Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door oebaya
#8598
Weet niet of het bij discussie hoort, maar dan wordt het wel verplaatst. Waar komt toch het verhaal vandaan dat brokken honden niet kunnen kauwen. Goed van de vier is er één die de brokken naar binnen stofzuigert maar de rest kauwt rustig. Vers vlees daarentegen wordt hap, slik weggewerkt. Laatst aten we mosselen en behalve een mosseltje heb ik de honden ook een schelpje gegeven. Dat werd keurig gekauwd en vermalen. Vandaag kregen ze een eetbaar bot en er werd gewoon gekauwd en vermalen alvorens werd geslikt. En dat kauwen en malen geldt ook voor mijn stofzuigertje.
Schiet mij maar af, maar ik merk niets van niet kunnen kauwen.
Door sylvia
#8599
ik heb er 1 die brokken kauwt en er dus een uur over doet eer ze haar brokken op heeft,twee die keilen ze naar binnen zonder kauwen,en met vlees kauwen er twee en 1 schuift ook het vlees zonder kauwen naar binnen,behalve als er botten inzitten.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#8600
Mijn jongste hond wat toch een aardige jonge man van 30 kg en 64 cm is kauwt ook , op ieder brokje  tis dan ook wel een beetje een lulletje  :)

Gr. JolandaB
Door Astrid
#8601
Jodi had de brokkenbak ook in een paar seconden leeg om dan meteen aan de brokken van de zwaar beledigde katten te beginnen. Nu met vlees en botten snuffelt ze eerst rustig wat er allemaal in de bak te vinden is om dan om haar gemak elk stukje weg te kauwen.
Door Nelly
#8602
Die van mij kauwden niet of nauwelijks op brokken, kauwen niet of nauwelijks op versvlees, zelfs lappen pens ter grootte van een vaatdoek gaan heel naar binnen, maar ze kauwen wèl op kipkarkassen-of vleugels! :D
Door avalon
#8603
Die van ons doen de hele dag over 180 gr brokken en vaak is de bak de volgende ochtend nog niet leeg. Ze pakken zo nu en dan een paar brokjes die leggen ze dan weer ergens anders neer en als je dan kijkt laten ze zien hoe deze verwerkt worden ze eten de brokjes een voor een op en kauwen op elk brokje. Het vlees wordt meteen naar binnen gelebberd, dan krijg in binnen een paar minuten een brandschone bak terrug. Dit wordt dus ook rustig gegeten.
Door Janet
#8604
Waar komt toch het verhaal vandaan dat brokken honden niet kunnen kauwen.
Volgens mij komt dat verhaal voort uit het formaat (hap-slik-weg) van de brokjes. Het eigenlijke wel of niet kauwen ligt vervolgens aan de hond zelf :).
Door qyan
#8605
toen qyan nog brokken had kouwde hij ook gewoon, geloof op 4 brokjes per keer, kniesoor.
ook zijn vlees wordt niet naar binnen geslobberd, wordt ook netjes op gekouwd.
ligt misschien toch ana de hond zelf
Door oebaya
#8606
ik heb er 1 die brokken kauwt en er dus een uur over doet eer ze haar brokken op heeft,twee die keilen ze naar binnen zonder kauwen,en met vlees kauwen er twee en 1 schuift ook het vlees zonder kauwen naar binnen,behalve als er botten inzitten.
Vind zoals jij beschrijft hoe 2 van je honden brokken eten toch zo grappig. Ik zie dan 2 honden voor me die met de voorpootjes de bak beetpakken, de brokken in de bek gieten en een keer slikken. Zo'n beetje als van die mannen die laten zien dat ze een biertje in één keer weggedronken krijgen. ;D
Door sylvia
#8607

Vind zoals jij beschrijft hoe 2 van je honden brokken eten toch zo grappig. Ik zie dan 2 honden voor me die met de voorpootjes de bak beetpakken, de brokken in de bek gieten en een keer slikken. Zo'n beetje als van die mannen die laten zien dat ze een biertje in één keer weggedronken krijgen. ;D
zoiets gaat het ook  ;D ;D ;D
Door oebaya
#8608
zoiets gaat het ook  ;D ;D ;D
Spreken zeker latijn ook en zeggen tegen elkaar 'ad fundum' ;D
Laatst gewijzigd door oebaya op do 28 aug 2003, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#8609

Spreken zeker latijn ook en zeggen tegen elkaar 'ad fundum' ;D
nou volgens mij zeggen ze luctor et emergo maar dat doen ze pas sinds we hier wonen nu ik er aan denk  ??? ;D ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op do 28 aug 2003, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#8611
Ad fundum: tot de bodem
Luctor et emergo: ik worstel en kom boven
Hanig toch, dat Latijn ;D
En eindelijk had Geer het idee dat ze dat k*t latijn toch niet helemaal voor niks heeft gehad  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door