uit.
Als ze op de top vd verharing zitten was je ze een keer en klaar ben je.

Er komt ook zo goed als geen haar meer uit.


Saskia
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door