Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door macgirlie
#858868
Sinds enige tijd zag ik op de ligplaatsen van de honden lichtrode vlekken. Gisteren lag JayJay bij me op de bank en ja hoor, weer twee waterig rode vlekken op het kussen. Na wat op het Internet te hebben gezocht concludeerde ik dat hij wederom een blaasontsteking had of problemen met zijn prostaat, wat wel raar zou zijn voor een hond van nog geen 3 jaar oud.
Dus vandaag wederom naar de DA; ze heeft hem gecontroleerd, blaas voelde goed aan, prostaat was niet vergroot en ook niet pijnlijk bij aanraking. Uitslag urine (schrijf even letterlijk over wat er op mijn briefje staat):
- wat struvietkristallen (magnesium ammonium fosfaat)
- SG 1.050
- PH 6,5
- Eiwit +
Ik heb weer een AB kuurtje meegekregen, de PH-waarde van de urine hoefde voor haar niet omlaag, het vaak moeten plassen + plassen in huis strookt ook niet met prostaatklachten. Dus eigenlijk weet ze het ook niet. Moet over een maand weer de urine laten controleren en evt. rontgenfoto laten maken om te kijken of hij geen blaassteen heeft.

We hebben het even over zijn voeding gehad maar ze heeft niet voldoende inzicht in de samenstelling van KVV om adviezen in die richting te geven. JayJay krijgt nu KVV (afh. van beschikbaarheid Duck, Carnibest, Runner, Rody, Prins) + aantal dagen BARF en dat is meestal kip of rundvlees, soms schapenpens.

Iemand hier nog ideeën wat er aan de hand zou kunnen zijn? Beter misschien toch maar weer eens de homeopaath  inschakelen want ik kom met de DA geen stap verder.
Door Laura2004
#859165
Ik heb hier nog nooit mee te maken gehad, dus ik heb geen tips :-\ Misschien is het wel goed om met een homeopaat verder te kijken.
Ik hoop in ieder geval dat je er snel achter komt wat hij heeft.... \
En ik hoop dat iemand anders iets nuttigs kan zeggen over de uitslagen ;)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#859840
Ik had hier waterige rode vlekken op de kleedjes toen Tristan jeuk had. Hij zat toen te bijten en te likken, maar zo weinig dat ik het overdag niet doorhad. Pas toen ik de vlekken zag ben ik hem goed na gaan kijken en ontdekte ik in de vacht een kapotte plek.

Hier heb je waarschijnlijk niets aan, maar niet geschoten is altijd mis!  ;) :)
Door mcSnurk
#859857
onze vorige hond verloor ook hele plassen urine gewoon bij liggen, wel geen bloed er bij. was ook 3 jaar. de DA onderzocht hem, ook de prostaat, was normaal en niet gevoelig. Voor een second-opinion naar een andere DA, de prostaat was zo groot als mijn vuist!!!!!! Ik geloof niks meer.
Door anitax
#860107
hoi

toen ik vanochtend thuiskwam en ik hem uit de bench haalde, had hij even ergens op de grond gelegen en toen hij opstond lag er zo'n veeg met bloed,
nu constaeerde ze ook een ontsteking aan de voorhuid, hij heeft eiwit in zijn urine en struviet, ze had ook geen bacterieen gevonden, en was ook niet op kweek gezet, maar toch dacht ze aan een blaasonteking omdat bij gevonden eiwit dat 9 van de 10 x bij een blaasontsteking komt, en ook dat bloed kwam daardoor, maar ik ben verder een leek er in en hoop dat zij het wel weet
Door macgirlie
#860116
anitax schreef: hoi

toen ik vanochtend thuiskwam en ik hem uit de bench haalde, had hij even ergens op de grond gelegen en toen hij opstond lag er zo'n veeg met bloed,
nu constaeerde ze ook een ontsteking aan de voorhuid, hij heeft eiwit in zijn urine en struviet, ze had ook geen bacterieen gevonden, en was ook niet op kweek gezet, maar toch dacht ze aan een blaasonteking omdat bij gevonden eiwit dat 9 van de 10 x bij een blaasontsteking komt, en ook dat bloed kwam daardoor, maar ik ben verder een leek er in en hoop dat zij het wel weet
Daar heeft mijn DA niet eens naar gekeken... maar ik zie gelukkig zelf ook niks vreemds aan zijn piemeltje. Maar vanaf vandaag probeer ik ze wel beiden zo veel mogelijk op hun eigen kussentje te houden. Zou toch wat zijn dat ik met de verkeerde reu naar de DA ben gegeen  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door