Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door SandraM
#859873
Mijn naam is Sandra en mij Maltezer Silky is inmiddels 12 jaar oud ze heeft een nare tumor langs de tepellijst, ik hoop dat met versvoedsel kant en klaar de tumor slinkt of verdwijnt is er iemant met ervaring op dit gebied?
Door tessa
#859886
Hallo, welkom op barfplaats,
Helaas denk ik niet dat de tumor gaat verdwijnen met vers, wel wordt de weerstand van je hondje waarschijnlijk beter dus ze zal zich beter blijven voelen.
Waarom laat je de tumor niet weghalen? als je het op zijn beloop laat dan zie ik het somber in...
Door Laura2004
#859904
Versvlees is geen wondermiddel, dus ik denk niet dat het tumoren doet slinken of verdwijnen. In ieder geval sterkte!
En ik denk dat je het beste advies in kan winnen bij de dierenarts.
Door roefus
#859909
SandraM schreef: Mijn naam is Sandra en mij Maltezer Silky is inmiddels 12 jaar oud ze heeft een nare tumor langs de tepellijst, ik hoop dat met versvoedsel kant en klaar de tumor slinkt of verdwijnt is er iemant met ervaring op dit gebied?
Waarom laat je hem niet weghalen?
Door Lizzy
#859920
Mijn ervaring is dat gezonde voeding helpt bij de ondersteuning van een ziekte proces maar het zal (in mijn ogen) nooit een kwaadaardige tumor doen laten verdwijnen. Als het een kwaadaardige tumor is, dan zou ik deze echt snel laten verwijderen. Inclusief misschien de hele melklijst. En dan daarna op vers vlees zetten, zonder koolhydraat (dus geen granen, ook GEEN rijst) is zeer aan te bevelen.
Door SandraM
#859935
Dank jullie wel voor de reactie's. Ik ben bij de dierenarts geweest met Silky maar ook zij weet niet of een ingrijpende operatie als deze op haar leeftijd  (12 jaar) het leven gaat verlengen. bovendien gaat het niet alleen over de melklijst maar ook over de baarmoeder die weg moet en dan moet de tumor naar Utrecht gestuurd worden voor onderzoek. Dan heb ik het over meer dan 600 euro wat ze mij heeft voorgegerekend, bij een jonge hond had had zo ja gezegd, maar ze is 12 jaar.
Door conleeuw
#859939
ik weet niet waarom je het niet laat verwijderen, mischien is daar een reden voor, of had jij gedacht met aanpassing in voeding hoef je dat niet te laten doen. Hoe dan ook, vers voer zal zeker niet de tumor doen verdwijnen, maar kan wel helpen dat het niet zo radicaal groeit, hoewel dat geen garantie is. Het hangt er van af wat voor soort tumor het is. Ik zou eerst kijken of het niet verstandig is om het te laten verwijderen. Dat hangt natuurlijk af van een aantal factoren, gezondheid van de hond, of er al elders tumoren zitten (uitzaaiingen) maar over de mogelijkheid van verwijdering kan niemand hier jou adviseren, dat zal een dierenarts moeten doen. Wat ik wel heb gezien is dat het voeren van vers voer, zonder koolhydraten de groei/progressie kan vertragen, dus reden genoeg om hoe dan ook vers te voeren ;) sterkte ermee
Door conleeuw
#859941
SandraM schreef: Dank jullie wel voor de reactie's. Ik ben bij de dierenarts geweest met Silky maar ook zij weet niet of een ingrijpende operatie als deze op haar leeftijd  (12 jaar) het leven gaat verlengen. bovendien gaat het niet alleen over de melklijst maar ook over de baarmoeder die weg moet en dan moet de tumor naar Utrecht gestuurd worden voor onderzoek. Dan heb ik het over meer dan 600 euro wat ze mij heeft voorgegerekend, bij een jonge hond had had zo ja gezegd, maar ze is 12 jaar.
ok, dan zal ik alsnog de hond op vers overzetten, maar dat wil niet zeggen dat de tumor als mist voor de zon zal verdwijnen ;)
Door roefus
#859948
SandraM schreef: Dank jullie wel voor de reactie's. Ik ben bij de dierenarts geweest met Silky maar ook zij weet niet of een ingrijpende operatie als deze op haar leeftijd  (12 jaar) het leven gaat verlengen. bovendien gaat het niet alleen over de melklijst maar ook over de baarmoeder die weg moet en dan moet de tumor naar Utrecht gestuurd worden voor onderzoek. Dan heb ik het over meer dan 600 euro wat ze mij heeft voorgegerekend, bij een jonge hond had had zo ja gezegd, maar ze is 12 jaar.
Ik heb indertijd bij een hond van 11 jaar een behoorlijke tumor laten verwijderen.
En deze hond heeft daarna nog 5 jaar goed geleefd.
Ik geef toe dat het allemaal ook afhankelijk is van de algehele gezondheidstoestand van de hond.
En dat kan ik in dit geval natuurlijk niet beoordelen.
Ik wens je in ieder geval veel sterkte.
Door macgirlie
#860115
SandraM schreef: Dank jullie wel voor de reactie's. Ik ben bij de dierenarts geweest met Silky maar ook zij weet niet of een ingrijpende operatie als deze op haar leeftijd  (12 jaar) het leven gaat verlengen. bovendien gaat het niet alleen over de melklijst maar ook over de baarmoeder die weg moet en dan moet de tumor naar Utrecht gestuurd worden voor onderzoek. Dan heb ik het over meer dan 600 euro wat ze mij heeft voorgegerekend, bij een jonge hond had had zo ja gezegd, maar ze is 12 jaar.
Tja, jij bent de enige die kan bepalen of je portemonnee dit toelaat. Het is natuurlijk een niet onaanzienlijk bedrag en geen enkele garantie. Altijd moeilijk dit soort beslissingen..... ik kan je er ook niet mee helpen maar wens je ondertussen wel heel veel sterkte!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door