Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mieuw
#861762
Frieda wil niet eten, en loopt regelmatig (gal) over te geven. Ze is echt niet lekker  :( :(
Ze heeft al 24 uur niets gegeten, terwijl ik haar wel van alles aanbied. Het anderhalve hapje wat ze wel neemt, komt er 10 minuten later weer uit  :'(

Zou ze ziek geworden zijn van de stress van m'n nieuwe katertje? Of zou ze letterlijk van het nieuwe katertje ziek geworden zijn? Ik hoorde van z'n fokker dat op de dag dat hij bij hun wegging, er een paar katten ziek geworden zijn en ook wat hebben lopen overgeven. Die zijn overigens allemaal inmiddels weer aan de beterende hand...  :-\

Ik maak me gelijk zo'n zorgen. Fried is al niet bepaald een sterke poes, dus elk dingetje wat ze heeft hakt er gelijk veel erger in bij haar...

Ik heb Tolfedine en Primperid in huis. Zou ik haar daarvan iets kunnen geven?
Gebruikersavatar
Door koekje
#861835
owjee zeg.

heeft ze nix geks gegeten? plastic balletjes ofzo? (sorry, maar daar denk ik gelijk aan tegenwoordig als een kat niets meer wil etenen braakt  :-[ )

het kan vanalles zijn; stress of toch iets onder de leden (eventueel van je nieuwe katertje), of een combinatie van die dingen.

ik zou zelf niet op eigen houtje aan de slag gaan met geneesmiddelen, maar altijd onder medische supervisie.

probeer haar wel zoveel mogelijk aan te bieden; ook vochtrijke dingen.

veel sterkte
Door Mieuw
#861882
Oh, ik was er vergeten bij te zeggen, dat ik die medicijnen in goed overleg met de DA in huis heb. Juist om dit soort situaties op te kunnen vangen. Ik heb ook duidelijk de afspraak dat als het dan na 3 dagen niet verbeterd, ik langs kan komen.

Maar goed, ik heb haar gisteravond elk half uur 1 theelepeltje CB gegeven, en het lijkt er op dat dat binnen is gebleven. Dus dat scheelt alweer. Ook vond ik vanmorgen toen ik beneden kwam een erg waterig kotsje met een lang (ong 6 cm) maar héél smal (ong 1 mm) sprietje 'hout' er in. De eettafelstoelen hebben een rieten zitting en rugleuning, en m'n katten vinden het erg leuk om daar aan te knagen ( >:(). Nou stond er natuurlijk geen naambordje bij het kotsje, maar omdat het er net zo uit zag als Frieda's kotsjes van gisteravond, ga ik er maar van uit dat dit ook van haar was. Ik hoop maar dat het dat sprietje was wat haar irriteerde, en dat het nu achter de rug is.
Ik denk dat ik haar vanmorgen nog wel enkele hapjes zal dwangvoeren, gewoon voor de zekerheid.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door