Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door **Jillaroo**
#858636
Ik heb mijn kelpie reu sinds enige tijd op de kivo kompleet staan en sinds eind oktober krijgt die daarnaast sávonds ook rauw erbij. 100gr Kivo en aangevuld 100gr rauw. De eerste dagen kapot geslagen. Dit is momenteel nog kipbotten en sardientjes. Het is in het begin erg goed gegaan met zijn ontlasting, keurige harde drollen ( eindelijk!) maar sinds 1 week heeft die weer dunne donkere vieze ontlasting. Ik moet wel zeggen dat de substansie van de kivo is veranderd, fijner gemalen dan voorheen. Maar zijn avond maaltijd bestaat gewoon nog uit een kipcarbo of iets dergelijks. Hij kauwt erg rustig op de botten en hij valt met smaak op zijn bak met eten aan ( dat was eerder anders) Ik heb gelezen dat hij kan ontgiften maar dit heeft hij totaal niet in het begin gehad. Verder is hij hartstikke tierig, maakt echt geen zieke indruk.

helaas heb ik momenteel niet de grovere versie anders had ik kunnen kijken of het verschil maakte.
Door Laura2004
#858654
Ik weet niet wat kivo is, maar ik neem aan dat dit kvv is..... Misschien kan je proberen wat meer bot te geven, wellicht wordt de ontlasting daar hard van. En het zou idd ook kunnen liggen aan de veranderde samenstelling van het voer.
Zolang je hond eet en zich normaal gedraagt zou ik het aankijken, maar zodra je het niet vertrouwt altijd naar de DA gaan ;)
#858700
Kivo is inderdaad een merk KVV sorry had ik er bij moeten zetten. Ik zal hem inderdaad meer botten gaan geven.

Hij doet verder normaal, mss komt het nu wel dat ik meer rauw geef, voorheen was het enkel restafval van de poelier.
#860070
nee ik heb de kivo kompleet dat is de versie met kip. Maar ik kan nu aan de eerste versie komen ( die grovere met paling) en eens kijken of het nu beter gaat.

De rundvlees versie is inderdaad enkelvoudig.
#860264
Mijn honden eten al tijden kivo en hebben nergens last van.
Maar is het niet zo dat omdat je nu 100gr kivo geeft en dat zeg maar aanmaakt met andere vlees dat je dan het complete uit mekaar haalt.
Ik bedoel; je voer dan toch niet echt compleet, wel met enkel de kivo of met een gebalanceerde barf.
Maar ik denk dat als je het beide geeft op 1 dag dat je het complete er uit haalt, nogmaals denk ik.
ellen
Door Linneke
#860273
Ik heb altijd begrepen dat zolang je de helft complete kvv voert, je niet zo streng hoeft te kijken naar wat je precies daarnaast geeft. Wel zou het voor het menu goed zijn als je naast de kvv andere diersoorten voert. Als in de kvv al kip zit zou ik bijv. liever eend of parelhoen etc. bijvoeren.
#861016
Ik voerde al vanaf het begin kivo met daarnaast barf. Het is alleen begonnen nadat ik de kivo had gekregen van een andere substantie. maar vanmorgen heeft die zijn kivo in de grovere versie gekregen. Dus ik ga kijken hoe het dan gaat.

ik hou jullie op de hoogte verder.
#861027
Ja hij gedraagt zich niet anders dan anders. Hij is gisteravond nog vrolijk samen met mijn andere hond achter een konijn aan gesjeesd.

Hij eet ook normaal, maakt zijn bak helemaal schoon leeg.
#861877
Nou sinds gisteren krijgt Quinlan weer de grovere KIVO en vanmorgen weer keurige normaal gekleurde vaste ontlasting. Vanavond krijgt die er kipcarbo bij kijken hoe het dan gaat. Maar zo te zien komt het echt door de verandering van de substantie van de kivo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door