Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#860133
Weten jullie dat wolven in de dierentuinen ook voor een deel hondenbrokken krijgen???

Vermits onze huisdieren (honden dan toch) afstammen van wolven vroeg ik me af wat wolven dan zoal te eten krijgen als ze in gevangenschap leven, dus stelde ik de vraag aan een dierentuin.

Blijkt dat ze voornamelijk rauw vlees krijgen en als extra ratten en hondenbrokken??
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#860157
Ik zag laatst tot m'n verbazing tijdens een bezoekje aan de dierentuin dat apen ook al brokken krijgen  :o :o Is het beste wat je ze kunt geven volgens de verzorger, want het is compleet  >:( :'( .
Door Lizzy
#860171
Toch ligt het er aan welke dierentuin hoor. Ik ken er ook waar de wolven zeker geen brok krijgen. Ken er ook waar ze helaas wel brokken krijgen. Ben het Rovanna eens. Duurt niet lang meer: zitten wij ook op de brok...
Door Anneke V
#860211
Rovanna schreef: Ja het duurt niet lang meer of wij zitten allemaal aan de brok...... :'(
Veel mensen zitten nu toch al veel aan diepvriesmaaltijden... ook compleet...met veel calorieën, bewaarmiddelen, zout ... nu nog in brokvorm gieten  ;)
Door Borke
#860364
Dat echtpaar in Canada met die wolventroep, voerden die ook geen brokken?
Of ben ik met een ander stel in de war dat een grote groep wolven in gevangenschap hield en brokken voerde...?

Leuk idee voor sponsering door Hill's "wij voeren de wolven in de dierentuin" - ik hoop niet dat hun marketingafdeling zo slim is ???
Door Laura2004
#860597
Ik ben helemaal geen voorstander van dierentuinen en als ik dit hoor nog minder, dit toont allemaal van weinig respect voor de aard van het dier. Echt ongelooflijk...
Door nelb
#860614
Rovanna schreef: Ja het duurt niet lang meer of wij zitten allemaal aan de brok...... :'(
De plannen hiervoor worden ontwikkeld bij TU Delft.
Gebruikersavatar
Door pike
#860697
In de dierentuin in Höör in Zweden zit een roedel en daar zie je in een bepaald deel van hun terrein allemaal kaalgekloven karkassen liggen. Ik ben daar bij het voederen van de lynxen geweest en die kregen hele lappen vlees en er waren drie jonkies bij, daarvoor zaten er donzige kuikentjes en kleine lapjes in de emmer :D
Door conleeuw
#860847
er zijn talloze dieren in dierentuinen die brokken krijgen, je kan het zo gek niet bedenken of ze krijgen brokken...... olifanten, giraffe, neushorens, alle antilopen en bokken, apen, bavianen, chimpanzee's, gorillas, wolven, beerachtige nog even en ze vinden ook bokken voor zee zoogdieren en krokodillen en grote katachtige ::) het is echt een kwestie van gemak en ook haalbaarheid, sommige dieren zou je wel erg veel groen voor moeten aanslepen, nijlpaarden en olifanten kunnen enorme hoeveelheden eten, volgens mij niet echt aan te slepen, mischien een reden om deze soorten niet meer in dierentuinen te houden :-\ ;D en tja, over het zin of onzin van dierentuinen, daar kunnen we nog een paar pagina's over door discusieeren ;)
Door Danny
#860911
Tja laten we eerlijkzijn...zo wat alle dieren in gevangschap krijgen brokken....koeien, geiten, schapen, paarden, konijnen ga zo maar door....
Gebruikersavatar
Door koekje
#861833
in artis voeren ze de flamingos ook sudan rood, een lekker giftige rode kleurstof. kinderspeelgoed mag dit niet bevatten, maar flamingovoer wel. blijven ze lekker roze van, ook als ze niet in de paartijd zitten.

kinderboerderij overleef ik meestal nog wel, maar dierentuinen vind ik dieptriest.

mensen zitten trouwens ook al op de brok.
wat denk je van tjakka-maaltijden, en nog erger, moeders die doodleuk hun spruit volgieten met olvarit.
een hele generatie kan alleen aardappelpuree uit een zakje nog maar maken, net als dingen als curry-pastas, nasikruiden, en andere zakjes en pakjes.

meneer koekje kan ook alleen maar uit pakjes en zakjes koken.
en het ergste; hij vindt t nog lekker ook.
het is net zoiets als katten die geen vers lusten, omdat ze hun hele leven brokken hebben gegeten.
Door Boefke
#862084
Rovanna schreef: Ja het duurt niet lang meer of wij zitten allemaal aan de brok...... :'(
Ik hoorde laatst over een docu over mensen die op pillen leven en verder alleen wat vezels. Ergens in Canada meen ik, ze lopen de marathon. Maar goed, das niet hetzelfde als brokken natuurlijk...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door