Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sharon27
#861969
Mijn moeder heeft een 11 jarige westie die al een paar weken mank liep, omdat het een echte wildebras is heeft ze het even aangekeken en is uiteindelijk toch even naar de DA geweest. Na wat trekken en duwen kwam hij tot de diagnose artrose in het rechterachterbeen. Mijn vraag is kan je zonder het maken van foto's zo een diagnose stellen. En als blijkt dat er echt artrose in het been zit wat kan ze haar dan het beste geven??
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#861977
sharon27 schreef: Mijn moeder heeft een 11 jarige westie die al een paar weken mank liep, omdat het een echte wildebras is heeft ze het even aangekeken en is uiteindelijk toch even naar de DA geweest. Na wat trekken en duwen kwam hij tot de diagnose artrose in het rechterachterbeen. Mijn vraag is kan je zonder het maken van foto's zo een diagnose stellen. En als blijkt dat er echt artrose in het been zit wat kan ze haar dan het beste geven??
Nou het komt mij een beetje vreemd over: na wat trekken en duwen een diagnose als artrose stellen ???
En als het echt zo is (ik zou toch een foto laten maken) dan even met de DA overleggen wat te geven. Het is onomkeerbaar dus waarschijnlijk kun je alleen pijnstillers geven. Die je uiteraard in verschillende soorten en maten hebt.
Door Lizzy
#861985
Nou, door te voelen en te duwen en te trekken en alles op een rijtje te zetten, kun je zonder foto's wel degelijk tot een waarschijnlijke conclusie van artrose komen. Mijn DA heeft dat ook zonder foto's geconcludeerd. En toen wij wel foto's wilde hebben, heeft hij ze genomen en bleef de diagnose artrose. Artrose kan wel degelijk pijnlijk worden (of zelfs ontstaan) door trauma. Als ze een foto ter bevestiging wil laten maken is dat natuurlijk een goed idee! Bij artrose raad ik glucosamine + chondroitine + msm aan. En als het erg pijnlijk is : duivelsklauw erbij.
Door sharon27
#862001
Lizzy schreef: Bij artrose raad ik glucosamine + chondroitine + msm aan. En als het erg pijnlijk is : duivelsklauw erbij.
Dus glucobest is een optie.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#862005
sharon27 schreef: Dus glucobest is een optie.
Ja en duivelsklauw koop je bij De Tuinen. Ik heb met beiden goede ervaringen.
Door Suzanne
#1390308
Hoi,

Ik weet dat dit een oud bericht is, maar wat wordt bedoeld met msm?

Guinnie heeft namelijk ook (met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) Artrose, beginnen-stadium; DA vond het niet wat om er meteen een pil in te duwen.

Ze had toen ze hier net was het een en ander aan "middeltjes" en hoewel ik niet van plan ben ;-) om pot na pot na pot van overdreven dingen te gaan kopen, wil ik eigenlijk wel kijken of ik hier toch wat mee moet.
Ze krijgt (en blijft krijgen) Primeval Gelatinaat en Glucosamine kwam ook al in me op....  is dat iets voor "naast elkaar" of "in de plaats van"?

Suzanne
Door Suzanne
#1390449
ulla schreef: msm is methylsulfonylmethaan.
Ah, dank je voor dit antwoord...

Vraagje nog...  ;-)

wat is methylsulfonylmethaan? 
en wat doet het?

Suzanne
Door Suzanne
#1390537
ulla schreef: msm is methylsulfonylmethaan.
Ah, dank je voor dit antwoord...

Vraagje nog...  ;-)

wat is methylsulfonylmethaan? 
en wat doet het?

Suzanne
Door ulla
#1390567
Het is een natuurlijke organische vorm van zwavel.

Het wordt gebruikt bij heel veel dingen, o.a. artrose, RSI, fibromyalgie, ontstekingen, maar ook bij allergieën.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door