Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yvonne K
#857648
Hallo,
Afgelopen woensdagnacht heeft mijn Anouk (ruim 14 jaar) een aanval gehad en loopt nu met scheef koppie, is de weg wat kwijt en loopt instabiel.
Donderdag en vrijdag wilde ze alleen (met moeite) wat bouillon drinken.
Sinds gisteren wil ze weer eten (hoera!!) maar alleen spiervlees wil ze hebben. Orgaan en stukjes bot wil ze (nog) niet eten.
Kan het kwaad als ze een paar dagen alleen wat spiervlees eet? Ze heeft nu wat parelhoen en paard gegeten.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#857727
anneke62 schreef: Lijkt me niet echt een probleem, maar je kan natuurlijk ook een paar dagen KVV-compleet geven, dan krijgt ze in elk geval alles binnen wat ze nodig heeft!
Ja dat is ook mijn advies.
Door Lizzy
#857731
Yvonne K schreef: Hallo,
Afgelopen woensdagnacht heeft mijn Anouk (ruim 14 jaar) een aanval gehad en loopt nu met scheef koppie, is de weg wat kwijt en loopt instabiel.
Donderdag en vrijdag wilde ze alleen (met moeite) wat bouillon drinken.
Sinds gisteren wil ze weer eten (hoera!!) maar alleen spiervlees wil ze hebben. Orgaan en stukjes bot wil ze (nog) niet eten.
Kan het kwaad als ze een paar dagen alleen wat spiervlees eet? Ze heeft nu wat parelhoen en paard gegeten.
Ach gossie, arme Anouk....

Nee, het kan geen kwaad om haar een paar dagen/weken alleen wat spiervlees te geven. Eventueel kun je er wel wat gemalen eierschaalpoeder bij doen. Dan blijft de ontlasting goed en krijgt ze toch wat calcium binnen. Eierschaalpoeder maak je door rauwe eierschalen te verzamelen, deze af te spoelen met koud water, ze in de oven te drogen op 50 graden en ze te maken met bijv. een koffiemolen. Een theelepel op 500 gram spiervlees of orgaanvlees is voldoende.

Sterkte met haar!
Door Yvonne K
#857738
Hoi,
KVV heb ik ook al geprobeerd. Ze wil alleen zacht, niet te gespierd spiervlees. En ze eet nu ook wat kwark.

Kan ik haar nu ook wat acidophilus met pectine van De Tuinen geven?
En zo ja hoeveel. 1 capsule is 90 mg.
Oh ja, Anouk weegt 9-10 kg.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Door Yvonne K
#858192
Kan iemand nog iets zeggen over de hoeveelheid acidophilus ik Anouk kan geven.
Ik heb nog even gezocht maar het enige wat ik tegenkwam was dat 1 capsule voor een hond van 15-13 kg. per dag kan.
Anouk weegt 9 tot 10 kilo. Is 1 capsule dan niet teveel voor haar?
Ik ga nu maar beginnen met een halve capsule in een beetje kwark.
Graag nog advies.

Ze heeft vandaag ook wat kippemaag willen eten. Dus orgaan gaat er ook weer in.
Door Femke
#858329
Yvonne K schreef: Kan iemand nog iets zeggen over de hoeveelheid acidophilus ik Anouk kan geven.
Ik heb nog even gezocht maar het enige wat ik tegenkwam was dat 1 capsule voor een hond van 15-13 kg. per dag kan.
Anouk weegt 9 tot 10 kilo. Is 1 capsule dan niet teveel voor haar?
Ik ga nu maar beginnen met een halve capsule in een beetje kwark.
Graag nog advies.

Ze heeft vandaag ook wat kippemaag willen eten. Dus orgaan gaat er ook weer in.
wat is de dosering voor een volwassen mens van deze capsules? Ik zou op 1/3e daarvan gaan zitten, voor een kleine hond.
Door Yvonne K
#859155
Dosering is 1 tot 2x daags 1 capsule.
Dus 1/3 is dan ruim 1/2 capsule lijkt me zo.

Trouwens na 2 dagen is Anouk nog steeds aan de diaree.
Kan ik haar misschien nog iets erbij geven?
Bijv. Okugest? Maar Anouk is niet misselijk (meer). Alleen diaree.
Sorry dat ik zoveel vraag.
Maar ik wil Anouk zo goed mogelijk ondersteunen in haar herstel.
Gelukkig gaat het met eten steeds beter. Vandaag wilde ze beetje kvv.
Hopelijk zijn er  meer mensen die ervaring met deze middelen hebben.
Ook qua dosering van de Okugest.
Op de verpakking staat voor kinderen 6-12 jaar bij acute klachtent: 1 tablet per uur. Maximaal 6 tabletten.
Voor kinderen vanaf 12 jaar en volwassenen bij acute klachten 2 tabletten per uur, max. 12 tabletten
Door Femke
#859159
Yvonne K schreef: Dosering is 1 tot 2x daags 1 capsule.
Dus 1/3 is dan ruim 1/2 capsule lijkt me zo.

Trouwens na 2 dagen is Anouk nog steeds aan de diaree.
Kan ik haar misschien nog iets erbij geven?
Bijv. Okugest? Maar Anouk is niet misselijk (meer). Alleen diaree.
Sorry dat ik zoveel vraag.
Maar ik wil Anouk zo goed mogelijk ondersteunen in haar herstel.
Gelukkig gaat het met eten steeds beter. Vandaag wilde ze beetje kvv.
Hopelijk zijn er  meer mensen die ervaring met deze middelen hebben.
Ook qua dosering van de Okugest.
Op de verpakking staat voor kinderen 6-12 jaar bij acute klachtent: 1 tablet per uur. Maximaal 6 tabletten.
Voor kinderen vanaf 12 jaar en volwassenen bij acute klachten 2 tabletten per uur, max. 12 tabletten
ja hoor je kan Okugest geven, en ik zou daarbij de kinderdosering aanhouden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door