Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nisha
#860872
Hallo

Ik zit met een probleem en weet niet goed wat te doen

Mijn herder van bijna 7 is de laatste 2 weken erg aan kreupelen, ze heeft al jaren HD en ED maar was altijd vrij goed, vooral na rust kreupelt ze nu erg, soms aan voorpoot, dan weer van achter, ze krijgt al meer als 1 week pijnstillers en heeft maandag 2 spuiten gehad bij de dierenarts voor de pijn, maar niets helpt, hij zegt dat het artrose is dat opspeelt

Opvallend  is wel dat, voor ze zo slecht werd, heel dikwijls duck kreeg en af en toe brok met weinig vetgehalte ( 7.5%) en sinds ze op Hills jd staat 16%) , 1 maand nu, het slechter is geworden, of dit nu door die brok komt weet ik niet, maar op duck zat het maanden goed, deze brok had ik gekregen van een kennis en de dierenarts rade me nu ook aan om het te geven, ook al zie ik geen resultaat

Met duck was ze iets slanker geworden, sinds deze brok terug iets verdikt.

Kan het dat deze problemen zo erg zijn door die brok, ook al dient het voor haar problemen,  zou ik beter haar volledig op duck of ander kvv zetten, of toch blijven verder doen met deze brok met de hoop dat het wel aanslaagt binnenkort?

sonja
Door conleeuw
#860884
ik zou persoonlijk gewoon een soort voer geven en mijn voorkeur zou echt uitgaan naar duck of een andere kvv. Als je zo blijft voeren, dan weet je nooit welke voer nou echt wat oplevert en welke niet zo goed is. Hoewel ik al weet dat brokken speciaal voor dit of dat helemaal niet zo wonderbaarlijk is, het is vaak meer een verkooptruckje volgens mij.
Geef jij ook supplementen? zo ja, welke?
Door Peet
#861098
De ingredienten tegen artrose die brok-fabrikanten in hun brokken doen, zijn te verwaarlozen. Daarbij is een brok een verhitte massa geweest, dus alle goede kwaliteiten van de ingredienten zijn, na de verhitting, "doodgekookt" .

Daarbij is de kwaliteit en hoeveelheid minimaal / te laag, anders zou de brok onbetaalbaar worden.

Ik zou dus zeker voor Duck gaan. Of een andere kvv, aangevuld met Glucobest of een andere vorm van glucosamine+chondroitine.

Enne.... zolang als Hill's zowat jaarlijks wel weer een schandalige terug-roep-actie moet houden (wegens gif oid in hun product), zou ik die zakken lekker laten liggen!
Door Ine
#863857
son schreef: Bedankt voor jullie antwoorden, dus gewoon terug kvv geven kan geen kwaad bij zo'n hond

sonja
Nee, dat kan absoluut geen kwaad, is zelfs gezonder! ;)
Misschien kun je eens kijken op http://www.glucobest.nl , dit is speciaal voor honden met gewrichtsproblemen.
Ook bij mensen wordt glucosamine met chondroïtine voorgeschreven bij artrose.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door