Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mi
#860892
Ik wil even vragen tot wanneer kan je een drachtige teef dus kippenkarkassen geven en kippennekken.
Ik voer half om half omdat ik niet verder durf met barf nu dus ik voer kvv van ahv en dan barf erbij maar geef dus nu nog kippenkarkas en nekken tot wanneer kan ik dit geven ze krijgt hiervan ongeveer 500 gram per dag naast de kvv zeg maar niet alleen maar dit maar wisselend he.
ze weegt 46 kilo.
En ik heb gelezen nu geen lever en zo te voeren dat doe ik dus ook niet alleen het genen wat in de kvv zit.
Wie kan me helpen een leuk schemaatje samen te stellen voor de dracht met kvv samen .
Ik ben een leek op barf gebied dus vertel hihi.
Mi ;D
Door Erna
#860894
Mijn drachtige teven blijven altijd gewoon met de pot mee eten. Zolang ze het willen eten vind ik het prima. Vaak zie je rond de 6e week dat ze even geen trek meer hebben en slecht eten maar dat pakken ze al snel weer helemaal op.

De laatste week van de dracht gebeurt het vaak dat de drachtige teef geen grote botten meer wil eten. Dit verschilt overigens ook van hond tot hond. Wanneer ze geen grote botten meer willen krijgen ze iets anders. Na de bevalling gaan ze weer naar hun normale menu en ook dat wordt weer prima gegeten.

Het enige wat wij doen zijn de hoeveelheden verhogen na de 6e week en na de bevalling.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door