Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#86119
Zoals jullie misschien al gelezen hebben bij Bar-plaats heb ik vandaag Josephientje opgehaald.
Zij is drieenhalf jaar oud en heeft ieder half jaar een anti-loopsheidprik gehad. Ik ben niet van plan dit te gaan doen, maar is dat erg? Of nou ja, ik neem aan dat die spuiten erger zijn, maar dat hoef je dan toch niet te blijven doen? Kan dit schade opgeleverd hebben?
Door magda
#86128
Ik zou het in ieder geval niet doen ze kunnen er baarmoederontsteking van krijgen.
en zelfs nog erger.
Door Lind@
#86145
magda schreef: Ik zou het in ieder geval niet doen ze kunnen er baarmoederontsteking van krijgen.
en zelfs nog erger.
Ja, dat had ik ook ergens gelezen, vandaar mijn vraag of het al schade opgeleverd zou kunnen hebben. Maar dat zou ik aan de DA moeten vragen denk ik, dat kunnen jullie zo natuurlijk ook niet zien ;)
Door Lizzy
#86153
Volgens mij is baarmoederontsteking een van de bijwerkingen van de prik. Wat het voor gevolgen op termijn heeft weet ik niet, maar volgens mij kan het toedienen van hormonen nooit echt gezond zijn...

Ik lees ook dit:

Tegen de loopsheid kunnen twee hormonen worden gebruikt: medroxyprogesteronacetaat (MAP) en proligeston. Het MAP geeft wat meer kans op een baarmoederontsteking en borstkanker, maar het hoeft maar eens in de zes maanden te worden toegediend. Bovendien hoeft er maar weinig vloeistof te worden ingespoten.

Het proligesteron biedt een extra bescherming tegen baarmoederontsteking en het gaat schijnzwangerschap tegen. Het geeft voorts geen grotere kans op borstkanker. De hoeveelheid in te spuiten vloeistof is meer dan bij de MAP en afhankelijk van het lichaamsgewicht. Na het geven van deze prik kan er (en wel voornamelijk bij kleine rassen) een enkele minuten durende flinke irritatie op de injectieplaats optreden. Bij sommige honden heeft het een effect op de stofwisseling waardoor ze in gewicht kunnen toenemen.
Door Lind@
#86176
Lizzy schreef: Volgens mij is baarmoederontsteking een van de bijwerkingen van de prik. Wat het voor gevolgen op termijn heeft weet ik niet, maar volgens mij kan het toedienen van hormonen nooit echt gezond zijn...

Ik lees ook dit:

Tegen de loopsheid kunnen twee hormonen worden gebruikt: medroxyprogesteronacetaat (MAP) en proligeston. Het MAP geeft wat meer kans op een baarmoederontsteking en borstkanker, maar het hoeft maar eens in de zes maanden te worden toegediend. Bovendien hoeft er maar weinig vloeistof te worden ingespoten.

Het proligesteron biedt een extra bescherming tegen baarmoederontsteking en het gaat schijnzwangerschap tegen. Het geeft voorts geen grotere kans op borstkanker. De hoeveelheid in te spuiten vloeistof is meer dan bij de MAP en afhankelijk van het lichaamsgewicht. Na het geven van deze prik kan er (en wel voornamelijk bij kleine rassen) een enkele minuten durende flinke irritatie op de injectieplaats optreden. Bij sommige honden heeft het een effect op de stofwisseling waardoor ze in gewicht kunnen toenemen.
Ik weet niet wat ze heeft gehad, maar ik geef het haar in ieder geval niet meer. ;)
Door oebaya
#86188
Sunna schreef: Zoals jullie misschien al gelezen hebben bij Bar-plaats heb ik vandaag Josephientje opgehaald.
Zij is drieenhalf jaar oud en heeft ieder half jaar een anti-loopsheidprik gehad. Ik ben niet van plan dit te gaan doen, maar is dat erg? Of nou ja, ik neem aan dat die spuiten erger zijn, maar dat hoef je dan toch niet te blijven doen? Kan dit schade opgeleverd hebben?
Geef haar in elk geval een ontgiftingskuur. Als de hond zo lang de prikpil heeft gehad, heb je kans dat voorlopig de loopsheid helemaal niet meer op gang komt en dat is ook niet goed. Een ontgiftingskuur kan de zaak weer op gang krijgen.
gr.
Nicolette
Door Lind@
#86190
oebaya schreef:

Geef haar in elk geval een ontgiftingskuur. Als de hond zo lang de prikpil heeft gehad, heb je kans dat voorlopig de loopsheid helemaal niet meer op gang komt en dat is ook niet goed. Een ontgiftingskuur kan de zaak weer op gang krijgen.
gr.
Nicolette
ontgiftingskuur :-\ kan ik dat hier ergens vinden? Ik zoek alvast.........
Laatst gewijzigd door Lind@ op za 24 apr 2004, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#86225
Sunna schreef: Gevonden! Maar ze is gechipt.
Ik moet zeggen dat Whoofer een flink aantal keer een kuur heeft ondergaan en haar chip zit nog op exact dezelfde plaats! Maar als je daar bang voor bent, dan kun je misschien chlorella ofzo. Ik geloof dat Oebaya daar heel goede ervaringen mee heeft, toch Oebaya?
Door Lind@
#86261
Kan het dan dus geen kwaad om het in ieder geval te proberen?
Wat kan er dan gebeuren met die chip, kan 'ie dan gaan ''zwerven'' ofzo?
Kan ik die leem ergens kopen of moet ik daarvoor een afspraak maken bij een deskundige?
Door oebaya
#86382
Sunna schreef: Kan het dan dus geen kwaad om het in ieder geval te proberen?
Wat kan er dan gebeuren met die chip, kan 'ie dan gaan ''zwerven'' ofzo?
Kan ik die leem ergens kopen of moet ik daarvoor een afspraak maken bij een deskundige?
Als je bang bent voor de chip, dan moet je chlorofyl gebruiken. Maar volgens de Silverlinde blijven de chips gewoon zitten als je groene leem gebruikt.
De spullen kan je kopen bij een goede kruidenwinkel, zoiets als de tuinen en anders moet je even kijken bij http://www.silverlinde.com. Daar kan je alles bestellen. Schrik niet van de prijs, maar je doet er wel lang mee.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door