Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#857863
Hoi allemaal, :)

Bij Cairo moet er een aantal kilootjes af(kilootje of 3,dus niet zo erg veel!)
Hij heeft een tijd geleden last van zijn rug/heupen gehad,metacam gezet en nu gaat het wel redelijk.
Maar omdat ik niet meer actief met hem fiets en wandel,komen de kilootjes erbij.Hij woog bij de D.A al 35 kilo,ik vind een gewicht van 32 beter passen bij hem.
Nu krijgt ie Smuldier pens compleet als hoofbestanddeel en daarnaast struis,paard,hert,parelhoen,Smul kip en vlees.
En hij is van ong.700 gram per dag naar 600 gegaan,maar het schiet niet echt op.

Zou de Cb light of de Bibmix nu beter zijn voor het afvallen dan wat ik nu geef?
Volgens mij geef ik al vrij mager vlees(paard,hert,struis,Smul kip,vlees en parelhoen.
#861184
Ik heb het niet zo op al die light versies. Het komt er vaak op neer dat je minder krijgt(calorieën) voor hetzelfde geld. Ik zou dus gaan voor minder voeren, dat gaat waarschijnlijk langzamer maar is veel logischer.
#861209
Wij hebben persoonlijk de ervaring dat kvv juist aanzet. Ik vind het vrij vet. Nadat ik gestopt ben met kvv en nu alleen barf zijn de kilo's eraf gevlogen. Dat ging bij Rosco te snel dus krijgt hij nu 2x per dag barf en Tessa 1x. ;D
#861265
Dank voor de reacties.

Ik ben bang als ik 480 gram ga geven,dat ie dan uit de vuilnisbak probeert te eten ;D ;D
Neem,geintje hoor

Maar ik merk dat ie met 600 gram best nog wel honger heeft.
En hij heeft een maagkanteling gehad en overleeft,ik ben eigenlijk bang dat als ik nog minder eten ga geven,hij dadelijk weer problemen gaat krijgen.
Hij spuugt nu soms ook al wat gal eruit,toevallig vanmorgen nog.

Maar nu had ik wel gehoord dat fytomix niet aanzet.Dus dan zou ik hem savonds 250 gram spiervlees kunnen geven en dan 50 gram fytomix erbij kunnen doen,zit ik toch aan de 300 gram savonds.Of psylliumvezelfs zou er ook goed voor werken,zet ook niet aan,maar geeft hem dan wel een vol gevoel.
Door Boefke
#862203
[quote="judith1967"]
Dank voor de reacties.

Ik ben bang als ik 480 gram ga geven,dat ie dan uit de vuilnisbak probeert te eten ;D ;D
Neem,geintje hoor

Maar ik merk dat ie met 600 gram best nog wel honger heeft.
En hij heeft een maagkanteling gehad en overleeft,ik ben eigenlijk bang dat als ik nog minder eten ga geven,hij dadelijk weer problemen gaat krijgen.
Hij spuugt nu soms ook al wat gal eruit,toevallig vanmorgen nog.

Maar nu had ik wel gehoord dat fytomix niet aanzet.Dus dan zou ik hem savonds 250 gram spiervlees kunnen geven en dan 50 gram fytomix erbij kunnen doen,zit ik toch aan de 300 gram savonds.Of psylliumvezelfs zou er ook goed voor werken,zet ook niet aan,maar geeft hem dan wel een vol gevoel.
[/quote]
Je kunt het ook nog rustiger afbouwen, zodat de maag in etappes went aan kleinere beetjes. Bv vanuit 600gram wekelijks 20gram eraf ofzo (ik roep maar iets) en dat verdeelt over de week.
#862295
[quote="Raktom"]
Ik heb ook wel eens gehoord om het vlees te minderen en dan aan te vullen met sperciebonen gewoon uit een pot.
Die sperciebonen zouden het hongerige gevoel verminderen.
Wel de spercibonen af spoelen.
[/quote]
Spercibonen vult dan misschien maar er zit geen enkele voedingswaarde in,lijkt me ook niet zo gezond voor de hond als je dan heel weinig kvv geeft en de rest aanvult.
Ik zou gewoon de kvv minderen,absoluut GEEN tussendoortjes en meer bewegen.
Zo heb ik het met Tara ook gedaan en zij is nu weer heel mooi op gewicht.
#862342
Oke,dank voor de tips.Meer bewegen,nou dat zal wat moelijk worden,Cairo is 13 jaar en echt veel meer beweging geven dat zal niet echt lukken.

Ik hou de 600 gram nog eventjes een paar weekjes aan,dan zit ie 1 maand op de 600 gram en dan ga ik hem wegen bij de d.a,kijken of er wat af is
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door