Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#861854
kunnen honden dat ook enigsinds krijgen?
Misschien een lompe vraag maar die oudste van mij daar mankeerde gisteravonds niet aan, lekker getraint, vanmorgen is hij stilletjes, hangt in zijn bench en is een beetje aan de diarree.
Nu heeft hij gisteravond voor het eerst sinds tijden weer eens carnibest natuur op.
Maar hij krijgt eigenlijk geen dag hetzelfde eten.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat toen hij voorheen carnibest kreeg ook vaak aan de diarree was maar voelde zich toen niet ellendig.
Vindt hem nu een beetje zielig, misschien een tik van de griep of toch de carnibest?
ellen
Gebruikersavatar
Door koekje
#861857
bij mijn weten kunnen katten, en ook honden, geen influenza krijgen.
wat er verder aan de hand kan zijn, weet ik niet, mijn kennis van honden is zeer beperkt (ik kan net een chihuahua van een koningspoedel onderscheiden)
Door tiny
#861872
Honden worden geent met het afgezwakte para-influenza virus. Een hondengriepje bestaat zeker. Van CB gaan ze hier ook aan de race. Wel even de temperatuur in de gaten houden. Beterschap.
Door Nynke
#861924
Hoi Ellen, ik heb er nog nooit van gehoord, een griepje bij honden. Maar goed, wie weet is hij een beetje koud geworden door het wandelen, spieren een beetje stijf enz. Dat zou toch best kunnen? Dat heeft Gunnar ook weleens, dat hij dus niet lekker is. Ik kan dat altijd aan zijn vacht ruiken, heb jij dat ook ?

Zou hij het van mij gekregen hebben :-[ :-[ :-X :-X
Beterschap !!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#862086
Geloof dat ik het al weet, gister heftig getraint en als beloning steeds de bal gegooid, nu is hij van nature erg lui en trekt zelden een sprintje dus ik denk dat hij spierpijn heeft!
Zonet in 't park liep hij in het begin met stijve poten en ook het zitten en staan ging moeilijk, even later was het een stuk minder.
Hij heeft ook geen diarree meer.
Vanochtend vroeg was manlief met de honden geweest en die zei al dat hij moeilijk ging 'zitten' om te poepen, dus denk ik aan spierpijn en dan zal die dunne ontl. wel toeval zijn!
even terug op die griep, mijn eerste hond had ook wel eens een paar dagen dat hij niet helemaal happy was en dan was iem. van ons daarvoor of daarna ook grieperig, vandaar mijn vraag!
Maar bedankt voor het meedenken!!
ellen
Door claudiaB
#862087
Hoi honden kunnen zeker een virusje oplopen!
Ben maandag bij de da geweest voor daisy(malthezer) ze is sinds het weekend ziek.
loopt wankel is sloom wil haar mandje niet uit ook niet om uittelaten als ik haar oppak gromt ze  :'(
en ze heeft koorts. ze heeft pijnstilling gekregen en antibiotica maar er was weinig te vinden dus denkt de da aan een virusje de andere 2 hondjes hebben nergens last van! dus nu maar hopen dat ze opknap en jou hond ook!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door